Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DrayTek Vigor 2925 als vervanging KPN experiabox

Pagina: 1
Acties:

• CentralX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-11 23:44
Ik zag dat de Draytek 2925 uit is en volgens mij over alle functionaliteiten beschikt die het mogelijk maakt van de KPN Experiabox af te komen. De KPN Experiabox is te beperkt (het is niet eens mogelijk de gebruikte DNS servers aan te passen, deze staan hard-coded op de KPN DNS ingesteld). Groot probleem bij het vervangen van de Experiabox was altijd het vinden van een router met ondersteuning voor VLAN. Ik zag dat de Vigor 2925 dit wel ondersteund. Heeft iemand ervaringen met deze router op een gewone KPN ADSL verbinding?

bvd.

Verwijderd

Dit zijn bijvoorbeeld de gegevens die gebruikt worden bij een VDSL-lijn van KPN:

KPN/XS4ALL instellingen VDSL
Optie “VLAN Tag insertion” naar Enable
Tag value 6
Kies in het hoofdmenu voor:
WAN >> Internet Access.
Selecteer bij WAN1 Access Mode de optie
PPPoE/PPPoA en klik op Details Page.
Neem onderstaande gegevens over in de router.
PPPoE/PPPoA Enable
Protocol PPPoE
Username: kpn
Password : kpn

Verwijderd

Het kan zijn dat het deel van VLAN-insertion niet nodig is, maar het valt te testen.

• CentralX
drwho81,

Bedankt voor je reactie! Dit zijn instellingen in de DrayTek neem ik aan? Kan ik hieruit afleiden dat het dus mogelijk is om deze router te gebruiken ter vervanging van de Experiabox? Ik overweeg namelijk er een aan te schaffen.

gr.

Verwijderd

Je kan het altijd testen en als het niet lukt de Draytek terugsturen naar de leverancier.

• CentralX
Oke. Bedankt. Ik ga de Draytek Vigor 2760Vn Annex A eens proberen. Ik lees dat mensen deze al succesvol hebben ingezet ter vervanging van de Experiabox op een VDSL verbinding (met VOIP).

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:47
kijk eens op netwerkje.com...?

• CentralX
Deshmir,

Bedankt, maar dat lijkt over glasvezel te gaan. De configuratie daarvan is wezenlijk anders, zoals de auteur ook vermeldt. Bij mij gaat het om een (V)DSL verbinding.

gr.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Ik ben erg benieuwd. Zou je verslag willen doen? Ik ben die KPN DNS best wel zat en ik mis fatsoenlijke QoS features. Neem je ook telefonie af via je experia box?

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:41
De Draytek Vigor 2850 kon dit ook al, net als elke andere DrayTek.
Hier staat alles (wel even inloggen / account aanmaken)
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2875

Echter heb je de Experia ALTIJD nodig om van VoIP gebruik te kunnen maken, aangezien de trunk gegevens niet bekend zijn.
Pagina: 1