Toon posts:

HP Pavilion 20-2001ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik ben op zoek naar een laptop voor fotobewerking. Nu doe ik dit op amateuristisch niveau en puur voor hobby. Het is nogal een opgave om als "leek" hiervoor een laptop of all in one pc aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op de all in one pc in de titel. Lekker groot scherm en handzaam voor op de bank of keuken tafel. Het enige programma wat hierop gaat draaien is perfect photo suite van ononesoftware. Nu is mijn vraag kan een fotobewerking programma hier goed op draaien?
Momenteel draai ik hem op een pc met duel core en 3 gb dus ik zou zeggen dat hij op de hp all in one zeker moet draaien op quad core en 4 gb. Ik heb de tech specs ook opgezocht van het fotobewerking programma en alles wat wordt aanbevolen zit in de hp. Wat denken jullie?

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Je software ziet eruit als een versimpelde photoshop. Ik verwacht geen problemen.

Voor op de keukentafel is de hp wel te doen, voor op de bank niet. Zwaar scherm, kabel, muis op je schoot, niet te doen. Of gebruik je een bijzettafeltje?

Alleen ik vind het wel prijzig voor een beetje jouw software draaien.

Hoe mobiel moet je pc zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik wel de salontafel wanneer ik op de bank zit. Ik moet hem wel heen en weer kunnen slepen. Omdat ik het toetsenbord vrijwel niet gebruik vindt ik dat maar obstakel bij de aanschaf van een laptop. Ik zag dezelfde van ik geloof Philips maar die had maar 1 gb en dat is wel erg weinig. Deze kostte dan ook de helft.

• mirp
Ik ga misschien iets heel stom zeggen, maar is een surface pro tablet niks voor jouw? Pennetje erbij, je kan het overal gebruiken en je kan het aansluiten op je tv.

(Die philips zal ook wel werken, maar dan zou ik nog een 1 gb latje erin prikken zodat je 2 gb hebt. Dat moet je software net soepel kunnen laten draaien.)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik kende het niet heb het even opgezocht. Het is idd wel makkelijk maar de prijs van een beetje goede ligt ook al rond de 400/500 euro wat ik zo vlug zie. Als ik dat geld toch uitgeef dan naar mijn idee eerder voor wat meer pc zodat ik hem altijd nog voor meer doeleinden zou kunnen gebruiken in de toekomst. Het woord tablet staat me ook een beetje tegen maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik er niet zo in thuis ben. Ik ga iig even verder informeren naar zo'n tablet
Edit:ik zie dat de meeste tablets 10 inch scherm hebben. 1 van de redenen waarom mijn oog op de hp viel is vanwege het grootte scherm. Dat is wel fijn voor foto bewerking dus wel een minpunt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 12:54 ]

• mirp
Dus een vaste pc (zo een kast ding) met een lekker groot scherm is geen probleem voor jouw? Je bent dan niet meer mobiel.

Verwijderd

Topicstarter
Nee zo'n ding wil ik niet die staat op zolder en betekend dat ik veel op zolder zit niet echt gezellig. Ik bedoelde dat ik met een all in one meer pc heb voor het geld dan een tablet
Pagina: 1