geluidsinstallatie op feest

Pagina: 1
Acties:

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
hey, ik heb zat a.s een feest.. we hebben de muziek installatie+lichten al gereserveerd..
dit is het volgende lijstje:
- mengpaneel (4 ingangen)
- 2x 450watt speakers >:)
- 2x cd-speler
- versterker
- rookmachine
- stroboscoop
- lichtshow 4 pars :? MAAR WEL KEWL!
- destroyer (ook een effect-lamp)

we hebben dus 2 cd-spelers en mijn pc komt er ook op te hangen.. de laatste uitgang wordt waarschijnlijk mijn minidisc-speler..
op mijn pc heb ik nu BPM-STUDIO professional staan, hiermee kunnen we de m3's in mekaar over laten lopen enzo.. nu ff 1 probleem..
je hebt dus 2 playlisten die in mekaar "gemixt" worden,.. nu begint niet elk mp3-tje gelijk en zit er meestal een stil stuk voor of moet de mp3 wat later beginnen (bijv halverwege) nu moet je natuurlijk we kunnen horen offie op het goede stuk staat.. nu is de vraag dus.. kan ik terwijl de ene playlist aan het spelen is met bijv een koptelefoon luisteren naar de andere en hem op het goede "cue-punt" zetten?? :?

bij voorbaat THXALOT!!

Verwijderd

Weet ik niet, ik weet alleen dat bij Winamp en de SQRsoft advanced crossfading plugin (zoek er maar naar op www.winamp.com) dit automaties gebeurd, m.a.w. de stille momenten bij het begin en eind van een track worden automaties verwijderd.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Op zondag 10 juni 2001 20:36 schreef Fried het volgende:
[...]

op mijn pc heb ik nu BPM-STUDIO professional staan, hiermee kunnen we de m3's in mekaar over laten lopen enzo.. nu ff 1 probleem..
je hebt dus 2 playlisten die in mekaar "gemixt" worden,.. nu begint niet elk mp3-tje gelijk en zit er meestal een stil stuk voor of moet de mp3 wat later beginnen (bijv halverwege) nu moet je natuurlijk we kunnen horen offie op het goede stuk staat.. nu is de vraag dus.. kan ik terwijl de ene playlist aan het spelen is met bijv een koptelefoon luisteren naar de andere en hem op het goede "cue-punt" zetten?? :?

bij voorbaat THXALOT!!
Hangt van je soundcard af. Als je 2 geluidskaarten hebt kun je 1 als monitor/pfl gebruiken en de ander om af te spelen. BPM kan ook met een aantal soundcards overweg met 4 uitgangen (front + rear), maar dan moettie wel ondersteund worden...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Denk aan voldoende interlinkjes, voorzien van de juiste pluggen. Het is heel vervelend als je daar 's avonds pas achterkomt. Ik zou ook een koptelefoon aanpluggen.

Houdoe

• Sibbe
  • Laatst online: 14-07 17:11
Idd, 2 geluidskaarten nodig, leen één van een vriend als je er geen 2 hebt. Best ander merk dan de uwe.

VTT van Carrot Systems is anders ook wel een goed programma om te mixen op PC, kan ook verschillende geluidskaarten aansturen.

Verwijderd

Wat ook kan is het linkerkanaal als PFL te gebruiken en het rechter als output. Moet je wel een programma hebben dat daarmee overweg kan en zelf een pluggetje solderen. Enige nadeel is dat je dan mono geluid krijgt, maar dat moet op een feest niet echt een probleem zijn.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
mp3 op een feest?? djeezz waar gaat het heen :? daarmee draaien is net zo interessant als kijken naar hoe het gras groeit

wat dat probleem met mp3's betreft
je kan ook 2 pc's gebruiken voor de mp3

geef mij maar vinyl :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Fried
ok, ik kan dus makkelijk aan nog een soundcard komen.. ik heb nu een Live! 1024.
en hoe gaat dat in z'n werk als ik er dus twee in heb?? sb live->> mengpaneel
andere --> koptelefoon??
moet ik dus nog wat instellen dan?? of kan ik dan meteen al spelen vanaf Live! en alvast luisteren vanaf die andere???

thxalot in progress....

• Sibbe
  • Laatst online: 14-07 17:11
Hoe je die twee geluiskaarten aan de praat krijgt kan je op dit forum wel ergens vinden. Er is nu net nog een topic daarover bezig met weeral hetzelfde besluit: search.

Hoe je alles aan elkaar hangt moet je zelf weten he. Maar ik zou de 2 geluidskaarten elk een kanaal op dat mengpaneel geven (ik mix liever met het mengpaneel dan met de muis :) ).
Dan is het alsof je 4 aparte systemen hebt. Dus in jouw geval: 2 cd spelers en 2 geluidskaarten van jouw pc. Zo moet je niet teveel zitten knoeien met de software.

Als je die MD echt nog wil aansluiten, doe dit dan op een line-in van een geluidskaart. Maar als een mengpaneel 4 kanalen heeft wil dit nog niet zeggen dat er ook maar 4 aansluitingen zijn he.

Ik wil nog even melden dat het aantal Watt van je boxen niets zegt, dus geen reden om er zomaar een >:) achter te zetten.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Het makkelijkst is een pc met 2x een geluidskaart. Gebruik dan ook nog 2x winamp, of, als je echt wilt mixen bijvoorbeeld Deejaysystem..

http://www.deejaysystem.com

8-)

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
maar alstie een 1024 heeft kan je iig bij pcdj enable live mode aan zetten en kan je de front en back als aparte uitgang gebruiken en gewoon de PFL van je mixer.
kan je dus ook gewoon kanaal a en b mixen met de mixer en niet met zo'n pokke ding op een scherm.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Fried
ow, das mooi.. kan iemand ff vertellen hoe dat in z'n werk gaat met die front en back uitgang??? en ondersteunt bpm studio dat ook?

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
in dat prgramma van je kan je 2 geluidskaarten instellen.. Zlef ook vaak met dat progje gespeelt :)

• Fried
mooi, het zal wel gaan lukken..
allemaal vast bedankt!

enne "Mp3'z op een feest??? waar gaat dit heen?"

nou.... dan houden we zelf tijd over om...
8-) :9 :r >:)
Pagina: 1