Toon posts:

Welke USB3.0 hub voor aansluiten van veel harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Popcorn Hour A400 mediaspeler en zeven gevoede USB3.0 2Tb externe harde schijven van de Aldi (Seagate disks). Verder een oude D-Link DUB-H7 7-poorts USB2.0 hub, ook gevoed. De zeven schijven zijn via de hub verbonden aan de USB2.0 poort van de mediaspeler en toont de zeven schijven zonder probleem.

Het over en weer kopiëren van de veelal gigabytes grote videobestanden en het snel onderhouden van de videoindex (crawlen van de metadata) over de verbonden schijven vraagt echter om een USB3.0 hub, voor dit werk te verbinden aan de USB3.0 poort van mijn Windows 7 laptop (alle USB-schijven kunnen daarbij aangesloten blijven, enkel de USB-kabel van de hub uit de mediaspeler halen en in de laptop stoppen). Bovendien zou iedere poort op zo'n hub per uit te schakelen moeten zijn.

Voor 48 euro (35 euro in de aanbieding) heb ik de Conrad 7-poorts USB 3.0-hub schakelbaar (item code 393539-89, EAN-code 4016138810189) gekocht. Het vreemde is dat -zowel verbonden aan de mediaspeler als de laptop- alle schijven beginnen te draaien, maar nooit alle zeven toegankelijk zijn. Meestal zijn er een stuk of vier die met driveletter en schijfnaam zichtbaar zijn. Gebeurt zelfs dat bij vier aangesloten schijven (drie poorten leeg) een kopieeractie faalt omdat de doelschijf plots uitvalt. Moet gezegd dat de Conrad hub van plastic is maar de chipset -weet zo snel niet welke- kom je ook in duurdere USB hubs tegen. Dus wellicht is het voor dit doel gewoon te goedkoop en is een betere bouwkwaliteit of andere chipset de oplossing. Per slot bestaan er zelfs serieuze rack mountable USB hubs en zijn USB hub in principe te koppelen (wel lagere overdrachtsnelheid natuurlijk)

Mijn vraag is, wie heeft goede ervaringen, tips, ect.

Ik hoor het graag.

Ger.

Verwijderd

Ik denk dat wat jij nodig heb is een USB HUB met Power, ik vermoed dat er te weinig power is aangezien je er echt flink wat HDD`s tegen aangooid.

Zover ik kan zien heeft die van jouw dat niet.

Kan me ook vergissen ( correct me when i'm wrong ).

Was weer te snel, heb je de 5 volt power AC ook angesloten ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 15:14 ]

• Blackice09
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08-2025
Zolang die USB hub aan een enkele USB poort is aangesloten zal de bandbreedte nooit genoeg zijn voor 7 harde schijven tegelijk. Als je zegt dat er maar vier zichtbaar zijn, probeer het dan met 2 of 3 USB-hubs met 3 HDDs per hub. De hubs hebben geen voeding nodig aangezien de externe HDDs dat zelf al hebben.

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-01 12:33
Blackice09 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:54:
Zolang die USB hub aan een enkele USB poort is aangesloten zal de bandbreedte nooit genoeg zijn voor 7 harde schijven tegelijk. Als je zegt dat er maar vier zichtbaar zijn, probeer het dan met 2 of 3 USB-hubs met 3 HDDs per hub. De hubs hebben geen voeding nodig aangezien de externe HDDs dat zelf al hebben.
Maar als de schijven USB 2.0 zijn (staat niet of ze 2.0 of 3.0 zijn), dan zou 1 usb 3.0 hub toch theoretisch wel genoeg bandbreedte moeten hebben voor 7 schijven?

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb een tijdlang op dezelfde manier gewerkt. Telkens maar hdd's bijkopen.

Mijn advies, bouw een homeserver.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Blackice09
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08-2025
Er staat wel dat de HDD's USB 3.0 zijn. Dus ik denk dat het theoretisch genoeg bandbreedte zou moeten zijn maar dat die HDD's of Windows simpelweg niet met zo weinig gedeelde bandbreedte om kunnen gaan. Of als die hub constant bijna de volledige bandbreedte moet switchen van de ene naar de andere poort kan ik me voorstellen dat het mis gaat met 7 HDD's.
Een home server is overigens ook een goede oplossing voor zoveel HDD's. Je kunt ze ook upgraden naar 4 TB zodat je er maar 4 nodig hebt.

[ Voor 55% gewijzigd door Blackice09 op 20-06-2014 15:07 ]

Pagina: 1