Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-03 22:56
Hallo mede Tweakers!

Na de zomervakantie begint mijn nieuwe opleiding voor Mediadeveloper, nu is het zo dat ik hierbij veel ga werken met photoshop, illustrator, Sony vegas etc en daarnaast ook nog veel programmeren. Nu weet ik dat ik minimaal 8GB Ram geheugen wilt hebben hievoor en eventueel een SSD.

De laptop wordt voor school gebruikt maar ook voor gaming, nu zag ik laatst dat er in juli een zeer aantrekkelijke laptop uitkomt van Lenovo het gaat hier om de Lenovo Y50 Deze is voorzien van een UHD scherm (4K) en Core i7-4700HQ- of 4710HQ-quadcore, 8GB ddr3, een 1TB-hdd met 8GB flashcache, ondersteuning voor wifi-ac en de GTX 860M van Nvidia.

Erg mooie specificaties vind ik dit wel aangezien ik hem waarschijnlijk ook veel voor gaming ga gebruiken is voor mij de videokaart(chip) erg belangrijk.

Ik heb een afspraak dat mijn ouders de helft van mijn laptop gaan betalen dus ik wil er max 500 - 600 euro zelf aan uitgeven.

Mijn vraag aan jullie is dus: Wat vinden jullie van deze keuze of zijn er vergelijkbare modellen?

Ik weet wel dat er ook een andere van Lenovo is namelijk de Lenovo Ideapad Y510p, deze heeft de 2x GTX755m in SLI draaien en schijnt erg goed te zijn op het gebied van gaming, ik las dat iemand BF4 op high kon spelen hiermee(?)

Hoor graag jullie mening hierover! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftman380
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-03 09:16
Sorry dat ik geen bronnen kan leveren, maar ik had gelezen dat de Y510p een brute krachtpatser was en de Y50 makkelijker mee te nemen wegens betere afwerking. (Dunner en lichter) Ik wacht daarom de release af van de Y50 en ga vergelijkingen even afwachten. Sowieso als de Y50 uitkomt daalt de prijs van de Y510p ook.

De SLI optie is natuurlijk een fantastisch lokkertje, maar vergeet niet dat de laptop dan verschrikkelijk warm wordt en prestaties worden bij SLI niet dubbel zo goed, het lijkt erop dat je blij mag zijn als een spel SLI accepteert en indien SLI geaccepteerd wordt moet je denken aan zo'n 60% verbetering (< HEAR AND SAY!). In dat opzicht zou de GTX 860M ook leuk moeten presteren in zijn eentje.

De 860m verbruikt ook nog eens minder stroom dus ja er zijn zeker voordelen aan de Y50 maar de Y510p heeft zichzelf al bewezen, wat de Y50 eerst nog maar eens waar moet maken.