Vragen over computer setup ivm nieuwe hardware componenten

Pagina: 1
Acties:

• warior1991
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-03 07:48
Goedendag

Ik wou graag een wat nieuwe hardware componenten aanschaffen om mij pc te upgraden voor gaming.
Ik laat hier me huidige setup zien, en daarna de nieuwe componenten die ik wil aanschaffen, en mijn vraag is dan of dat goed samen wil werken, en zo niet welke aanpassingen ik dan moet maken om et wel goed werkend te krijgen. Alvast bedankt!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op high end settings
en mijn huidige setup begint het moeilijk te krijge bij nieuwe games, dus daarom wil ik me systeem upgrade om weer games op high end settings te kunne spelen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Tussen de 300-400 euro mag het kosten all in
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Moederbord: MSI X58 Pro-E (MS-7522)
Processor: Intel Core i7-920 2666.7 MHz
Behuizing: Cooler Master HAF 932
Voeding: Cooler Master Silent Pro M700
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
betere grafische kaart
meer ram geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Sapphire R9 270X 4GB GDDR5 OC DUAL-X Boost
Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C8 (of eventueel een goedkopere met 16gb ram)
ik wil 16gb ram omdat me 6gb ram wel is bijna volraakt, en 8gb is mischieen een optie maar aangezien prijs verschil laag is, dacht ik een 16gb ram te kunne gebruike ivm multitasken (2 dezelfde MMORPGs opstarte om met het ene character de andere te kunne helpe bijvoorbeeld)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet zo zeer, als het maar past bij me huidige voeding
Dat ik nieuwe games moet kunnen spelen op High-end settings
Ga je overklokken?
alleen de grafische kaart

[ Voor 77% gewijzigd door warior1991 op 16-06-2014 02:22 ]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-04 12:42

amas

Law of Nature: Chaos

Waarom wil je de huidige componenten upgraden? Zijn ze stuk, haal je niet genoeg fps? Welke spellen wil/ga je spelen? Op welke resolutie? Waarom 16 GB RAM, heb je de 6GB al eens vol gekregen?

Allemaal vragen die belangrijk zijn voordat we je nuttige info kunnen geven. Want gaming is niet specifiek genoeg helaas.

edit: probeer ook even een mooi lijstje te maken mbv de pricewatch, dat leest wat makkelijker dan een copy/paste van een webwinkel pagina :).

[ Voor 18% gewijzigd door amas op 15-06-2014 22:47 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, dit is echt onleesbaar.

Neem dit eens door, en handel ernaar DAA beleid

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik zou zelf eerst een leuke videokaart uitzoeken:

http://www.techpowerup.co...rer=&pp=25&order=date&p=1

http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+5870

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

en later pas de processor en het moederbord en ram vervangen en de rest.

http://ixbtlabs.com/articles3/cpu/cpu-2011-summary-p13.html

8 gb ram is voor gamen voldoende.

Je moet even aangeven wat voor voeding je precies hebt en kijken of het voldoende en de juiste kabels heeft voor je nieuwe videokaart.

• warior1991
ik heb me topic aangepast, dus ik hoop dat ik et nu beter heb gedaan, door op de hardware te klikke krijg je gelijk pricewatch (ik denk dat er zoiets bedoeld was)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:51

Zenix

BOE!

X58 is triple channel, je kan het beste dus 3 geheugen modules kopen, is zonde als je daar geen gebruik van maakt. Als je dus meer geheugen nodig hebt lijkt het mij verstandig om naar 3x4GB = 12GB te gaan. Daarnaast vraag ik mij af waarom je de i7 920 niet gaat overklokken?

Verder maak je al gebruik van een SSD? Dat is namelijk ook een zeker iets om te overwegen als je gaat upgraden.

[ Voor 61% gewijzigd door Zenix op 16-06-2014 02:35 ]

• warior1991
Zenix schreef op maandag 16 juni 2014 @ 02:30:
X58 is triple channel, je kan het beste dus 3 geheugen modules kopen, is zonde als je daar geen gebruik van maakt. Als je dus meer geheugen nodig hebt lijkt het mij verstandig om naar 3x4GB = 12GB te gaan. Daarnaast vraag ik mij af waarom je de i7 920 niet gaat overklokken?

Verder maak je al gebruik van een SSD? Dat is namelijk ook een zeker iets om te overwegen als je gaat upgraden.
okey dan ga ik op zoek naar 3x4GB, weet jij zo een goede die erin past?
en nee ik gebruik nog geen SSD, kheb er wel over lope nadenken, ma dat is mischien iets voor de toekomst, vind ik nu nog te prijzig :)
en over het overclocke van de i7 920, geen idee hoe ik dat veilig doe, de grafische kaart gaat makkelijk door een standaard programma (Catalyst control center) van amd die erop zit

[ Voor 10% gewijzigd door warior1991 op 16-06-2014 02:53 ]

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03 18:31
warior1991 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 02:40:
[...]

okey dan ga ik op zoek naar 3x4GB, weet jij zo een goede die erin past?
en nee ik gebruik nog geen SSD, kheb er wel over lope nadenken, ma dat is mischien iets voor de toekomst, vind ik nu nog te prijzig :)
en over het overclocke van de i7 920, geen idee hoe ik dat veilig doe, de grafische kaart gaat makkelijk door een standaard programma (Catalyst control center) van amd die erop zit
Een SSD klinkt leuk, maar ik heb er weinig profijt uit gehaald. Behalve het openen van sommige programma's en bestanden. Verder doet het niks tenzij je er games op zet dan laden ze wat sneller maar je kan beter investeren in een betere GPU dan een SSD maar dat is mijn mening.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Qua RAM zou je deze drie kunnen overwegen. Die hebben prima specificaties. Dat is inderdaad 1 setje van 2 plus 1 losse, maar exact hetzelfde. Verreweg het populairste RAM hier, strakke timings, laag voltage en low profile.

Een interessante GPU is de pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost, met 3GB VRAM. De nieuwere R9 280 is een rebrand van deze kaart, dus met een overclock met het bijgeleverde/te downloaden Afterburner zit je (bijna) met een 280X in je handen!

Dit kost bij elkaar ~270 euro, dus ik zou er dan, ondanks je twijfel, nog een mooie pricewatch: Crucial MX100 256GB bijdoen.

• warior1991
br00ky schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:01:
Qua RAM zou je deze drie kunnen overwegen. Die hebben prima specificaties. Dat is inderdaad 1 setje van 2 plus 1 losse, maar exact hetzelfde. Verreweg het populairste RAM hier, strakke timings, laag voltage en low profile.

Een interessante GPU is de pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost, met 3GB VRAM. De nieuwere R9 280 is een rebrand van deze kaart, dus met een overclock met het bijgeleverde/te downloaden Afterburner zit je (bijna) met een 280X in je handen!

Dit kost bij elkaar ~270 euro, dus ik zou er dan, ondanks je twijfel, nog een mooie pricewatch: Crucial MX100 256GB bijdoen.
Die RAM ziet er netjes uit, en die is overigens ook nog goed geschikt als ik toch van plan ben om me Intel Core i7-920 te gaan overclocke? sinds die RAM 1600Mhz is toch?

en over die VGA is deze dan ook beter als de Sapphire R9 270X 4GB GDDR5 OC DUAL-X Boost (overclocked) of raad je die puur aan omdat dit meer in my prijs specificaties past?

en die pricewatch: Crucial MX100 256GB ziet er inderdaad netjes uit en de prijs valt me mee, en op zon ssd is het verstandig om er games op te zetten?(voor sneller laden) of juist windows (voor mischien betere prestaties?)

(P.S mijn pc is overigens lucht gekoeld, dus zat eraan te denke om 2 extra fans aan de zeikant te plaatsen)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:45
De r9 280 (beter dan de 270) is een rebrand van de 7950. Dus ja, die is inderdaad beter en goedkoper.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Zie hier. Ze staan redelijk bovenaan in de lijst. Scheelt weinig, maar wel wat.

[ Voor 40% gewijzigd door Arunia op 16-06-2014 10:39 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
warior1991 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:33:
[...]

en over die VGA is deze dan ook beter als de Sapphire R9 270X 4GB GDDR5 OC DUAL-X Boost (overclocked) of raad je die puur aan omdat diet meer in my prijs specificaties past?
Trek zelf je conclusies. En met een overclock kom je in de buurt van een 280X.
en die pricewatch: Crucial MX100 256GB ziet er inderdaad netjes uit en de prijs valt me mee, en op zon ssd is het verstandig om er games op te zetten?(voor sneller laden) of juist windows (voor mischien betere prestaties?)
SSD gebruik je voor Windows en je games.

• warior1991
ik heb een mail gestuurd na azerty techische helpdesk en hun zeggen mij het volgende:

"Uw moederbord ondersteund tot slechts 1333mhz geheugen, het geheugen dat u geselecteerd heeft draait op 1600mhz.

Ik raad u aan om te kiezen voor 1333mhz geheugen, verder kunnen de andere onderdelen prima aangesloten worden en functioneren in uw huidige samenstelling."

Wat denken jullie ervan?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:45
Het maakt niet uit. Het geheugen zal dan niet boven de 1333 gaan draaien. Hoe het met overclocken zit weet ik niet.

• warior1991
ik zit toch echt te twijfele tussen de Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
en de Sapphire R9 270X 4GB GDDR5 OC DUAL-X Boost
Puur om het feit dat de R9 4GB geheugen heeft, en als ik nu kijk na WatchDogs bijvoorbeeld, heb je al 3GB grafisch geheugen nodig om texture op high te kunnen runne, hoe lang gaat dat duren voor dat 4GB bedraagt? kan het dan niet zijn dat de R9 in verloop van tijd door die 4GB games beter gaat runnen daardoor? (ps dat prijs verscheel maakt me echt even niks uit tussen die 2)

de rest van de setup is duidelijk voor mij wat ik wil met behulp van jullie allemaal:)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
De 4GB VRAM van de 270X zal je niet goed kunnen gaan gebruiken door de beperkte 256bit bus. Daarnaast is Watch_dogs erg slecht geoptimaliseerd, dus dat runt nergens echt 100% soepel op.

• warior1991
okey hartelijk dank voor je reactie, dan ben ik eruit wat ik wil, en ga ik toch op jullie aanraden op de hd 7950 3GB af, ben ik blij dat ik het heb geinformeerd bij jullie:)
dus even in het kort dit word mijn setup dan:

Moederbord: MSI X58 Pro-E (MS-7522) (huidig)
Processor: Intel Core i7-920 2666.7 MHz (huidig)
Behuizing: Cooler Master HAF 932 (huidig)
Voeding: Cooler Master Silent Pro M700 (huidig)
VGA: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost (nieuw)
RAM: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (nieuw)

Overigens houd ik de SSD nog even in gedachten, neem ik nog 2 extra cooler fans(behuizing)
en mijn resolutie is 1920x1080 HDMI

zo is de setup dan goed toch?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:51

Zenix

BOE!

Ja ziet er prima uit, helemaal als je die SSD er nog bij neemt ;)

• warior1991
okey harstikke bedankt allemaal:) onderdelen staan in bestelling!

• warior1991
Ik heb dus deze setup nu:

Moederbord: MSI X58 Pro-E (MS-7522)
Processor: Intel Core i7-920 2666.7 MHz
Behuizing: Cooler Master HAF 932
Voeding: Cooler Master Silent Pro M700
VGA: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
RAM: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Processor Cooler: Arctic Cooling Freezer Xtreme
Dit is me huidige Processor Cooler alleen als ik Prime95 run op 8 threads bereikt mij CPU een temp van 100'C! en ik heb gelezen dat ik niet boven de 80-85'C moet komen, kheb voor de rest 5 behuizing fans (2 grote op 800RPM, 3 kleine op 1600RPM)
QPI Voltage [1.25]
DRAM Voltage [1.50]
Base Clock (MHz) [133] (standaard)
Adjust CPU Ratio [21]
Memory Ratio [6]
Uncore Ratio [12]
EIST [Disabled]
C1 [Disabled]
De rest is nog standaard settings!

Dus ik neem aan dat ik een betere processor cooler nodig heb, zo ja welke rade jullie mij aan?

[ Voor 5% gewijzigd door warior1991 op 20-06-2014 23:22 ]

Pagina: 1