• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-12-2025
Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe beamer.
Bovenaan mijn prioriteitenlijst staat Full HD. Zijn er ondertussen al betaalbare Full HD beamers?
Het budget zou ergens tussen de 500 en de 800€ liggen, hoe minder, hoe liever.
De beamer zou meestal wel in een vrij donkere ruimte staan, dus echt een enorm goede lichtopbrengst is niet vereist. een short-throw projector hoeft zeker niet, maar zou eventueel wel handig kunnen zijn, je weet nooit. Komt LED in aanmerking, of staat deze technologie nog steeds wat in de kinderschoenen bij beamers?

Thanks!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

http://tweakers.net/categ...XRZYo6SVbSSoZmhiVJsbW0tAA

succes

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 15-06-2014 23:58 ]

39

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hoi Kriva,

je zult je toch even iets meer moeten inlezen wat projectoren betreft, ik mis bijvoorbeeld of je lensshift nodig hebt. Tevens of je wilt gamen of juist alleen 2D blurays kijkt, hoe belangrijk is 3D voor je?

Je budget is beperkt dus dat wordt 2dehands of een benq w1070. Ben je gevoelig voor RBE (het RegenBoogEffect van de DLPtechniek) dan kun je kijken naar een Epson 3200 of 5200.
Die laatste zijn wel iets duurder.

Je hebt daarnaast ook nog een beugel nodig en een HDMI kabel naar je player.

Neem eens een kijkje op www.htforum.nl,

daar is een heel subforum wat betreft projectie, en vindt je heel veel topics van mensen in jouw situatie. Ook tref je daar gebruikerservaringen, reviews en je wordt er geholpen door members en forumsponsoren.

Groet

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-12-2025
Bedankt voor de grondige uitleg, Fraggert!

3D hoeft voor mij absoluut niet, het spreekt me totaal niet aan. Gamen zal ik er ook zeker niet vaak op doen, dus daar moet je zelfs geen rekening mee houden.
Lens shift zou wel een handige functie kunnen zijn, ja, daar had ik zelf nog niet bij stil gestaan.

Bedankt voor de link, ik ga er zeker eens rondneuzen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Graag gedaan!

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf had ik ook een klein budget en heb uiteindelijk gekozen voor de Acer P1500.
Tot nu toe 1x het regenboog effect echt effectief gezien, daarnaast nooit.
De specs zijn goed en de prijs is leuk. Het beeld (vind ik en vele met mij) helemaal super.
Is misschien het proberen waard.

Als je in de buurt woont zou ik zeggen, kom ff kijken :)

2x BambuLab H2C 3D printer - Elegoo Saturn 16K Resin printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Pagina: 1