Samsung 840 series Pro vs Samsung 840 EVO

Pagina: 1
Acties:

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 10:45
Ik ben nog opzoek naar een SSD voor mijn pc. Nu heb ik toevallig in mijn laptop een pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB die mij erg goed bevalt.

Nu zat ik te denken om diezelde ook voor mijn pc te kopen, maar kwam deze pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB ook tegen.

Na een review te hebben gelezen op hardware.info zag ik dat de Samsung 840 Pro 256GB boven de Samsung 840 Evo 250GB eindigd.

Zou ik gewoon weer een Samsung 840 Pro 256GB kopen of toch voor de Samsung 840 Evo 250GB gaan?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom niet voor de goedkopere MX100 gaan?

People as things, that’s where it starts.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb laatst voor dezelfde keuze gestaan. Als ik het me goed herinner had was het als volgt: De 840 pro is zodra hij vol raakt wat trager, de EVO blijft snel. De PRO zou echter langer mee moeten gaan. Dit laatste was voor mij wat minder belangrijk, dus ben voor EVO gegaan. :)

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 10:45
Het is idd lastig Reb87. Zijn er meer mensen die willen reageren? Twijfel enorm omdat mijn pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB in mn laptop als een trein gaat. Zit er trouwens veel verschil tussen Multi Level Cell en Triple Level Cell?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het verschil tussen de pro en evo merk je niet.

Het kan wel zijn dat de pro niet geheel tot zijn recht kan komen in je laptop: een ssd wordt al snel bottelneckt door de overige hardware. Maar ik weet de specs niet dus kan daar niets zinnigs over zeggen.
Je zou dan kunnen overwegen de evo in de langzaamste computer te stoppen, en de pro in de snelste. Verschil merk je dan overigens alleen als je er met een stopwatch naast gaat zitten.

Het verschil tussen mlc en tlc is vooral dat tlc veel goedkoper geproduceerd kan worden. Dan is er nog het verhaaltje dat het minder lang zou meegaan, en dat is waarschijnlijk ook zo, maar dat is niet relevant.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44
Samsung heeft door het uitbrengen van de 840 EVO z'n 840 Pro gewoon te kakken gezet. Samsung 840 Pro heeft eigenlijk alleen maar zin als je ranzig veel writes gaat doen, zoals in een server.

Persoonlijk zou ik overigens geen van beiden kopen, de Crucial MX100 is de praktijk niet trager of slechter dan de 840 EVO, maar wel een stuk goedkoper.

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12 16:30

oscarw

Better be a geek than an idiot

Helemaal eens met hierboven. Gewoon de MX100 nemen.Je merkt bij normaal gebruik geen verschil tussen de SSD's, dus kun je gewoon het beste voor de goedkoopste gaan, in dit geval de MX100.
Pagina: 1