Toon posts:

Teufel Decoderstation 3 + Xonar DX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mede tweakers.

Heb recentelijk mijn PC ge upgrade en mijn audigy was pci, dus ben over gegaan op een Xonar DX pci-e. Die heb ik via SPIDF coaxiaal aangesloten op de decoderstation 3.
Ben nu een week bezig om er geluid uit te krijgen maar lukt echt niet :( Iemand hier per toeval de zelfde setup met wat raad?
win 7 64x trouwens en heb ook alles van UNI Xonar geprobeerd (http://maxedtech.com/uni-xonar-features/)

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
Speel eens een mp3 af ofzo en kijk in windows geluiden waar het heen word gestuurd.
Soms word het gewoon naar een hdmi uitgang gezonden ofzo die je niet gebruikt.

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
Moet de default playback device niet op s/pdif staan? nu staat de default op de speaker uitgang en dit is volgens mij gewoon de 3.5mm jack plug op je geluidskaart, maar die is niet aangesloten. De decoderstation is aangesloten via digital coax dus moet je in windows ook deze uitgang selecteren als default.

Discogs collection

• Goofy1978
Dat gaat niet helemaal op, das enkel als de geluidskaat het dts of digital signaal van een dvd zo door kan sturen.
met games en andere geluiden in windows die omgezet worden naar dolby digital live staat zn instelling gewoon goed in principe.
in zn munu van soundkaart staat spdif gewoon aangevinkt.

ik zou de nieuwste drivers downloaden van de geluidkaart dus niet die oude drivers op de cdrom die erbij zat.
je control panel zo laten staan spdif aan en dolby digital ook.
dan op de decoderstation de goede ingang selecteren als dat kan (zelfde idee als bij een receiver waar je ook kan kiezen tussen hdmi optisch of coax ingangen enzo)
dan in windows geluiden net zo lang een ander aparaat standaard maken tot ie het doet.

al denk ik dat in windows sound het al goed staat, ik vermoed dat je op je decoderstation niet de juiste input (coax hebt geselecteerd)
bij mijn receiver zitten optisch en coax op dezelfde inputknop van de receiver je moet dan met de afstandbediening schakelen tussen optisch en coax mischien is het ook zoiets.

[ Voor 3% gewijzigd door Goofy1978 op 16-06-2014 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Goofy 1978,

Ik heb mijn decoderstation op coax staan, toen ik nog op mijn tot vorig week (voor dat ik een PC upgrade deed) had ik een audigy kaart er in, en met een signaal vanuit de computer gaat er automatisch een lampje branden. Nu krijgt de decoder niet het goede signaal vermoed ik.
De drivers van Xonar zelf zijn blijkbaar niet heel goed (na lang op het internet gezocht te hebben), En heb naar een tijdje met de Xonar drivers te kloten de UNI XOnar drivers gebruikt, maar geen resultaat :(

Had gehoopt dat iemand hier de zelfde setup zou hebben :) maar helaas, Ik heb nu nog steeds geen idee wat er nu miss is Grrrrr

Zou het kunnen dat ik DTS onderstunning moet hebben die Xonar DX niet heeft ofzo? (ook al dacht ik dat DTS een vervorming van geluid is en niet een output type)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 11:13 ]

• Goofy1978
Nee dts is niet perse nodig je Teufel Decoderstation 3 ondersteund ook dolby digital, dus moet het gewoon werken.
Pagina: 1