Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuisnetwerk hulp en tips

Pagina: 1
Acties:

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11 20:36
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een vraag, misschien een hele domme... Maar ach dan leer ik ook wat op de vroege ochtend. Thuis heb ik een netwerk liggen en ik wil graag dat mijn PC en mediaspeler met elkaar communiceren. Ik wil films kunnen streamen en ook bestanden kunnen overschrijven naar de mediaspeler. Het ziet er nu zo uit:

Ziggo UBEE:
--> UTP CAT 6 naar Desktop PC
--> PowerAdapter naar Xtreamer Prodigy Mediaplayer

Ik weet dat een poweradapter aardig wat snelheid verlies oplevert, maar aangezien het een huurhuis is ga ik geen kabels trekken. Dat komt later wel in een koophuis.

Mijn PC ziet de Mediaplayer wel en andersom ook. Alleen wanneer ik bestanden probeer uit te wisselen dan is de snelheid waar dit mee gaat ongeveer 1MB's. Dat lijkt mij erg traag... Beide apparaten beschikken over een Gigabyte netwerkkaart. Nu snap ik dat met de Poweradapter dit max 200MB's kan zijn.

Wat doe ik fout? Ik lees op internet het één en ander over een Switch? Moet ik deze er tussen plaatsen?

Alvast hartelijk dank!

Rob

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 16:03
Doe dezelfde kopieertest eens als je Mediaplayer op de Ziggo UBEE is aangesloten (dus zonder PowerAdapters ertussen).

Ik heb dit al eens eerder meegemaakt met TP-Link PowerAdapters, zie onderstaande testresultaten. Het probleem heb ik toen "opgelost" door de Poweradapters te verwijderen en een simpel TP-Link Access-Point als Wireless Client aan te sluiten en verbinding te laten maken met het bestaande draadloze netwerk.

Situatieschets:
Oude situatie: Smart-TV > PowerAdapter2 > PowerAdapter1 > 3COM Switch > Server
Nieuwe Situatie: Smart-TV > TP-Link Wireless Client > Ubiquiti UniFi Access-Point > 3COM > Server

Speedtest met Poweradapters:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8683506/2014-01-14%2012_19_26-Ziggo%20Speed%20Test%20-%20TP%20Link%20-%20Power%20Netwerk%20Adapter.png

Speedtest zonder de Poweradapters:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8683506/2014-01-14%2012_22_25-Ziggo%20Speed%20Test%20-%20UTP%203Com.png

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:56
Mocht je nog tips zoeken of je verder willen inlezen, zoals je topictitel suggereert, kan ik je smallnetbuilder.com aanraden. Heb ik persoonlijk veel van geleerd: http://www.smallnetbuilder.com/basics

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11 20:36
Dank voor jullie tips. @Mikey! Helaas werkt het niet. Het wordt er wel iets sneller door.. Maar niet wat ik toch verwacht te kunnen halen. Nu is mijn snelheid ongeveer 4Mbps. De aansluiting is nu als volgt:

Ziggo Ubee moden met daarin 2 kabels:
1) Utp cat 6 kabel naar mn PC
2) UTP cat 5 kabel naar mediaplayer

Vergeet ik iets? Moet ik iets aanpassen?

Ik lees inmiddels dat een thuisnetwerk zonder Switch eigenlijk niet kan. Klopt dit? Aangezien mijn Mediaspeler mijn PC prima ziet... Of stel ik nu een domme vraag?

@Analogworm, dank voor de site. Staan zeker wat interessante stukken op. Enige is dat de How To's waar ik interesse in heb wel heel erg verouderd zijn (2003 en 2006).

[ Voor 32% gewijzigd door Shiver87 op 16-06-2014 20:49 ]