Acties:
  • 0 Henk 'm!

• History Maker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 17:59
Hoi,

Ik heb een Raspberry Pi die op xbian draait met een 1,5TB Samsung HDD (NTFS) eraan. De Pi dient als mediacenter. Ik kan films en muziek naar andere apparaten (Windows en Android) streamen. De Pi heeft lees- en schrijfrechten voor de HDD. Ik kan echter niet over het netwerk naar de schijf schrijven. Ook kan ik vanaf een apparaat in het netwerk geen bestanden die al op de HDD staan naar een andere plek op de HDD schrijven. Echter via de Pi zelf kan dit wel. Ik ben geen held met linux en command lines, maar heb al wel wat dingen geprobeerd (chmod, 600, 777 etc). Google bood geen uitkomst, maar misschien zoek ik verkeerd. Zie ik iets over het hoofd? Of is mijn wens om remote te schrijven niet haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 13:12

TommieW

Numa numa.

Mijn glazen bol is stuque, dus je zou echt wat meer informatie moeten geven.
Hoe bereik je je bestanden via het netwerk?
Welk protocol?

Waarschijnlijk gewoon een configfout. Als je Samba gebruikt, moet je even read-only weghalen in de config.

Trouwens, nooit chmod 777 doen!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Lijkt erop dat we hetzelfde probleem ondervinden - nog een oplossing gevonden. https://gathering.tweaker...message/42215531#42215531

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• History Maker
TommieW schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:11:
Mijn glazen bol is stuque, dus je zou echt wat meer informatie moeten geven.
Hoe bereik je je bestanden via het netwerk?
Welk protocol?

Waarschijnlijk gewoon een configfout. Als je Samba gebruikt, moet je even read-only weghalen in de config.
Samba (4.1.3) inderdaad ja. Heb even in smb.conf gekeken en read only staat al op no.
Trouwens, nooit chmod 777 doen!
Zo zie je maar hoeveel verstand ik er van heb 8)7
clogie886 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 18:31:
Lijkt erop dat we hetzelfde probleem ondervinden - nog een oplossing gevonden. https://gathering.tweaker...message/42215531#42215531
Jouw topic even doorgelezen. Word er niet veel wijzer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

SFTP gebruiken. Klaar. Hoef je niet te kloten met Samba configuratie, rechten of wat andere dingen. Je normale gebruiker op de Pi kan er alles mee wat je wilt, dus SFTP kan dan ook gewoon alles. Enige wat je nodig hebt is openssh-server op de Pi en een SFTP client op je computer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als je toch het samba gemak wil hebben zullen we toch je samba config moeten zien (let even op dat je geen wachtwoorden post oid), het is namelijk een samba issue. Je kan writable=yes instellen om te kijken of dat werkt.

En na het instellen altijd even
code:
1
sudo service smbd restart

om de nieuwe settings over te nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door LiquidT_NL op 17-06-2014 12:53 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• History Maker
LiquidT_NL schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:52:
Als je toch het samba gemak wil hebben zullen we toch je samba config moeten zien (let even op dat je geen wachtwoorden post oid), het is namelijk een samba issue. Je kan writable=yes instellen om te kijken of dat werkt.

En na het instellen altijd even
code:
1
sudo service smbd restart

om de nieuwe settings over te nemen.
Ik heb even moeten zoeken naar de juiste config, maar uiteindelijk is het me gelukt om ergens writable op yes te zetten en na een restart kan ik op afatand schrijven :)

Bedankt allen!
Pagina: 1