Vervolgstappen annulering laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 17:49
Ik heb op 3 juni een Alienware 17 laptop van bijna 1700 euro besteld en betaald met creditcard bij Dell waarbij ik een dubbele kortingscode (korting op korting) heb kunnen gebruiken tezamen met een actie van Dell dat er zonder extra kosten een FullHD scherm werd geleverd...al met al een korting van bijna 500 euro, kortom een erg mooie deal. Het zou wel even duren voordat de laptop zou worden uitgeleverd, de verwachte datum was 16 juni.
Nu hebben ze afgelopen vrijdag 13 juni de bestelling plotsklaps geannuleerd (overigens zelfs zonder berichtgeving per email tot nu toe). De reden die mij gegeven werd bij telefonische navraag is dat de draadloze kaart (een zg Killer NIC) die onderdeel was van de Alienware 17 niet leverbaar zou zijn. Ze konden verder ook niets voor mij doen.
Welk soort draadloze kaart er precies in die laptop zit is voor mij niet zo belangrijk en al helemaal geen reden om de laptop niet meer te willen. Een alternatief kon men niet aanbieden omdat het om een internet bestelling gaat en leveringen nooit gegarandeerd zijn en nog veel erger mijn dubbele unieke kortingscodes die maar éénmalig te gebruiken zijn ben ik ook nog eens kwijt. Compensatie of nieuwe codes was niet mogelijk.
De Alienware 17 laptop wordt nog steeds gewoon aangeboden op de site maar nu met een andere draadloze kaart van Broadcom.
Heeft iemand een dergelijk geval ooit eerder meegemaakt bij Dell?
Is er nog iets wat ik kan doen om in elk geval een zelfde soort korting weer af te dwingen?
Zo behandel je een klant toch niet lijkt me? Ik sta echt perplex.
Heeft er iemand advies misschien?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik heb de topicstart afgesplitst van [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2.

Inhoudelijk: heeft Dell de order bevestigd? Zo ja, dan gewoon levering vorderen met gelijkwaardige hardware. Indien je het hebt meteen rechtsbijstand erop nadat Dell nogmaals weigert te leveren. Vergeet daarbij ook niet de schade wegens late levering door de lange doorlooptijd met dito waardevermindering. (Of claim gewoon de korting als schade ipv naleving.)

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 16-06-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Bedankt voor je reactie. Ja Dell heeft de order gewoon bevestigd...alles was in orde.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
Lees even de AV van Dell door ;)
Er staat ergens een artikel in dat de laptop van jouw is zodra jij betaald hebt (weet alleen even niet hoe dat dan met een CC zit :/ )

Op die manier hebben redelijk wat mensen 2 jaar geleden een XPS 17 kunnen krijgen met 2x 512GB SSD's erin voor iets van 1500 euro (SSD's waren toen iets van 700 euro waard oid).
Uiteindelijk heeft Dell die orders ook gehonoreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
DCG909 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:19:
Lees even de AV van Dell door ;)
Er staat ergens een artikel in dat de laptop van jouw is zodra jij betaald hebt (weet alleen even niet hoe dat dan met een CC zit :/ )

Op die manier hebben redelijk wat mensen 2 jaar geleden een XPS 17 kunnen krijgen met 2x 512GB SSD's erin voor iets van 1500 euro (SSD's waren toen iets van 700 euro waard oid).
Uiteindelijk heeft Dell die orders ook gehonoreerd.
Niet te ingewikkeld maken. Je legt het artikel over eigendomsvoorbehoud verkeerd uit. En het voorbeeld is ongelukkig gekozen omdat Dell daar om andere redenen het zichzelf moeilijk had gemaakt.

In dit geval kan topicstarter zich gewoon op de wet en zelfs de algemene leveringsvoorwaarden van Dell beroepen:
Wij maken u erop attent dat er geen overeenkomst tussen U en Dell tot stand komt, tenzij en totdat Dell uw Order accepteert door aan U een Orderbevestiging te versturen (Overeenkomst). Wij maken u erop attent dat Dell het recht heeft via de Orderbevestiging kleine wijzigingen in Uw order aan te brengen indien er bijvoorbeeld een tekort aan onderdelen is dan wel sprake is van andere redelijke grond welke aan U wordt meegedeeld. Dell garandeert dat al dergelijke kleine wijzigingen ten minste gelijk aan of beter zullen zijn dan de specificatie en de materiële functionaliteit, prestaties of het uiterlijk van het Product of de uitvoering van de Dienst niet zullen aantasten.
Aanbod, aanvaarding -> leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heb je al telefonisch geprobeerd de bestelling om te zetten naar de Alienware 17 met Broadcom?

Mijn ervaring met Dell is dat ze telefonisch wat welwillender zijn dan per email.

[ Voor 31% gewijzigd door Kenzi op 16-06-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Bedankt voor de input mensen. Telefonisch wilden ze juist helemaal niks. Volgens degene die ik sprak was een koop nooit gegarandeerd en kon ze ook niks regelen qua alternatief of kortingscodes. Echter tot mijn verbazing kreeg ik zojuist een mail van een nieuwe order voor een Alienware 17 met Broadcom idd, dit alles zonder dat ik ooit een annulering van de eerste order in mijn mail heb gehad en ook zonder enige vorm van overleg. Communicatie is dus niet best net als het afschepen door de "klantenservice". Echter ik ben wel blij met de nieuwe order. Overigens betekent dit wel opnieuw 3 weken wachten nadat ik al 2 weken gewacht heb terwijl ik al wel betaald heb.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Die extra weken wachten zou ik voor lief nemen, het is niet anders. Wel blij dat het opgelost is voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 18:28
.

[ Voor 112% gewijzigd door Bryan.1 op 29-06-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
@melkOrMwa,
Ik moest 4 @ 5 weken wachten op mijn R4.
Meestal zijn ze wel net sneller dan de prognose ;)
En het is het wachten wel waard hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Bij mij is dus precies hetzelfde gebeurd, mijn alienware order werd geannuleerd vanwege de killer NIC op zaterdag. Toen maandag tussen 9 en 13 uur zo'n tien keer de sales afdeling proberen te bellen, en te horen krijgen dat deze afdeling niet beschikbaar is.

Uiteindelijk maar de technische support afdeling gebelt en die vertelde bij dat er een nieuwe order al in geboekt was (nog geen 5 minuten eerder). Dit is precies dezelfde configuratie maar dan zonder de killer NIC voor dezelfde prijs.

Tevens is hij vanochtend verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
.

[ Voor 102% gewijzigd door Bryan.1 op 29-06-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Het enige wat ik me kan voorstellen dat ze zo moeilijk doen is omdat je 2 kortings codes gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
.

[ Voor 108% gewijzigd door Bryan.1 op 29-06-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Helaas nog niet :(
Iemand uit de UK die een dag eerder verzonden had, zou hem vandaag krijgen.

Ik hoop dus op woensdag of donderdag.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/j5bclz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:38
Heb je daar nog voor moeten bijbetalen dan?
Pagina: 1