• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 22:36
Ik ben op zoek naar een mooie (vooral stille) barebone onder de 200 euro die 4k content kan afspelen.
De gigabyte brix reeks vind ik erg mooi, alleen er zijn maar 2 modellen die een hdmi output hebben van:
4096 x 2304 en die zijn behoorlijk prijzig. Een hdmi 2.0 is dus een must-have, helaas kan ik dat nog niet selecteren @ pricewatch.

Ik kom zelf van dune mediaspeler, maar heb ik verkocht ivm meer vrijheid.

[ Voor 11% gewijzigd door jzoin2 op 15-06-2014 23:36 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
4K staat nog behoorlijk in de kinderschoenen. Randapparatuur en content is nog maar zeer beperkt verkrijgbaar. De tv-fabrikanten proberen iedereen wel die kant op te duwen maar ik denkt dat het nog wel de nodige jaren gaat duren voordat 4K gemeengoed wordt. Ofwel, ik denk dat je te vroeg bent met deze wens. Zelf heb ik ook mijn Dune mediaspeler ontkoppeld en ga ik de komende jaren aan de slag met een htpc in de vorm van een Intel NUC.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

Het is denk ik wachten totdat blu-ray vervangen word voor 4k.
Op dit moment is het voornamelijk netflix die 4k uitzendt.
En zijn er wat demo bestanden om 4k te tonen.

En hoewel men ook hard bezig is met x265 duurt het denk ik toch wel een paar jaar voordat content echt goed te verkrijgen is.
Op dit moment vindt ik het dan ook niet interessant genoeg om daar geld in te investeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
S1NN3D schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:36:
4K staat nog behoorlijk in de kinderschoenen. Randapparatuur en content is nog maar zeer beperkt verkrijgbaar. De tv-fabrikanten proberen iedereen wel die kant op te duwen maar ik denkt dat het nog wel de nodige jaren gaat duren voordat 4K gemeengoed wordt. Ofwel, ik denk dat je te vroeg bent met deze wens. Zelf heb ik ook mijn Dune mediaspeler ontkoppeld en ga ik de komende jaren aan de slag met een htpc in de vorm van een Intel NUC.
:Y helemaal mee eens. En mocht je dan toch 4K-ready willen zijn, neem dan een iets grotere behuizing en zorg dat je er een nieuwe videokaart in kan steken zodat je tzt kan upgraden naar een systeem dat 4K aan zou kunnen.
Ik zou zelf er eerder voor kiezen om, als je toch ook geen wens voor 3D of andere fratsen hebt, een build op basis van AM1 te maken. Ben je voor pakweg 200,- klaar, en als je over een jaar of 3 wat nieuws wilt, is het qua afschrijving te overzien. Je zou deze build dan ook naar een andere plek (bijvoorbeeld slaapkamer oid) kunnen doorschuiven en een nieuwe build doen die 4K / 3D aan kan.

iRacing Profiel

• jzoin2
Thx voor het advies mensen. Wel leuk om te zien dat bijna alle nieuwe receiverlijnen worden uitgerust met 4k functionaliteit en een aantal modellen ook al met hdmi 2.0 (bijv. sony, denon 1100w, pioneer en onkyo volgens mij ook.

Zou dit boxje voorlopig prima zijn?
http://www.alternate.nl/G...duct/1108870?tk=7&lk=9884

Wil 1080p met dts-hd master audio nu probleem kunnen afspelen icm met 8gb en een ssd. Ik zet er gewoon xmbc op ipv windows.
kroegtijger schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:41:
[...]

:Y helemaal mee eens. En mocht je dan toch 4K-ready willen zijn, neem dan een iets grotere behuizing en zorg dat je er een nieuwe videokaart in kan steken zodat je tzt kan upgraden naar een systeem dat 4K aan zou kunnen.
Ik zou zelf er eerder voor kiezen om, als je toch ook geen wens voor 3D of andere fratsen hebt, een build op basis van AM1 te maken. Ben je voor pakweg 200,- klaar, en als je over een jaar of 3 wat nieuws wilt, is het qua afschrijving te overzien. Je zou deze build dan ook naar een andere plek (bijvoorbeeld slaapkamer oid) kunnen doorschuiven en een nieuwe build doen die 4K / 3D aan kan.

• jzoin2
S1NN3D schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:36:
ik hoor graag je ervaringen mbt de intel nuc, issie een beetje stil?

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54
Is er al iemand die windows-barebone heeft gevonden met een volledige 4K ondersteuning?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pitchdown schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:43:
Is er al iemand die windows-barebone heeft gevonden met een volledige 4K ondersteuning?
Misschien wordt het voor een ieder wat duidelijker indien je even aangeeft wat je met "volledige" 4K ondersteuning bedoelt?

Testing, one, two ...

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Als je "volledige 4K" ondersteuning noemt, dan neem ik aan dat je het hebt over 4K resolutie, met 30fps en 60fps, met hdmi 2.0 en HVEC decoding.

Op dit moment ben je nog een beetje te vroeg, 30fps is niet zo'n probleem voor bijv. de 5e generatie NUC's, 60fps met HEVC decoderen kunnen bij mijn weten alleen de GTX960-980-kaarten. En die zijn kwa stroomverbruik voor veel mensen eigenlijk niet acceptabel.

Ik zit zelf ook in het bootje. Eigenlijk wil ik nu fatsoenlijke 1080p HVEC decoding omdat ik m'n bluray series daarop wil converteren, maar de keuze is dan nog relatief beperkt. Laat staan dat je een fanless GPU kunt kopen die dat kan.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54
HvB83 schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:31:
Als je "volledige 4K" ondersteuning noemt, dan neem ik aan dat je het hebt over 4K resolutie, met 30fps en 60fps, met hdmi 2.0 en HVEC decoding.

Op dit moment ben je nog een beetje te vroeg, 30fps is niet zo'n probleem voor bijv. de 5e generatie NUC's, 60fps met HEVC decoderen kunnen bij mijn weten alleen de GTX960-980-kaarten. En die zijn kwa stroomverbruik voor veel mensen eigenlijk niet acceptabel.

Ik zit zelf ook in het bootje. Eigenlijk wil ik nu fatsoenlijke 1080p HVEC decoding omdat ik m'n bluray series daarop wil converteren, maar de keuze is dan nog relatief beperkt. Laat staan dat je een fanless GPU kunt kopen die dat kan.
Welke Nuc of barebone komt het meest in de buurt om het maximale van dit moment te halen?

Verwijderd

Ik zat ook met dit dillema, maar aangezien er momenteel geen apparaat op de markt is dat echt 4k ondersteuning bied middels HDMI 2.0 en 60 fps x265 decoding ben ik ter overbrugging nu voor een rasperry pi 2 + Hifiberry Digi+ DAC gegaan met Xbian + KODI. Totaal nog geen 80 euro en het draait als een speer.

De volgende generatie intel (skylake) zal in de NUC als eerste volledige 4k ondersteuning gaan bieden naar mij weten. Ik heb besloten, bij gebrek aan content, nog te wachten met investeren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/ContentImages/NewsItem/33352/content/big_intel_skylake-s_details.jpg.ashx?maxwidth=800&maxheight=600

Testing, one, two ...

Pagina: 1