Titel zegt het al: ik wou de Steam in-home streaming proberen, omdat ik het een leuk concept vind. Maar het werkt langs geen kanten bij mij. Meer stutter en lag dan stabiele gameplay. Dat ik er geen CoD MP matchen op kan spelen vind ik niet onlogisch, maar bvb Dirt (racespel) is ook al onmogelijk.
Host:
i5 2500K @ 4,2GHz - 8GB ram
R9 290 4GB - 2560x1440
Intel 82579V (Gbit eth contr)
Win 7 x64
Client:
A6-6400K - 4GB ram
HD8470D (IGP) - 1920x1080
Realtek 8111G (Gbit eth contr)
Win 8.1 x64
Steam settings: (op beide machines)
Hardware encoding en decoding aan, max resolutie op 1080p
Unlimited bandwith en prioritize network traffic aan
Quality: balanced
Beide systemen zijn via verbonden op eenzelfde Gbit switch. Router is de standaard modem/router van Telenet.
Volgens mij heb ik dus optimale hardware: snelle host, relatief snelle client en snel netwerk. En toch draait het niet deftig (ja, tetris zal lukken ja, maar dat is ook het enige).
Ik heb al zonder de hardware encoding geprobeerd, zonder QoS, op 720p, en op low quality. Maar het is en blijft onspeelbaar. Ik heb de switch zonet vervangen,biedt geen oplossing.
In-game zit ik ook maar op 30FPS. In de menu's kan dit even 60FPS zijn, maar in-game? Nope. Ook niet op 720p trouwens.
Ik lees van mensen dat ze over powerline en zelfs wifi spelen, en dat dat blijkbaar vrij goed gaat?!? Lijkt mij op basis van mijn ervaring onmogelijk.
Iemand enig idee waar het hier mis gaat?
Host:
i5 2500K @ 4,2GHz - 8GB ram
R9 290 4GB - 2560x1440
Intel 82579V (Gbit eth contr)
Win 7 x64
Client:
A6-6400K - 4GB ram
HD8470D (IGP) - 1920x1080
Realtek 8111G (Gbit eth contr)
Win 8.1 x64
Steam settings: (op beide machines)
Hardware encoding en decoding aan, max resolutie op 1080p
Unlimited bandwith en prioritize network traffic aan
Quality: balanced
Beide systemen zijn via verbonden op eenzelfde Gbit switch. Router is de standaard modem/router van Telenet.
Volgens mij heb ik dus optimale hardware: snelle host, relatief snelle client en snel netwerk. En toch draait het niet deftig (ja, tetris zal lukken ja, maar dat is ook het enige).
Ik heb al zonder de hardware encoding geprobeerd, zonder QoS, op 720p, en op low quality. Maar het is en blijft onspeelbaar. Ik heb de switch zonet vervangen,biedt geen oplossing.
In-game zit ik ook maar op 30FPS. In de menu's kan dit even 60FPS zijn, maar in-game? Nope. Ook niet op 720p trouwens.
Ik lees van mensen dat ze over powerline en zelfs wifi spelen, en dat dat blijkbaar vrij goed gaat?!? Lijkt mij op basis van mijn ervaring onmogelijk.
Iemand enig idee waar het hier mis gaat?