Webshop levert extra actieproduct niet [opgelost]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 15:10
Onlangs heb ik via Bol.com een Samsung wasmachine besteld waarbij op de website een label stond van een WK inkoppers actie 'Inclusief gratis Samsung stofzuiger'.

Zo stond het op de Bol.com website:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3xVtQ6fl.png

Omdat er op de orderbevestiging geen melding werd gemaakt van de stofzuiger heb ik de klantendienst gebeld en gevraagd hoe het zat. Mij werd verzekerd dat de stofzuiger wel degelijk samen met de wasmachine zou worden geleverd.

Echter is alleen de wasmachine geleverd en niet de stofzuiger. Na nogmaals bellen met de klantenservice werd mij wederom verteld dat de stofzuiger geleverd zou worden maar later die dag kreeg ik een email dat het een fout op de website betrof en dat Bol.com niet over zal gaan tot uitleveren van de stofzuiger. Een andere actie (gratis sieraad) is van toepassing. Ter compensatie kan ik een tegoedbon van 15 euro krijgen. Hieronder de tekst uit de email:
De actie stond niet helemaal verkeerd, er stond alleen een zin verkeerd waar stofzuiger in vermeld stond. Hier stonden verder geen actievoorwaarden bij en deze tekst was ook niet doorklikbaar. Hierbij is er sprake van een vergissing die een ondernemen niet bindt. De bovenste box met de juiste actievoorwaarden waar je kon doorklikken, stond wel goed en verwees naar een gratis sieraad. Wij kunnen zodoende helaas niet verder tegemoet komen dan de bon van euro 15,00.
Staat Bol.com in zijn recht door niet tot levering van de stofzuiger over te gaan ondanks de bevestiging van twee klantenservice medewerkers dat dit wel zou gebeuren?

Uit principe ben ik geneigd de wasmachine binnen de termijn van 30 dagen terug te sturen en in de toekomst geen zaken meer te doen met Bol.com maar daar schiet ik verder ook weinig mee op. Liever heb ik die stofzuiger. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik denk dat het product verkeerd gekoppeld is op de een of andere manier. Dit model valt niet onder de stozuiger-actie bij Samsung: https://www.samsung.com/nl/promotion/wasmachine-stofzuiger/

Maar wel onder de actie voor een sieraad: https://www.samsung.com/n...deau/actie-producten.html

Slordig foutje, maar dat kan gebeuren (talloze voorbeelden gingen je voor). Ik vind het netjes dat ze je een tegoedbon van €15 willen geven, veel meer zou ik er niet van verwachten.

[ Voor 21% gewijzigd door SayWhatAgain! op 15-06-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hierbij is er sprake van een vergissing die een ondernemen niet bindt.
Misschien, maar dan nog...
Mij werd verzekerd dat de stofzuiger wel degelijk samen met de wasmachine zou worden geleverd.

Echter is alleen de wasmachine geleverd en niet de stofzuiger. Na nogmaals bellen met de klantenservice werd mij wederom verteld dat de stofzuiger geleverd zou worden
Op basis van wat er in eerdere topics langs is gekomen, zou ik zeggen dat je wel degelijk recht hebt op een stofzuiger want de medewerkers hebben het meerdere keren bevestigd. Als dat nog een vergissing is, is dat hun eigen probleem. Dan nog heb je het niet schriftelijk, en kunnen ze vast zeggen dat ze niet kunnen leveren (te weinig voorraad of welk niet te controleren excuus dan ook) en dat je de optie krijgt om de koop te ontbinden of zo. Misschien dat iemand anders weet wat je hierdoor in de praktijk kan afdwingen.

Recht op het product kosteloos terugsturen heb je natuurlijk sowieso als je het nu geen goede aanbieding meer vindt.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 15-06-2014 22:59 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:08
Je zou de koop kunnen ontbinden, want er is niet geleverd waar je om gevraagd hebt. Ga voor jezelf na of dit (afgezonderd van het sieraad, óf stofzuiger) een goede koop is geweest. Ja? Houden. Nee?...

Bol.com staat wel volledig in zijn recht om het zo af te handelen. Het zou natuurlijk netter kunnen, door de stofzuiger uit coulance wel te vergoeden. Zij hebben echter gekozen voor 15 euro korting. Vind ik ook niet heel slecht, maar de klant zul je daar waarschijnlijk niet tevreden stellen. Ik denk dat het een wijze les is geweest.

De volgende keer dat je zulke aankopen doet, kijk dan even rond op internet om te checken of de actie klopt. Je had er in dit geval zelf achter kunnen komen door de site van Samsung te bekijken en daar te controleren of dit typenummer ook meedeed. Dan had je van te voren kunnen bepalen of je de gok zou wagen.

Succes met de beslissing!

EDIT: Kom je trouwens uit België? Ik heb geen idee hoe het daar zit, maar het zal waarschijnlijk niet veel afwijken van Nederland. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door oohh op 15-06-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Ja terugsturen kan binnen 30 dagen en neem ik in overweging maar ergens is dat natuurlijk ook onzin daar de wasmachine wel functioneert.

Het zou zoals ik al zei enkel een principe kwestie zijn, de stofzuiger krijg ik er niet mee en ik moet alsnog een wasmachine ergens anders bestellen.

Netjes vind ik het in ieder geval niet zoals Bol.com zich er vanaf maakt, als het voor de werknemers al niet duidelijk is of de actie wel of niet klopt... In ieder geval bedankt voor de inzichten!

Edit:
oohh schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:21:
EDIT: Kom je trouwens uit België? Ik heb geen idee hoe het daar zit, maar het zal waarschijnlijk niet veel afwijken van Nederland. ;)
Nee uit Nederland, al heb ik wel een tijd in België gewerkt! Misschien dat ik mijn profiel nog aan moet passen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Klassenoudste op 15-06-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Je hebt na hun e-mail nog geen contact gehad met Bol.com? Wellicht is dit een algemene rectificatiemail waarbij geen rekening is gehouden met het feit dat de stofzuigeractie jou wel twee maal bevestigd is.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Ja wel contact gehad, ze bleven bij hun standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Een geschil openen bij Thuiswinkel.org kun je doen, laat ze maar aangeven volgens welke voorwaarde uit hun AV ze de stofzuiger niet hoeven te leveren. Als je duidelijk vermeld welke inspanningen je hebt gedaan sta je volgens mij sterk.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gewoon nogmaals mailen met bol.com. Na een paar keer wordt het door een ander beoordeeld, hopelijk iemand met meer integriteit.

Je hebt duidelijk een overeenkomst gesloten voor een wasmachine met stofzuiger. Bol.com moet deze overeenkomst nakomen. Door de wanprestatie van bol.com loop je schade. Ik zou die schade begroten op de prijs van de stofzuiger waarvoor bol.com deze aanbiedt. Oplossing: ofwel bol.com levert de stofzuiger alsnog ofwel bol.com vergoedt de schade in geld. De tegoedbon zou ik zien als compensatie voor de extreem slechte service.

Niet ontbinden! Door ontbinding blijf je immers met de schade zitten. Het is onbegrijpelijk dat hier geopperd wordt dat bol.com dit netjes oplost. Bol.com laat een klant opzettelijk met de schade zitten, weer met een of ander flauwekulpraatje over vergissingen die de ondernemer niet zouden binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Mail de backoffice @bol.com met je verhaal.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

Ik snap niet waarom iedereen hier zo stellig is dat Bol.com niet hoeft te leveren?

Het was voor de TS niet overduidelijk dat deze aanbieding niet klopte, dit is een heel ander verhaal dan het "Otto tv voor 99 euro" gebeuren...

Volgens mij moet bol.com gewoon leveren, zowel de wasmachine, als de stofzuiger. En laat hun anders maar aantonen dat ze dat niet hoeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Raphaelo op 16-06-2014 23:32 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Raphaelo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:31:
Ik snap niet waarom iedereen hier zo stellig is dat Bol.com niet hoeft te leveren?

Het was voor de TS niet overduidelijk dat deze aanbieding niet klopte, dit is een heel ander verhaal dan het "Otto tv voor 99 euro" gebeuren...

Volgens mij moet bol.com gewoon leveren, zowel de wasmachine, als de stofzuiger. En laat hun anders maar aantonen dat ze dat niet hoeven.
Het leuke is natuurlijk dat bol ook maar alles wat ook maar als stofzuiger beschouwd kan worden kan leveren - ideaal als er iets in het magazijn stof staat te verzamelen >:)

Want ja - het type stofzuiger lijkt me ook niet aangegeven te zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:46
In mijn ervaring werkt het goed als je inderdaad aangeeft dat werknemers telefonisch hebben bevestigd dat de stofzuiger meegeleverd zou worden.. En dat je op de een of andere manier duidelijk maakt dat je vertrouwen in (medewerkers van) bol.com is geschaadt.. Als je dat slim weet te combineren met dat je altijd met vol vertrouwen en + bij bol.com hebt gewinkeld zal iemand hogerop je als klant ook wel op waarde weten te schatten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Laten we afwachten wat ts van de Backoffice te horen krijgt. Zij staan als derdelijns boven alles. En ook die afdeling heeft een hoofd met realiteitszin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Bedankt voor de morele steun! Ik ga ermee aan de de slag en laat weten wat het resultaat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 07:24

klaaz

it's me!

Aangezien de actie tot twee keer toe is bevestigd alsnog de stofzuiger eisen of anders de koop ontbinden en de wasmachine weer laten ophalen. Foutje of geen foutje, Bol.com moet kiezen uit die twee opties en op haar eigen blaren gaan zitten.

Ik heb ooit een tijdschrijft abo afgesloten (Quest) puur omdat ik een mooi merkhorloge cadeau kreeg. Het tijdschrift kwam, maar de horloges waren 'helaas' wegens groot succes op. Het abonnement heb ik daarop ontbonden (principe kwestie), de kosten zijn door de uitgever volledig vergoed. Ik had ondertussen 3 tijdschriften ontvangen en aangegeven dat ik die best wilde betalen maar ze hebben alles vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Inmiddels een email gestuurd naar de klantenservice. Het email adres elders in dit topic backoffice @bol.com werkt niet, iemand toevallig het juiste email adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wel zonder spatie hè! Toen ik er werkte deed ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Ja dat had ik geprobeerd 😃

Het antwoord van bol.com op mijn email is dat het 'niet mogelijk' is tot levering over te gaan.

Ik ga een geschil openen bij Thuiswinkel.org zoals geopperd in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Doen moet je eerst een klacht hebben ingediend. Ik zou dus voor de laatste keer formeel een klacht indienen per e-mail en die nogmaals per gewone post opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
De hoofdregel is partijen niet zomaar onder overeenkomsten uit kunnen. De wereld zou te klein zijn als consumenten na een gesloten overeenkomst minder zouden willen betalen. Op deze hoofdregel zijn echter wel uitzonderingen.

Als een partij deze overeenkomst niet wilde en de wederpartij er niet van uit mocht gaan dat deze partij de overeenkomst wilde dan is er sprake van een oneigenlijke dwaling en kan de koop op die grond vernietigd worden. Jij hebt onderzoek gedaan naar de wil van de verkoper. Als de verkoper dit gemotiveerd betwist ("we hebben de betreffende medewerker gevraagd...") dan moet je bewijs leveren. Dat gaat lastig worden als je het gesprek niet hebt opgenomen. In dat geval moet er onderzocht worden of voor welke prijzen vergelijkbare producten op de markt worden verkocht. De actie moet in dat onderzoek worden meegewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Het gesprek heb ik (helaas) niet opgenomen, daar was natuurlijk ook niet zoveel reden toe daar ik er niet van was uit gegaan dat er niet tot levering zou worden overgegaan.

Edit:
De formele klacht heb ik nog niet ingediend. Vandaag kreeg ik een e-mail dat ze een nieuwe oplossing willen voorstellen, morgen hopelijk meer nieuws!

[ Voor 24% gewijzigd door Klassenoudste op 19-06-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alfatrion schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:15:
Als de verkoper dit gemotiveerd betwist ("we hebben de betreffende medewerker gevraagd...") dan moet je bewijs leveren. Dat gaat lastig worden als je het gesprek niet hebt opgenomen.
Ik kan me vergissen maar dacht dat opnemen zinloos is omdat de opname alleen (voor de rechter) als bewijs kan worden gebruikt als je vooraf hebt aangegeven dat je het gesprek opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:36:
Ik kan me vergissen maar dacht dat opnemen zinloos is omdat de opname alleen (voor de rechter) als bewijs kan worden gebruikt als je vooraf hebt aangegeven dat je het gesprek opneemt.
Nee, dat klopt niet. Dan heb je het over de wet bescherming persoonsgegevens; daarbij wordt het belang van de betreffende partijen wordt wel afgewogen en of één en ander inbreuk heeft in de persoonlijke levenssfeer, maar aangezien je het in dit geval gewoon gebruikt om iets aan te tonen dat anders niet aan te tonen viel zal dat niet heel problematisch zijn voor de zaak. Als je zeer private zaken openbaart met weinig goede reden ligt het bijvoorbeeld wat anders. Daarnaast ben je hier de particulier en niet het bedrijf - dat maakt juridisch nog wel wat uit, want dat val je dus helemaal niet onder de WBP en gaat het ook niet om een persoonlijke levenssfeer.

Zie hier.
Zie ook.

Overigens denk ik dat TS in zijn recht staat: het gebruikelijke stadium van een foutje maken is lang en breed voorbij als maar liefst twee keer is bevestigd dat het klopt. Dan is het een zaak geworden waarbij Bol zijn afspraken simpelweg niet nakomt. Of je dat gelijk makkelijk kunt halen is een tweede, maar het is anders dan de gebruikelijke mieperts hier die iets veel te goedkoop hebben besteld en het dan logischerwijs niet krijgen geleverd voor die prijs.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bol maakt wel vaker vergissingen en zijn lastig te bereiken wanneer er een probleem is.
Standaard antwoorden krijg je en het was dan steeds een fout op de website.
Gaat een dure stofzuiger worden wanneer je er een zaak van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

tja als bol.com je het volgende stuurt.. zijn ze ook "klaar"
Afbeeldingslocatie: http://www.mobileware.be/images/GADG00398-usb-mini-stofzuiger-03.jpg

Tenzij er specificaties van het product bij staan wat je zou "kunnen" krijgen is dit niet netjes maar 15,- tegemoet komen is wel netjes van bol.com. denk ook dat de rechter dit zo ziet.

Maar mooie van internet is dat je tegenwoordig ook "rechtzaken" online kan opzoeken .. kijk wat er gebeurd is bij bol.com .. als er een zaak is met vergelijkbare insteek en een nuttige (je kans is groot voor een stofzuiger) .. dan kan je ze ook daarop wijzen .. ---> hey bol.com op www.jezaakonlineoid.nl lees ik dat de rechter bij zaak x.y.z ook een product heeft toegekend .. doen jullie dat nu ook of ???
(hoe dichter het "geschil 1:1 overeenkomt namen van partij-en doet er niet toe" )

Uiterraard hierboven erg kort door de bocht, maar in die situatie is je geschil instant geslecht bol.com is ook niet gek

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

De actie was niet van Bol maar van Samsung. Toch adverteert Bol.com alsof zij de stofzuiger cadeau doen maar ze hebben de actievoorwaarden van Samsung niet goed overgenomen waardoor ze uiteindelijk niet gratis kunnen leveren. Van de telefonische bevestigingen bestaat geen bewijslast.

Om te voorkomen dat ze zelf opdraaien voor de kosten van een nieuwe stofzuiger wordt de compensatietruc toegepast. Nu sta je juridisch zwak omdat je gecompenseerd bent voor het ongemak/leed en het recht hebt de koop ongedaan te maken.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 07:46:
Van de telefonische bevestigingen bestaat geen bewijslast.
Een mondelinge overeenkomst is evengoed bindend. Bewijs maakt strikt genomen niet eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:58

Ypho

Allround Nerd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 07:52:
[...]

Een mondelinge overeenkomst is evengoed bindend. Bewijs maakt strikt genomen niet eens uit.
Het probleem is alleen dat dit dan het woord van TS tegenover dat van Bol is. Daarom handel ik zoveel mogelijk via mail af (of vraag een bevestiging per mail/brief).

[ Voor 13% gewijzigd door Ypho op 19-06-2014 08:00 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ypho schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:00:
Het probleem is alleen dat dit dan het woord van TS tegenover dat van Bol is. Daarom handel ik zoveel mogelijk via mail af (of vraag een bevestiging per mail/brief).
Bol heeft nog niets ontkend, dus laat ze dit eerst maar eens in hun systemen nazoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff weer zoiets bij Bol. Onlangs waren er al 2 laptops waarbij de voorkant van de website iets anders zei dan de achterkant. "Foutje, wij gaan niet leveren, hoe hoog of laag je ook springt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:27:
Pff weer zoiets bij Bol. Onlangs waren er al 2 laptops waarbij de voorkant van de website iets anders zei dan de achterkant. "Foutje, wij gaan niet leveren, hoe hoog of laag je ook springt".
Daar werd het in het topic al duidelijk dat het gewoon om een fout ging. Op welke manier is die zaak relevant voor situatie van TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Schiet eens een mailtje naar Samsung, dat je door de verkopende partij misleid bent en je keuze mede gevallen is op Samsung vanwege de gratis stofzuiger. Dat bol.com je nu afscheept met het was een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 21:23

XallaX

Meow

@TS Hou even je 30 dagen retour termijn goed in de gaten, Bol is goed in oprekken van problemen en dan roepen dat je te laat bent met terugsturen.

De actie van de stofzuiger is op diverse sites terug te vinden inclusief typenummer van de stofzuiger en een prijs van € 99-129,- dus de aangeboden tegoedbon is niet acceptabel.

o.a. hier te vinden: http://www.wasmachine.nl/...cobubble-wasmachines/2259

De door jou bestelde wasmachine staat niet op de actiesites van de andere leveranciers dus het is een vergissing van Bol (tikfout in het typenummer van de wasmachine, het scheelt 1 letter) maar dat is niet jou probleem naar mijn mening, Bol bied hem aan en moet hem dus ook maar leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XallaX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:47:
De door jou bestelde wasmachine staat niet op de actiesites van de andere leveranciers dus het is een vergissing van Bol (tikfout in het typenummer van de wasmachine, het scheelt 1 letter) maar dat is niet jou probleem naar mijn mening, Bol bied hem aan en moet hem dus ook maar leveren.
Categorie ondernemersrisico. Hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit eens een incompleet product bij bol.com gekocht.
Beste wat ze toen hebben kunnen doen was mij "Tegemoet" komen met een 5 euro cadeau bon... ipv het artikel in kwestie aanvullen...... ontzettend slecht van ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tuurlijk heb je recht op de stofzuiger, niet alleen stond het op de website toen je bestelde, het is ook maar liefst tweemaal bevestigd aan je:
Omdat er op de orderbevestiging geen melding werd gemaakt van de stofzuiger heb ik de klantendienst gebeld en gevraagd hoe het zat. Mij werd verzekerd dat de stofzuiger wel degelijk samen met de wasmachine zou worden geleverd.

Echter is alleen de wasmachine geleverd en niet de stofzuiger. Na nogmaals bellen met de klantenservice werd mij wederom verteld dat de stofzuiger geleverd zou worden
Onwerkelijk dat mensen dan beweren dat Bol.com eea redelijk oplost met een tegoedbon die de waarde van geen enkele stofzuiger ook maar benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

XallaX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:47:
@TS Hou even je 30 dagen retour termijn goed in de gaten, Bol is goed in oprekken van problemen en dan roepen dat je te laat bent met terugsturen.
Ik ben daar niet bang voor. Als ze het inderdaad oprekken om fatsoenlijk antwoord te geven dan wordt het termijn gewoon verlegd van uit mijn standpunt. Daarnaast is terugsturen gewoon mogelijk bij ontbinding overeenkomst omdat ze niet nagekomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Of ik uiteindelijk voor retour sturen kies weet ik nog niet, omdat ik er verder ook weinig mee opschiet. Ik houd de optie open.

Ik vind wel dat Bol.com zich er ontzettend makkelijk vanaf heeft proberen te maken tot nu toe, misschien dat dat hun standaard werkwijze is een dat veel mensen het er dan mee bij laten zitten...

Over de bewijslast voor een rechter van het al dan niet opnemen van een gesprek, zover zal het natuurlijk niet komen. Het bedrag is te laag om er een zaak van te maken. Een geschil openen bij Thuiswinkel.org wil ik doen, de zaak voor een rechter brengen niet. Ik mik op coulance van Bol.com

Zoals anderen al zeggen, de tot nu toe geboden oplossing van een cadeaubon van 15 euro vind ik onder de maat. Afwachten waar ze vandaag mee komen!

[ Voor 12% gewijzigd door Klassenoudste op 19-06-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

DDX

Ze kunnen op z'n minst cadeaubon van 50 euro oid doen, het is niet alsof je die wasmachine even simpel bij postkantoor kan afleveren.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klassenoudste schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:18:
Over de bewijslast voor een rechter van het al dan niet opnemen van een gesprek, zover zal het natuurlijk niet komen.
Een beetje bluf kan wellicht helpen, zolang je je hand maar niet overspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
  • Laatst online: 13:43
die 30 dagen retour termijn gaan pas in als het bestelde volledig geleverd is. die stofzuiger hoort daarbij. die termijn van 30 dagen is dus nog nieteens ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

De imagoschade voor Bol is dankzij dit topic iig al groter dan die stofzuiger waard is..
Dat ze niet voor elk foutje op de site meteen meegaan snapt iedereen, maar als het 2x bevestigd is door de helpdesk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
htn02 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:41:
die 30 dagen retour termijn gaan pas in als het bestelde volledig geleverd is. die stofzuiger hoort daarbij. die termijn van 30 dagen is dus nog nieteens ingegaan.
Maar die stofzuiger krijg je toch eigenlijk van Samung en niet van Bol.
Dus Bol heeft al voldaan aan de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
  • Laatst online: 13:43
Willem1981 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:50:
[...]

Nope, want bol adverteerd met die stofzuiger. en die moet hem dus ook leveren. waar Bol haar spullen vandaan haalt, is niet het probleem van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bol.com adverteerde met de stofzuiger en de overeenkomst is gesloten met Bol.com. De klant heeft wettelijk gezien precies niets met Samsung te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 22:15
imho moet Bol gewoon de stofzuiger leveren. Een gratis stofzuiger bij een wasmachine is helemaal geen vreemde aanbieding en er was dus geen reden voor TS om te twijfelen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je hebt gewoon een rechtsgeldige koopovereenkomst afgesloten en Bol.com moet zich daar aan houden. Dit geldt alleen niet als het overduidelijk is dat de aanbieding niet klopt, wat hier zeker niet zo is, omdat de stofzuigers bij iets andere modellen ook werden aangeboden en wel geleverd. Je hebt ook meer dan zorgvuldig gehandeld door bij Bol.com na te vragen of het klopte. Dus wettelijk gezien heeft Bol.com geen poot om op te staan.

Gewoon een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel:
http://www.degeschillenco...mmissies/2678/thuiswinkel

Het kost je 27,50, wat je terugkrijgt als je in het gelijk wordt gesteld. Persoonlijk zou ik dat zeker doen, ook omdat ik bij het googelen naar Bol.com andere smerige trucs tegenkwam (het leveren van een verkeerd model, de klant vertellen dat hij hem kon terugsturen met het 30 dagen formulier met daarop een notitie en dat hij dan het goede model zou krijgen, wat vervolgens niet wordt gedaan).

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 12:02
[...]

Dat is dus volkomen irrelevant. Samsung is geen partij in de overeenkomst en wat Samsung en Bol.com onderling hebben afgesproken gaat de TS niet aan. Bol.com heeft het gerechtvaardigd vertrouwen gewekt dat er bij de bestelling van een wasmachine ook een stofzuiger geleverd zou worden; in juridische termen was er een geldig aanbod tot een koopovereenkomst en een geldige aanvaarding van dit aanbod, zodat er een rechtsgeldige koopovereenkomst is ontstaan, waarbij zowel een wasmachine en een stofzuiger (type ongespecificeerd, voorzover ik kan beoordelen) zouden worden geleverd.

Je zou kunnen betogen dat Bol.com onder de overeenkomst uit zou kunnen omdat de overeenkomst onvoldoende bepaalbaar is. Onvoldoende bepaalbaarheid betekent in de praktijk dat beide partijen niet exact weten welke rechten/plichten uit de overeenkomst voortkomen. In dit geval is niet duidelijk welk type stofzuiger er geleverd moet worden.

Toch zou ben ik van mening dat de overeenkomst wel geldig is, omdat de kern van de overeenkomst over de wasmachine gaat. De stofzuiger is niet de kern van de overeenkomst, maar wel onderdeel van de overeenkomst. Hoe dan ook, kan bol.com niet betogen dat de wasmachine onderdeel was van de overeenkomst en de stofzuiger niet. Als de overeenkomst onvoldoende bepaalbaar is, gaat dat over de gehele overeenkomst, zowel wasmachine als stofzuiger.

Overigens ben ik van mening dat de bevestiging door een medewerker dat er inderdaad een stofzuiger geleverd zou worden geen invloed heeft op de geldigheid van de overeenkomst. De TS heeft pas geïnformeerd nadat hij zijn bestelling had afgerond, met andere woorden, toen de overeenkomst reeds bestond.

Misschien wil er iemand reageren wiens privaatrecht iets minder roestig is dan dat van mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
doeternietoe schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:13:
Overigens ben ik van mening dat de bevestiging door een medewerker dat er inderdaad een stofzuiger geleverd zou worden geen invloed heeft op de geldigheid van de overeenkomst. De TS heeft pas geïnformeerd nadat hij zijn bestelling had afgerond, met andere woorden, toen de overeenkomst reeds bestond.
Dat is zo, maar het is wel relevant voor de vraag of de aanbieding overduidelijk onredelijk was. Toen de medewerker van Bol.com expliciet werd gevraagd of de stofzuiger geleverd zou worden, ook al stond dit niet in de mail, zag de medewerker geen fout in deze aanbieding. Daardoor staat de TS dus nog sterker.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, Bol is nogal stug met dit soort dingen.

Zo kocht ik een 3DS in de aanbieding. Dit ging via een actiepagina waar alle elektronica op een rijtje stond en je het ding direct in je winkelwagentje kon droppen. Word het ding zonder oplader geleverd. Blijkbaar policy van Nintendo Europe, maar er werd hier enkel melding van gemaakt in een lullig zinnetje als je via de normale zoekpagina het product zocht en de details wilde zien. Ik kon de supportmedewerker precies laten zien dat via de actiepagina gelijk besteld kon worden en er geen melding werd gegeven over ontbreken van de oplader. Het enige wat ik kon krijgen is een voucher voor gratis verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Ik werd zojuist gebeld en Bol.com komt de overeenkomst na en levert een Samsung stofzuiger. Weliswaar niet de stofzuiger van de actie, die was uitverkocht op de website, maar een vergelijkbaar model met dezelfde prijs.

Jammer dat er een traject van emails en telefoontjes aan vooraf is gegaan maar ik ben content met de door Bol.com aangeboden oplossing.

Wijze les, vooraf controleren of een aanbieding op een website klopt! En natuurlijk niet zomaar akkoord gaan met het antwoord van een klantenservice.

Dank aan iedereen die gereageerd heeft voor jullie mening en inzichten! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Klassenoudste op 19-06-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:02
Geef je nu die 15euro kortingsbon wel dan terug of houd je die ook maar vanwege je moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zo, eind goed, al goed. En imago van Bol bij vele tweakers weer hersteld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Joostje123 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:56:
Geef je nu die 15euro kortingsbon wel dan terug of houd je die ook maar vanwege je moeite?
Ja, geen idee of ze die in mijn account laten staan.

Ik ben tevreden met de oplossing die mij nu aangeboden is en hoef er verder ook weer geen extra voordeel uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:58

Ypho

Allround Nerd

Mooi opgelost. Die 15 euro moeten ze maar gewoon laten staan voor de gedane moeite ;)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Misschien nog even de titel van dit topic laten updaten :)
Verder goed opgelost van Bol, al moest je er wel wat voor doen..

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:02:
Tja, Bol is nogal stug met dit soort dingen.

Zo kocht ik een 3DS in de aanbieding. Dit ging via een actiepagina waar alle elektronica op een rijtje stond en je het ding direct in je winkelwagentje kon droppen. Word het ding zonder oplader geleverd. Blijkbaar policy van Nintendo Europe, maar er werd hier enkel melding van gemaakt in een lullig zinnetje als je via de normale zoekpagina het product zocht en de details wilde zien. Ik kon de supportmedewerker precies laten zien dat via de actiepagina gelijk besteld kon worden en er geen melding werd gegeven over ontbreken van de oplader. Het enige wat ik kon krijgen is een voucher voor gratis verzendkosten...
de 3DS XL wordt in Europa niet meegeleverd met oplader, dit wordt bij elke review aangekaart (zoals op tweakers.net en je geeft aan dat het zelfs op de detailpagina van het product stond bij bol.com. Bol.com kan er toch niks aan doen dat jij niet leest wat er bij het product zit. Zie niet in wat dit te maken heeft met het probleem van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
PromWarMachine schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:16:
Misschien nog even de titel van dit topic laten updaten :)
Verder goed opgelost van Bol, al moest je er wel wat voor doen..
Ja goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topictitel aangepast op verzoek van TS :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mooi! Als ze je al terug willen bellen over een nieuw voorstel, is dat al tekenend voor de oplossingsgerichtheid van de betreffende medewerker(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Ja absoluut. Ik denk dat de betreffende medewerker die mij gebeld heeft niet van de klantenservice was maar van het al eerder genoemde backoffice. Ik geloof dat Bol.com de klantenservice (deels) outsourced.

Vandaag is de stofzuiger geleverd, geheel zoals beloofd.

Jammer dat het wat moeite kostte maar uiteindelijk prima opgelost!

In de toekomst zou ik ook best weer gebruik maken van Bol.com. Actie producten ga ik voortaan wel even (schriftelijk) bevestigen alvorens tot aanschaf over te gaan.
Pagina: 1