Toon posts:

+2000 domeinen op een IP adres bij hostingprovider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben lid van een forum waar de hostingkosten worden gedragen door vrijwilige donaties van de leden. Eigenlijk al sinds ik er lid ben loopt de hosting niet altijd stabiel, er wordt vooral veel geklaagd over de chatbox, ook laden de pagina's naar mijn beleving relatief traag.

Het beheer is het wel met mij eens dat het probleem vermoedelijk bij de hosting provider ligt. Een andere hosting provider ziet men echter niet echt zitten. Zelfs al kan het volgens mij goedkoper bij een nog nader te bepalen andere provider maar dan zonder de genoemde problemen.

Nu ben ik er achter gekomen dat er ruim 2000 domeinen op het IP staan bij de provider. Ook zijn de response tijden van het domein relatief gezien behoorlijk slecht. De response time van het domein die ik krijg met een test vanuit New York is 1,7 sec, bij 'mijn eigen' webhost is het 0,8 sec voor een domein, en opvallend genoeg doet mijn NAS het nog het best met 0,4 sec.

Er is wat dicussie over die 2000 domeinen want er zou een heel serverpark aan kunnen hangen (volgens de 'tegenpartij'). Ik weet er het fijne niet van en ben benieuwd waarom een provider dit doet. Bij mijn eigen provider gaat het voor de 3 websites die ik heb om ongeveer 40-80 domeinen per IP.

Ik denk dat het voor de webhost goedkoper is en misschien makkelijker te beheren maar als klant heb je er alleen maar nadelen van als er bijvoorbeeld problemen zijn rondom een ander domein op dezelfde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Weet je zeker dat het niet door de code van die chatbox komt?

Het boeit niet zo veel hoe veel domeinen er aan de server hangen, wat wel boeit is dat je ontevreden bent over laadtijden. Dat je NAS sneller reageert lijkt me logisch omdat die in je eigen netwerk hangt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat weet ik niet zeker en het lijkt me goed dat ook te onderzoeken maar het was niet helemaal de vraag.

Zoals ik ook aangaf gaat het om response tijden vanuit een server in New York naar de datacentra van de beide hosting providers en mijn eigen NAS.

Het gaat me vooral om die 2000 domeinen op één IP adres en waarom ze dat doen.

De rest van het verhaal staat er bij om meer duidelijk te maken over de situatie zodat er wellicht nog andere goede adviezen zijn en het allemaal wat interessanter leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Er kunnen per IP een ontelbaar aantal website gehost worden, als je bijvoorbeeld elke mogelijke poort op een IP pakt en elke doorverwijst naar een server zullen er niet veel problemen zijn, je zal een snelle resolver nodig hebben maar dat is het. Het aantal websites per IP zegt niks, het gaat om de capaciteit van de servers achter het IP.

En zoals Marzman al aangeeft, is de code van de chatbox wel goed, links of rechts een foutje kan je laadtijden op je gehele domein al op laten lopen eventueel op alle domeinen op die server.

Overigens zijn de responsetijden naar New York altijd hoog aangezien dat aan de andere kant van de oceaan ligt, nu weet ik niet precies waar jouw host ligt, maar naar mijn eigen host heb ik een reactie tijd van nog geen 20ms, echter is dat een host in Nederland.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien er 2000 domeinen op 1 server draaien, is het makkelijk uit te sluiten of jullie domein de enige is of niet. :) Als keus uit 1999 andere domeinen niet voldoende is om mee te testen, dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:51
Achter 1 IP-adres kan een cluster van 20 servers zitten.
Probeer een site te vinden op hetzelfde IP-adres en kijk hoe deze reageert.

Ah shit CptChaos was eerder :(

[ Voor 11% gewijzigd door xares op 15-06-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Misschien is het handig om te vertellen over welke site het gaat, dan kunnen de tweakerds hier zelf ook even kijken waar je het over hebt.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Als het domein bijvoorbeeld Cloudflare gebruikt staan er vaak nog wel veel meer domeinen op dat ip. Terwijl cloudflare de site veel sneller kan maken. Dus aantal domeinen op ip hoeft niks te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
TunefulDJ_Mike schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:06:
Er kunnen per IP een ontelbaar aantal website gehost worden, als je bijvoorbeeld elke mogelijke poort op een IP pakt en elke doorverwijst naar een server zullen er niet veel problemen zijn, je zal een snelle resolver nodig hebben maar dat is het. Het aantal websites per IP zegt niks, het gaat om de capaciteit van de servers achter het IP.
Al die domeinen draaien natuurlijk gewoon op port 80. Dmv hostname wordt bepaald welke site daadwerkelijk getoond wordt.

Om te kunnen zeggen of 2000 domeinen op 1 ip veel is moet je eerst weten wat voor hardware-infra er op dat IP zit en hoeveel bezoekers de sites op die domeinen krijgen. Waarschijnlijk is het gewoon een prijsvechter die voor 1 euro per maand hosting verkoopt en op deze manier toch winst kan maken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Ik heb de chat aan een website van mijzelf geplakt bij een andere hosting provider en daar werkt het gewoon prima de hele tijd. Wel bleek het om een oude versie (vier jaar geleden) te gaan van de software dus mogelijk zal updaten het probleem (deels) oplossen en ook beveiliging gerelateerd misschien goed. Het lijkt een plugin te zijn voor het forum dus mogelijk is dat de reden voor een oude versie.

Het gaat om deze chat software: http://www.phpfreechat.net/changelog/1.3

De hosting provider van de website met problemen is PXextreme. In 2013 is er ongeveer 150 euro uitgegeven aan de hosting (domein staat elders), volgens het beheer een shared hosting pakket. Ik zie geen pakket wat overeen kan komen met die prijs maar vermoedelijk loopt er dan nog een oud pakket.

Ik heb een aantal review websites bekeken en er zijn wel mensen die vergelijkbare klachten noemen, maar de meeste reviews zijn niet echt serieus te nemen. Bijvoorbeeld iemand schrijft twee regels over een positieve support ervaring en scoort dan ook maar meteen een 10 op prijs en kwaliteit of iemand schrijft dat de hosting goedkoop is maar de service slecht en geeft dan (ook) de prijs een 1.

Een beetje off topic maar misschien kunnen jullie een advies geven over een andere hosting provider.

Het gaat om een kleine website met een besloten forum, bijna 400 leden waarvan er maximaal 25-50 zijn die regelmatig berichten plaatsen. Het berichtenaantal is bijna 250.000 en er zullen regelmatig wat privé berichten over en weer gaan, in de regel gaat het niet om enorme lappen tekst en de forumspelletjes (1 bericht is 1 woord/zin) dragen flink bij aan het aantal. Ik denk dat daarmee de database in honderden MB's zal lopen en niet in GB's?

Het lijkt ook of PXextreme niet heel erg geschikt is voor websites met de grotere forums want zelfs bij het duurste pakket is de maximum database 750 MB (krijg je er dan 10 van). Statische websites zullen minder serverkracht kosten??

Ik heb zelf goede ervaringen met TransIP maar mogelijk zijn er andere opties die het overwegen waard zijn.

Om het op te sommen: Beperkt aantal bezoekers, minmaal één database nodig (enkele GB is genoeg), e-mail wordt volgens mij niet gebruikt, uptime ergens rond de 99% is prima, support moet in orde zijn maar hoeft niet 24/7 binnen 30 min te reageren. Prijs maximaal 150 euro p/j maar ik denk dat dit al veel is voor een dergelijke website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoeveel MB is de database groot dan?

PCextreme (update: niet doen, is een rotbedrijf) is wel flexibel, misschien kun je ze even mailen. Ook kun je bij PCextreme (update: niet doen, is een rotbedrijf) een VPS huren, daarmee kun je alles wat je zelf wilt, maar moet je wel een eigen beheerder hebben.
Maar goed, er zijn tig providers, zeker in die prijsklasse. Gebruik even de zoekfunctie op deze site.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 09-04-2018 14:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
2000 domeinnamen op 1 ip stelt niks voor.
Wat als het nu 1900 geparkeerde domeinen zijn.
Of websites van de buurman om de hoek.

Daarnaast kan best de infrastructuur zo zijn dat er 10.000 sites op kunnen draaien.

Als je niet tevreden bent over je hosting, dan moet je er weg gaan. Het heeft geen zin om oorzaken aan de kant van de hoster te zoeken, die zie je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:03
Hoeveel domeinen er op 1 server luisteren zegt niets zonder te weten wat voor server/cluster dat is. Met een flink forum + ditto database zou ik zelf voor een VPS (Virtual Private Server) kiezen dit is ook makkelijk omhoog te schalen indien je website groeit en performt stukken beter dan shared hosting. Kijk eens bij Strato bijvoorbeeld, heb ik zelf goede ervaring mee.
Pagina: 1