Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Herinstallatie niet mogelijk, te weinig schijfruimte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 1640
CPU type: Intel (R) Pentium (R) m Processor 1.73Ghz
CPU speed 1733Mhz

Hdd Model name WDC WD600UE-22HCT0
System bios versie ALviso 1219

Op deze laptop stond XP maar is omgezet naar W7.
Laptop is gecrasht
Bij het opstarten krijg ik melding Boot mgr is missing, druk alt-contr-del
Met behulp van de originele acer recovery cd's 5 stuks wilde ik her installeren.
Echter krijg ik nu de melding dat er te weinig ruimte is op de harde schijf, maar 0.1 gb.

In het bios menu kan ik nergens naar de harde schijf toe gaan om deze eventueel te activeren of enable te maken.

Na gezocht te hebben op internet was steeds het advies her installeer met de originele cds, en dat doe ik dus maar de schijfruimte blijft te weinig. maw hij ziet de harde schijf niet of hij pakt steeds de verkeerde partitie. De opstart mogelijkheden zijn via
cd-rom/dvd drive
hard drive
Floppy Devices
Network Boot

Hebben jullie zo wel genoeg informatie of moet ik nog meer vermelden?

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
Ik denk dat je je oude partities eerst moet verwijderen voordat je opnieuw installeert. Volgens mij kan dat op het moment dat je je schijf kan kiezen bij de installatie van Windows. Als er dan een partitie selecteert moet je eerst formatteren en dan verwijderen. Dan wordt alles weer samengevoegd tot 1 schijf en volgens mij worden er tijdens de installatie van Windows opnieuw partities gemaakt. Dit zou ik proberen in ieder geval. Wat is eigenlijk de grootte van je HDD? Op internet zie ik 60 GB, dit kan wel eens te weinig zijn maar dat weet ik niet zeker.

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:37
60GB is zeker niet te weinig voor XP, of welk ander (moderner) OS dan ook.
Hopelijk heb je met de installatie van Win7 geen recovery partities weggegooid, aangezien sommige recovery CDs die nodig hebben.
Echter is er waarschijnlijk een reden dat hij zijn boot manager kwijt is (kapotte disk).

Wat je ook kan proberen is booten van een Windows 7 DVD en opstartherstel draaien, dan maakt hij een nieuwe boot manager voor je aan.

Denk ook even na of het de moeite is om die oude laptop te voorzien van een nieuwe HDD (of SSD) of dat je wellicht beter gewoon een nieuwe laptop kan kopen.