Hulp met receiver voor Logitech Z-5500 speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie360
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-03-2024
Heren van het audiophile forum ik heb jullie hulp nodig. Omdat het aantal apparaten in mijn huidige home cinema ervaring nogal groot wordt ben ik gaan oriënteren naar een AV-receiver. Momenteel beschik ik over de Logitech Z-5500 speaker set, die al een aantal jaren trouwe dienst heeft geleverd. Echter beschikt deze set over slechts één optische kabel en heb ik momenteel 4 consoles die allemaal graag optisch willen gebruiken wordt ik een beetje moe van het switchen van optische kabels. Nu wil ik ook geen godsvermogen gaan besteden aan een compleet nieuwe audio ervaring, dus ben ik gaan kijken naar een receiver en eventueel losse subwoofer.

Waar ik al snel achter kwam is dat het niet mogelijk is om de complete Z-5500 op een av receiver aan te sluiten vanwege het feit dat de subwoofer in tandem werkt met de control pod die bij de speaker set zit. Ik kan echter wel de 5 losse speakers gebruiken op een losse receiver en daarbij een losse subwoofer aanschaffen. Nu ben ik verre van een audio expert en wordt het aanbod van receiver en mogelijkheden mij een beetje te veel. Ik zal mijn situatie even schetsen.

Ik wil graag mijn Humax ontvanger, Xbox One, Xbox 360, PS3 en PS4 aansluiten via HDMI op de receiver. (als het kan graag zelfs mijn PS2 en Gamecube via AV-Scart?) Dit scheelt mij direct een hoop aansluitingen in de TV. De Logitech speakers beschikken over standaard speaker kabels die ik op meeste receivers aan kan sluiten (toch?). De subwoofer van de Logitech wordt via een soort VGA-achtige kabel aangesloten op de control pod, dus deze kan ik niet op een receiver gebruiken, of wel? Ik wil graag Dolby Surround geluid via al mijn apparaten maar als ik me niet vergis gaat dat nu via de HDMI's op de receiver? Wat zou dan een goede bijpassende subwoofer zijn vergelijkbaar met de Logitech subwoofer qua performance en welke receiver zou het beste bij me passen als we kijken prijs/kwaliteit verhouding? Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je vergeet 1 ding te vertellen: hoeveel wil je uitgeven?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie360
Oh goed dat je het zegt inderdaad! Ik wil rond de 500€ totaal blijven eigenlijk, dus incl. sub. Ben ook niet bang om bij Amazon Duitsland te bestellen aangezien het daar vaak stukken goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Persoonlijk zou ik nooit geld uitgeven om iets als een Z-5500 uit te bouwen. Als je meer apparaten hebt dan de Z-5500 aan kan is een goedkopere optie om bijvoorbeeld een toslink-switch te kopen. die heb je ook met remote.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie360
FeaR schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:22:
Persoonlijk zou ik nooit geld uitgeven om iets als een Z-5500 uit te bouwen. Als je meer apparaten hebt dan de Z-5500 aan kan is een goedkopere optie om bijvoorbeeld een toslink-switch te kopen. die heb je ook met remote.
Die heb ik dus al eentje, die van 1 optische er 3 maakt, maar dan heb ik er A nog niet genoeg en B vind dit niet ideale oplossing. Een all-in-one receiver zou dan beter zijn, maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 12:59

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou die z500 verkopen voor €100 en voor €600 gewoon een compleet nieuwe set halen zoals met een simele receiver een een losse speakerset. Een Pioneer VSX-423 + Boston Acoustics Soundware XS 5.1 kost je in totaal €550. Het kan zelfs nog goedkoper met andere speakersets, maar deze speakerset klinkt best oké voor het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
500 euro extra steken in die Logitech set, lijkt mij een vrij zinloze actie en erg zonde van het geld. Kun je beter het hele audio deel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

Je PS2 en Gamecube via de receiver aansluiten is wat listiger, niet alle av receiver hebben een encoder om het analoge signaal via HDMI naar je tv te sturen. bij sommige receivers moet je dan ook de receiver en de tv analoog verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie360
Na nader onderzoek heb ik toch besloten de hele Z-5500 te verkopen. Hopelijk kan ik er nog ongeveer 150 voor krijgen met de standaards en kabels etc erbij. Ik ben er inmiddels ook uit welke nieuwe speaker set ik ga kopen: Teufel Consono 35 MK3. Deze set krijgt heel veel positieve reacties, en doordat Teufel exclusief via hun website te krijgen is blijft de prijs relatief laag. Heb voor €400 de set kunnen bestellen inclusief 2 statieven en gratis oordopjes en verzendkosten. Nu moet ik alleen nog een receiver hebben.

Heb mijn oog laten vallen op de Denon AVR-X2000, vanwege zijn vele HDMI poorts, 4K ondersteuning en een hoop netwerk mogelijkheden en de redelijke prijs. Echter is deze vrij fors qua formaat en wordt het wat reorganiseren in mijn TV kast. Zijn er kleinere alternatieven met vergelijkbare specs en prijs? Iemand ook ervaring met de Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 12:59

DjVe

Hatsaflats!

Kleinere (lees platte) receivers zijn er amper. Alleen Pioneer en Marantz hebben dit soort apparaten. Die van Pioneer (VSX-S310) heeft een vriend van me staan en die is er tevreden over en die is best betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tommie360 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:26:
Na nader onderzoek heb ik toch besloten de hele Z-5500 te verkopen.
Goede beslissing. Zonde om een hoop geld uit te geven om op basis van die set iets proberen neer te zetten.
Ik ben er inmiddels ook uit welke nieuwe speaker set ik ga kopen: Teufel Consono 35 MK3. Deze set krijgt heel veel positieve reacties, en doordat Teufel exclusief via hun website te krijgen is blijft de prijs relatief laag. Heb voor €400 de set kunnen bestellen inclusief 2 statieven en gratis oordopjes en verzendkosten.
Ben zelf van mening dat je speakers moet horen voor je ze gaat kopen. Het is een minder voor de hand liggende keuze maar aangezien de focus op gamen ligt bij jou volgens mij zal het vast prima klinken daarvoor. Mocht het echt niet bevallen kun je ze altijd nog terugsturen.
Nu moet ik alleen nog een receiver hebben.

Heb mijn oog laten vallen op de Denon AVR-X2000, vanwege zijn vele HDMI poorts,
Op zich een prima machine. Je zou nog wel moeten onderzoeken of deze analoge videosignalen kan omzetten en doorgeven via hdmi zoals Tazzios al aangaf.
4K ondersteuning
Aangezien de receiver niet beschikt over hdmi 2.0 aansluitingen, ziet dat er leuk uit maar heb je hier helemaal niets aan.
Echter is deze vrij fors qua formaat en wordt het wat reorganiseren in mijn TV kast. Zijn er kleinere alternatieven met vergelijkbare specs en prijs?
Zoals DjVe al aangaf, weinig opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie360
Thanks voor de reacties guys. Wat betreft de speakers heb ik de hele avond research gedaan en op basis van de nagenoeg alleen maar positieve reacties heb ik toch maar direct de knoop doorgehakt. Ik las ook een topic over iemand die in hetzelfde schuitje als mij zat; graag upgraden van een Z-5500 naar een receiver speaker combo. Deze persoon was zeer tevreden en merkte een dusdanige verbetering dat het mij overtuigd heeft, mede door de aantrekkelijke combinatie deal die de Teufel website nog maar voor korte tijd beschikbaar had. Heb inmiddels ook al een verzendbevestiging dus wat dat betreft goede service, naast de 8 weken uitprobeer garantie.

Het analoog signaal encoden naar HDMI moet ik dan nog even induiken, anders is het ook geen ramp via de TV aan te sluiten. Denk toch dat ik voor de Denon ga, heb naar de Pioneers en Marantz gekeken maar die zijn toch wat karige qua features en dat voor bijna hetzelfe geld
Pagina: 1