Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOneAndOnly
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-12-2022
Titel zegt het al: ik wou de Steam in-home streaming proberen, omdat ik het een leuk concept vind. Maar het werkt langs geen kanten bij mij. Meer stutter en lag dan stabiele gameplay. Dat ik er geen CoD MP matchen op kan spelen vind ik niet onlogisch, maar bvb Dirt (racespel) is ook al onmogelijk.

Host:
i5 2500K @ 4,2GHz - 8GB ram
R9 290 4GB - 2560x1440
Intel 82579V (Gbit eth contr)
Win 7 x64

Client:
A6-6400K - 4GB ram
HD8470D (IGP) - 1920x1080
Realtek 8111G (Gbit eth contr)
Win 8.1 x64

Steam settings: (op beide machines)
Hardware encoding en decoding aan, max resolutie op 1080p
Unlimited bandwith en prioritize network traffic aan
Quality: balanced

Beide systemen zijn via verbonden op eenzelfde Gbit switch. Router is de standaard modem/router van Telenet.

Volgens mij heb ik dus optimale hardware: snelle host, relatief snelle client en snel netwerk. En toch draait het niet deftig (ja, tetris zal lukken ja, maar dat is ook het enige).

Ik heb al zonder de hardware encoding geprobeerd, zonder QoS, op 720p, en op low quality. Maar het is en blijft onspeelbaar. Ik heb de switch zonet vervangen,biedt geen oplossing.

In-game zit ik ook maar op 30FPS. In de menu's kan dit even 60FPS zijn, maar in-game? Nope. Ook niet op 720p trouwens.

Ik lees van mensen dat ze over powerline en zelfs wifi spelen, en dat dat blijkbaar vrij goed gaat?!? Lijkt mij op basis van mijn ervaring onmogelijk.

Iemand enig idee waar het hier mis gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

En als jij bij je Client Options het Beautiful bolletje aanvinkt? Ik neem aan dat je de kwaliteit van de kabels ook al gecheckt hebt?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOneAndOnly
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-12-2022
Beautiful maakt het erger (lijkt niet onlogisch).

V-Sync had ik trouwens ook al uitgezet in Dirt, maar dat maakt geen wezenlijk verschil.

Voor de rest ervaar ik geen problemen in mijn netwerk. Throughput lijkt me ook voldoende:

http://tweakers.net/ext/f/eAAiSqi7L4yLw8w7vuq3oICK/thumb.jpg

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee