Beste Tweakers,
Hopelijk kan een van jullie mij adviseren voor mijn (allereerste) HTPC.
---
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de HTPC wil ik graag mijn local media (films & series) afspelen op mijn TV en/of ChromeCast. Hiervoor wil ik gebruik maken van Plex. De Plex Media Server icm met Plex Client voor het afspelen op de TV. Daarnaast met de Plex Media Server transcoderen naar ChromeCast Plex Client.
Natuurlijk zou het mooiste zou zijn dat ik in de woonkamer een film kan afspelen vanaf de HTPC en tegelijkertijd een film kan kijken in de slaapkamer op de ChromeCast. Maar als ik hiervoor mijn performance/budget aanzienlijk moet verhogen dan is dit minder interessant. Want hoe vaak zal je in 2 geschieden ruimtes tegelijktijdig een film afspelen
* Het geluidssysteem gekoppeld, via optical out, aan de TV is Logitech Z906.
Daarnaast moet de HTPC de download taken op zich nemen (sickbeard & torrents). De opslag wil ik intern op de HTPC doen. Hiervoor zal een 300gb/400gb genoeg zijn. Als het aanzienlijk goedkoper is om de opslag niet intern te doen, maar op een externe HDD is dit een optie.
De HTPC moet ook infrarood ondersteunen, zodat ik mijn logitech harmony 650 kan gebruiken (bv in de Plex Client).
Het ondersteunen van 4k films is niet nodig. Maar 3D ondersteuning vind ik wellicht nog interessant maar ik heb geen idee wat voor kosten hieraan verbonden zijn?
Ik wil niet gamen met mijn HTPC. Ook is geen TV Tuner nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb geen maximum prijs voor ogen, maar voor mijn gevoel moet een euro of 200/300/400 meer dan genoeg zijn. De assemblage zal ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Voor de HTPC heb ik geen componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? / Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb geen idee wat er allemaal (minimaal) nodig is voor mijn HTPC. Ik laat me hier graag in adviseren.
Mijn enige “eisen” voor de HTPC zijn:
1. Performance/snelheid
- Het transcoderen van 10gb+ film naar chromecast plex een intensief process is.
- Zodat alle menu’s/infaces soepel en snel aanvoelen
- Een SSD schijf zodat de HTTPC snel is & snel opstart
2. Stil (aangezien deze in de woonkamer zal staan).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeur in merken.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij het software matig veilig kan.
Hopelijk kan een van jullie mij adviseren voor mijn (allereerste) HTPC.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Gigabyte GA-F2A85XN-WIFI | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Streacom F1CWS Evo Zwart | € 72,- | € 72,- |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Streacom IRPB Receiver | € 17,- | € 17,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 300W | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 67,90 | € 67,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 417,79 | |
---
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de HTPC wil ik graag mijn local media (films & series) afspelen op mijn TV en/of ChromeCast. Hiervoor wil ik gebruik maken van Plex. De Plex Media Server icm met Plex Client voor het afspelen op de TV. Daarnaast met de Plex Media Server transcoderen naar ChromeCast Plex Client.
Natuurlijk zou het mooiste zou zijn dat ik in de woonkamer een film kan afspelen vanaf de HTPC en tegelijkertijd een film kan kijken in de slaapkamer op de ChromeCast. Maar als ik hiervoor mijn performance/budget aanzienlijk moet verhogen dan is dit minder interessant. Want hoe vaak zal je in 2 geschieden ruimtes tegelijktijdig een film afspelen
* Het geluidssysteem gekoppeld, via optical out, aan de TV is Logitech Z906.
Daarnaast moet de HTPC de download taken op zich nemen (sickbeard & torrents). De opslag wil ik intern op de HTPC doen. Hiervoor zal een 300gb/400gb genoeg zijn. Als het aanzienlijk goedkoper is om de opslag niet intern te doen, maar op een externe HDD is dit een optie.
De HTPC moet ook infrarood ondersteunen, zodat ik mijn logitech harmony 650 kan gebruiken (bv in de Plex Client).
Het ondersteunen van 4k films is niet nodig. Maar 3D ondersteuning vind ik wellicht nog interessant maar ik heb geen idee wat voor kosten hieraan verbonden zijn?
Ik wil niet gamen met mijn HTPC. Ook is geen TV Tuner nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb geen maximum prijs voor ogen, maar voor mijn gevoel moet een euro of 200/300/400 meer dan genoeg zijn. De assemblage zal ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Voor de HTPC heb ik geen componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? / Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb geen idee wat er allemaal (minimaal) nodig is voor mijn HTPC. Ik laat me hier graag in adviseren.
Mijn enige “eisen” voor de HTPC zijn:
1. Performance/snelheid
- Het transcoderen van 10gb+ film naar chromecast plex een intensief process is.
- Zodat alle menu’s/infaces soepel en snel aanvoelen
- Een SSD schijf zodat de HTTPC snel is & snel opstart
2. Stil (aangezien deze in de woonkamer zal staan).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeur in merken.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij het software matig veilig kan.
[ Voor 100% gewijzigd door wouterk21 op 17-06-2014 18:00 . Reden: nieuwe wenslijst ]