Telenet Router docsis 3.0 omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDeathstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10-2023
Thuis heb ik een docsis 3 router van telenet staan en deze stokt bij het uploaden van data.
Dit is op te lossen door de qos aan te passen in de router zelf of via de website.

De website van telenet laat dit naderhand niet toe en dus moet ik in de router zelf kunnen.

Iemand die weet hoe je in de router van telenet kan? :?

Heb zelf al met lan kabel geprobeerd maar kan geen verbinding maken met de interne software. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228201

Als ik het goed voor heb is de homerouter van Telenet afgesloten en is er geen mogelijkheid om de settings daarop aan te passen. Hij is volledig in beheer van Telenet en er kunnen slechts enkele kleinen aanpassingen gebeuren door jouw, en dat zijn degene die je vind in "Mijn Telenet". Voor de rest is er niets aan te passen. Of toch niet officieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Als je met queuing wilt spelen kan je er zelf nog een router tussen plaatsen. Eventueel kan je zelfs een modem-only aanvragen (vpn issues als reden opgeven helpt)
Maar het zal eenvoudiger zijn om je upload te throttelen aan de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDeathstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10-2023
Hoe limiteer je de upload dan bijvoorbeeld naar youtube via laptop?
Bij ps4 de upload dichtraaien acht ik ook onmogelijk en voor streaming zal dit ook problemen opgeven jammer genoeg.

Waarom laat telenet niet toe dan om 5mbit te uppen en 60 te downen op zelfde moment?

Je up en download zit in de zelfde frequentie maar die is toch groot genoeg om beiden te doen?
Dus de router van telenet moet de bottleneck zijn en er een router tussenplaatsen is eigenlijk het probleem verleggen want je kunt nooit de beloofde snelheid optimaal gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Je moet toch echt kwaad zijn op jezelf hoor en niet op telenet...
Je vergeet allicht dat om te downloaden je ook upload capaciteit nodig hebt? In't begin om de sessie op te bouwen en tussendoor om de ontvangst van verzonden pakketten te bevestigen. Als er nauwelijks ruimte is voor ACKs wacht de andere kant met verzenden tot bevestiging van het vorige pakket is ontvangen. Daarom ervaar je de download pijp als traag.
Op je pc kan je bijvoorbeeld netlimiter gebruiken om de upload te throttelen. Verder geloof ik niet dat je ps4 zo veel upload nodig heeft. En wat bedoel je met streamen? Heb je soms een lokaal radio station? In dat geval kan je de bandbreedte van de stream aanpassen.