Toon posts:

Basissysteem upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zou mijn pc graag willen upgraden met een geschikte voeding (deze is momenteel heel slecht) en een videokaart. Mijn doelstelling is om games als Assetto Corsa en Project Cars te spelen. De videokaarten die ik momeenteel overweeg zijn:

- GTX750Ti
- GTX660
- GTX760 (wellicht wat overkill)

De overige specs van mijn systeem zijn:
G620 2,6 Ghz
ASUS P8H61-M LE/USB3
4 GB DDR3-1333

Mijn vraag is dan ook, gezien de rest van de pc niet al te denderend is, gaat mijn processor de kaart niet al te hard bottlenecken/is dit de moeite waard? En wat zou volgens jullie eventueel een mooie videokaart zijn (incl. bijpassende voeding)?

Bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Budget? Resolutie/instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:16:
Budget? Resolutie/instellingen?
Ja, het budget, lastig... 200-250 euro. Iets meer kan eventueel ook wel als het echt duidelijk de moeite waard is.

Resolutie is 1080p, heb een full HD scherm dus denk dat het dan beter is om deze te benutten. Settings hoeft niet maximaal maar de sliders richting rechts zou mooi zijn ;)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W + pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost.

De voeding is een no-brainer, goedkoop en erg goede kwaliteit. De GPU is de "oude" R9 280. Vergelijkbaar qua prestatie met de 760, maar een stuk goedkoper. Daarnaast vrij eenvoudig met Afterburner te overklokken naar het niveau van een 280X.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 16-06-2014 11:33 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
De aanbevolen upgrades van Brooky zijn idd prima maar als ik op de fora kijk van deze spellen dan lijkt een wat krachtigere processor geen overbodige luxe. Die Pentium G620 van je gaat het aardig zwaar krijgen wanneer gekoppeld aan een HD 7950. ik kan er over meepraten, mijn zoon had een pentium g2020 en een hd7950..dat liep echt niet altijd even soepel.

Weet niet hoe je tegenover 2e hands staat maar anders zou je zoiets als dit kunnen doen :

i5 van V&A : V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 Tray misschien krijg je er nog iets vanaf. Hij heeft er al 1 verkocht en diegene heeft een positieve review geplaatst dus lijkt me dat ie werkt :)

koelertje erbij : pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo of je gebruikt nog de koeler van je pentium, misschien werkt dat nog voldoende..

Er staan zeker nog wat aardige aanbiedingen voor videokaarten op V&A bv :

V&A aangeboden: (0 tot max. 14 dagen gebruikt) MSI Radeon R9 270X GAMING 2G
of deze : V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

En dan de voeding van brooky erbij.

Alles bij elkaar iets duurder maar dan heb je een hele leuke setup die goed in balans is.

Eventueel later nog geheugen uitbreiden naar 8 GB.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat zijn ook mooie oplossingen. 2e hands denk ik meestal niet aan, maar dat geeft je wel extra power voor minder.

• Baloes
Gewoon altijd goed kijken naar de beoordelingen van de andere tweakers dan kun je al aardig inschatten met wie je zaken doet :) Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Afgelopen weekend nog voor een neef een 2e hands i5 2500 voor 95 euries gekoppeld aan een r9 280. Loopt als een trein :)

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:41:
De aanbevolen upgrades van Brooky zijn idd prima maar als ik op de fora kijk van deze spellen dan lijkt een wat krachtigere processor geen overbodige luxe. Die Pentium G620 van je gaat het aardig zwaar krijgen wanneer gekoppeld aan een HD 7950. ik kan er over meepraten, mijn zoon had een pentium g2020 en een hd7950..dat liep echt niet altijd even soepel.

Weet niet hoe je tegenover 2e hands staat maar anders zou je zoiets als dit kunnen doen :

i5 van V&A : V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 Tray misschien krijg je er nog iets vanaf. Hij heeft er al 1 verkocht en diegene heeft een positieve review geplaatst dus lijkt me dat ie werkt :)

koelertje erbij : pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo of je gebruikt nog de koeler van je pentium, misschien werkt dat nog voldoende..

Er staan zeker nog wat aardige aanbiedingen voor videokaarten op V&A bv :

V&A aangeboden: (0 tot max. 14 dagen gebruikt) MSI Radeon R9 270X GAMING 2G
of deze : V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

En dan de voeding van brooky erbij.

Alles bij elkaar iets duurder maar dan heb je een hele leuke setup die goed in balans is.

Eventueel later nog geheugen uitbreiden naar 8 GB.
Bedankt voor de informatie!

Moet bij die CPU een losse koeler? Ik dacht dat die altijd een standaard werd bijgeleverd? Hoe moeilijk is het inbouwen daarvan? Videokaarten, hardeschijven en ram vaak zat gedaan, Proc alleen nog nooit...

• Baloes
Bij de aangeboden CPU zit geen koeler (Tray), vandaar het extra koelertje. Hoewel de intel stock koelers niet slecht zijn scheelt zo'n koeler erg veel qua temperatuur en geluid.

Het inbouwen van een processor is niet moeilijk zolang je het maar voorzichtig doet. Kijk eerst even wat youtube videos zoals bv. :

YouTube: intel CPU replacement.AVI
YouTube: How to install intel CPU on a Motherboard
http://nl.hardware.info/r...gen-pc!-2011-editie-video

Let wel op dat er geen stroom meer op je systeem staat. Dus stekker eruit en aantal malen aan en uit knop indrukken.

Ook opletten dat je zelf niet statisch geladen bent. Statische lectriciteit is niet fijn voor je onderdelen :)

De koeler is vrij eenvoudig te bevestigen maar ook hier weer geen brute kracht gebruiken met aanduwen. Hij moet erin klikken. Goed de gebruiksaanwijzing lezen :)

installatievideo : YouTube: Cooler Master TX3 Evo: Installation, Unboxing and Review

Je hebt zoals je in de video kunt zien maar heel weing koelpasta nodig (klein erwtje of iets dikke rijstkorrel in het midden is zat)

Je kunt wanneer alles erin zit en weer aan is een programma als speedfan downloaden om de temperaturen van je processor te checken : http://www.almico.com/speedfan449.exe

En idle temps zijn ook zichtbaar in de bios natuurlijk :)

De bijgevoegde videos zijn volgens mij aardig duidelijk maar het niet helemaal vertrouwt kun je me ook wel DM'en. Via DM en fotos heb ik al een paar keer iemand kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt!

Ik kan denk ik ook naar een derde generatie Intel i3 of i5 kijken? Of ondersteund het moederbord dit niet?

• Baloes
Volgens de specs op de ASUS site lijkt het erop van wel : http://www.asus.com/Motherboards/P8H61M_LEUSB3/HelpDesk_CPU/

maar dan moet je even je bios versie checken om te zien of je de laatste versie hebt : http://www.asus.com/Mothe...LEUSB3/HelpDesk_Download/

Als dit tenminste jouw mobo is natuurlijk, anders moet je even de goeie opzoeken op de ASUS site
Pagina: 1