Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe MacBook kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu met een MacBook Pro 13" uit 2012, deze heb ik van een kennis gehad die hem toen een weekje heeft gebruikt, het niks vond en er niet aan kon wennen, ik heb hem nu in bruikleen en kan hem eventueel binnenkort nogal voordelig overnemen (of zelfs gratis, maar de prijs heb k nog niks over gehoord).
Ik zit nu in havo 4, nadat ik havo afgerond heb wil ik waarschijnlijk mediatechnologie gaan doen als studie. Zou ik hiervoor een nieuwe 15" MacBook Pro Retina kopen (ik blijf gewoon lekker bij Apple, topspul) á 2000 euro (degene die dan de nieuwste is, of die van het jaar ervoor), of zou het hier goed op gaan?
Er staat trouwens al een compleet Office pakket op, dat Pages en Numbers werkt niet lekker naar mijn mening.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2014 21:11 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat het nog wat voorbarig is om uitsluitsel te geven over een laptop in combinatie met een opleiding. Het hangt van zoveel factoren af wat je koop-drang beinvloedt:
* gebruikte software?
* veel rendering?
* lange accudoor nodg i.v.m. colleges?
* staat van je huidige MacBook?

Ik ben nu 4 jaar bezig met mijn HBO-deeltijdopleiding en doe dat op een MacBook van begin 2008. Ding voldoet nog prima en haalt het einde van de opleiding ook nog wel (jaartje vertraging).

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 21:53
Ik zou gewoon lekker op die Mac uit 2012 verder gaan. Ok misschien duurt renderen iets langer. Dan doe je dat toch 's nachts. Voor de rest zal het wel allemaal prima gaan. Veel mensen denken dat je echt een uber snelle laptop nodig hebt voor media studies. Maar mijn eigen ervaring verteld mij dat het ook prima lukt met wat minder fancy hardware. Je werk wordt niet ineens beter omdat je een mac van 2000 euri hebt.d

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:48
Dat gaat prima op je laptop uit 2012.

Die 2000 euro kun je beter steken in het aanschaffen van boeken, een goede tas voor je laptop en software dat je nodig gaat hebben tijdens je opleiding

Een nieuwe 15" is een overkill voor wat je allemaal nodig gaat hebben

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:18
En een schopje naar LAA :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."