Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Home cinema upgrade/downgrade advies

Pagina: 1
Acties:

• Vledermauser
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-10 20:08
Begin deze eeuw ooit geïnvesteerd in een destijds hele dure 28" philips breedbeeld tv. Daarbij toen een Onkyo TX-DS676 receiver gekocht met B&W CM4 en CMC. Als surround Mordaunt Short MS903S.

Jaren later de tv verwisseld voor een LG 42" plasma en nadat de kleine de tweeters en woofers van de CM4 had bewerkt een complete home cinema set gekocht van Pioneer.

Inmiddels in het huis van m'n vriendin ingetrokken en kijken naar een 37" Samsung van 7 jaar uit de goedkopere serie en " luisteren" naar een Bose 321 (DVD)

De audio staat nog in de schuur en dan komen we op mijn dilemma.

Sta op het punt een nieuwe tv aan te schaffen en twijfel tussen de 55W829(1120€ na korting) en de 55X9005A(1999€). Ik ben er nog niet van overtuigd dat 4K zinvol is op een kijkafstand van 3 meter maar het viel me wel op hoe mooi natuurlijk en rustig het beeld was van de 55X9005A. Maar als je directe vergelijkingen kunt maken zijn er altijd verschillen te zien en met een 55W829 aan de muur kon ik wel eens heel tevreden zijn.

Mocht het de 55W829 worden zou er budget overblijven wat gestopt zou kunnen worden in vervanging van de Bose 321 waar ik me al vanaf het begin aan erger. Slecht beeld en nog slechter geluid.

Optie 1:
De CM4 optisch opfrissen door ze zwart te maken en nieuwe tweeters en middentoners te monteren. Kosten 400€. De CMC ook zwart maken. Dan een nieuwe recieven aanschaffen, bv een Marantz SR5008.

Optie 2:
Aanschaffen van 2 B&W 685 in zwart. Deze combineren met de CMC. Daarbij een Subwoofer aanschaffen. Denk dan aan bv een SVS PM1000. Ook aansluiten op een SR5008/Denon X2000

Optie 3:
Aanschaffen van 2 Boston Acoustic A25, 2 Boston Acoustic A23, bijpassende center en subwoofer. Ook deze weer op een Marantz SR5008 of een Denon X2000

Graag jullie advies waarbij ik nog wil opmerken dat ik met de CM4 altijd de sub heb gemist en uiteindelijk het geluid van de Onkyo met CM4 te neutraal/ niet pakkend genoeg vond.

Of toch de 55X9005A met de Sony subwoofer van 150€ na cashback.