Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:55
Beste tweakers!

Ik ben bezig met het maken van een server voor mijn school opdracht, maar ik loop tegen een probleem op. Ik heb een server ( Windows 2008 R2 ) waar ik de volgende roles op heb: Active Directory, DHCP, DNS, File services en NAT. Alles is goed geconfigureerd alleen heb ik het probleem dat ik met mijn gebruikers wil inloggen op mijn windows 7 werkmachine een tijdelijk profiel krijg. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met het UMC path. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Hier zijn wat foto's van mijn server.
http://imgur.com/atCZgub
http://imgur.com/VP8s17c
http://imgur.com/QtmTPkg

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Geen foto's beschikbaar....
Is de folder van de user writeable?

• derpadin
Yep RW, als het goed is, is het nu een Imgur link :)

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 20:31
Is de map profilefolders wel gedeeld?
Kan ik zo niet terug zien.

• derpadin
Ja deze is gedeeld.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een user moet full control hebben over zijn profiel map, alles daaronder is vragen om ellende.

Het profiel staat ook zonder spelfouten in het profielpad in zijn AD account?

Wat soms nog wel eens wil gebeuren bij Windows 7 is dat als er een temp profile is gemaakt dit in de weg blijft zitten. Wat je dan moet doen is het profiel van die persoon op de computer verwijderen inclusief registerkeys. Dan opnieuw proberen in te loggen. Deze situatie kan ook ontstaan als er teveel profielen zijn gekomen, vreemd genoeg heeft Windows 7 de neiging profielen te dupliceren, bijvoorbeeld:

userA
userA00000
userA00001
userA00002.domein.local

Indien dit het geval is ook weer eerst alle profielen weggooien.

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:13
^^ Maar niet alleen de profielen, maar ook de bijbehorende (.bak) registry keys in de ProfileList-key.
Te vinden onder HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Currentversion\ProfileList\
in die keys staat steeds waar de profielen hun directory moeten vinden, als die nog steeds verwijzen naar een profiel-map, die je hebt verwijderd, dan krijg je weer een nieuw temp-profiel.

• derpadin
CMD-Snake schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:01:
Een user moet full control hebben over zijn profiel map, alles daaronder is vragen om ellende.

Het profiel staat ook zonder spelfouten in het profielpad in zijn AD account?

Wat soms nog wel eens wil gebeuren bij Windows 7 is dat als er een temp profile is gemaakt dit in de weg blijft zitten. Wat je dan moet doen is het profiel van die persoon op de computer verwijderen inclusief registerkeys. Dan opnieuw proberen in te loggen. Deze situatie kan ook ontstaan als er teveel profielen zijn gekomen, vreemd genoeg heeft Windows 7 de neiging profielen te dupliceren, bijvoorbeeld:

userA
userA00000
userA00001
userA00002.domein.local

Indien dit het geval is ook weer eerst alle profielen weggooien.
Het probleem zat inderdaad in de user rechten bij de profilefolder en de homefolder :) op een of andere manier heeft hij de user rechten verwijdert toen ik de map ging delen! Bedankt voor jullie tijd :)
Pagina: 1