Welke voltage's voor m'n Tbird?

Pagina: 1
Acties:

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik heb een Abit kt7a en een TB 1200 AXIA en nog wat andere rommel in m'n peecee.
Nou heb ik de TB al overgeklockt naar 1333mhz zonder voltage verhoging. Toch kom ik er niet helemaal uit!(en ik wil 1400mhz bij de opstart zien;))

Ik moet dus mijn voltage verhogen en daar heb ik 2 vraagjes over:
-er zijn 2 soorten voltage's die ik kan veranderen in mijn softmenu3, namelijk corevoltage (1.75 standaard) en I/O voltage (standaard 3.40v).
Maar euh... Wat is dat "I/O voltage eigenlijk"?
-Mijn 2de (en meest belangrijke vraag) is
wat moet ik voor mijn tb1200 nou instellen als voltage's?? Voor 1333mhz kan ik het gewoon standaard laten, maar wat moet ik voor bv. 1400 mhz instellen? Moet ik ook meer stroom geven voor een hogere FSB??
(die kan ik niet eens 1 mhz omhoog schroeven namelijk)

Iemand hier wat ideeen over??

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
gewoon een stapje omhoog gaan met de core, op 1,8 ofzo. als ie het dan doet ken je weer verder océn totdat ie weer meer voltage nodig heeft, hop 1,85.

i/o hoef je niet aan te kloten, als je problemen krijgt met je kaarten, dan kan je dit ook een beetje opkrikke.

wel op de temperatuur blijven letten

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat staat allemaal in de overclocking FAQ beschreven volgens mij :)

[topic=153153]

Het belangrijkste is de Core voltage, maar als je ook de FSB/memspeed gaat verhogen dan kan ook het I/O voltage verhogen vaak wel helpen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• -A3AAN-
Tstaat grotendeels gepost bij overclokking faq, maar dat "I/O gedoe" stond er nie in!
Maar euh.. gewoon een stappie omhoog dan maar?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 20:41 schreef -A3AAN- het volgende:
Tstaat grotendeels gepost bij overclokking faq, maar dat "I/O gedoe" stond er nie in!
Maar euh.. gewoon een stappie omhoog dan maar?
Als je de FSB verder wil opvoeren, dan is het I/O voltage verhogen het proberen waard ja. Tot 3.6V is zeker veilig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• -A3AAN-
Hmmm... als ik de tb op 1400 zet en ik geef 1.8.25v dan is dat blijkbaar niet genoeg (loopt vast) maar ik durf eigenlijk niet verder! Tot hoever kan ik "veilig" gaan??

Verwijderd

HOEVEEL!!!!!!!!!!!!!!!!??????????
1,9 is zonder voltagemod de max, vertel ons ff aan wel voltage je zit

• -A3AAN-
Ooops.... verkeerde voltage ingevuld!

Verwijderd

kan je nog wel verder?
en de max hangt meer van je temp af, als ie nogsteeds binnen de perken blijft qua temp is er niets aan de hand, de 2,05 moet zeker te doen zijn, maar hou je temp in de gaten

• -A3AAN-
Ok dan ga ik door! kheb nu 1350 door op 1.8 volt en +2mhz bus te draaien (idle is dan 35graden)

• -A3AAN-
jammer! :rik krijg hem niet verder dan 1333 mzh.
Ik kan mijn voltage op mijn abit maar tot 1.850v krijgen en daar neemt 1400mhz geen genoegen mee :(

Verwijderd

Laatste bios gaat volgens mij door tot 1,9V
Bios upgraden dus.

• -A3AAN-
Kheb nu zelfs de allerlaatste unofficial (meest recente offical bios had ik al)
en zels die gaat maar tot 1.850 volt!

• -A3AAN-
AAAAAAAAAAAAAAAAAAArrrrrgh!!!

Dat wat ECHT een kutbios!
wel een leuk amb plaatje trouwens

Verwijderd

Je kan maar tot 1.85 volt hoor. Officieel ondersteund amd ook niet hoger, en dus de moederborden ook niet.
Ik draai die van mij altijd standaard op 1.85 voor het inbranden. Volledig geen probleem.
Als je niet hoger dan 1333 Mhz krijgt, brand hem dan een week of twee gewoon in. Misschien dat dan wel werkt. Laat hem dus op standaard snelheid lekker een weekje op 1.85 volt draaien.
Pagina: 1