Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 16:27
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel op zoek naar een superbudget telefoon ter vervanging van mijn oude, traag geworden, huawei y300. De Y300 werkte het het eerste 1 - 1,5 jaar prima, maar begint echter erg te cloggen, loopt regelmatig vast en valt dan uit.

Ik heb nu al een heel aantal smartphones bekeken, en diverse goedkope modellen bieden eigenlijk al wel wat ik zoek. Een merk wat ik daarbij vaak tegenkom is "Archos''. Nu weet ik dat dit bedrijf ook tablets maakt die o.a. bij de Media Markt verkocht worden. Daarbij heb ik op hun website gekeken en wat bedrijfsinformatie bekeken. Het is een Frans elektronica bedrijf, wel naar mijn inzicht, van chinese makelij afkomstige smartphones onder het merk Archos doorverkoopt aan de Europese markt voor een lage prijs.

Echter is mijn vraag aan jullie, hoe is de betrouwbaarheid van Archos? Is het complete meuk, of gewoon best prima net als vele chinese smartphones tegenwoordig? De meeste Archos smartphones maken gebruik van MediaTek processors en Mali GPU's, hoe is de kwaliteit hiervan ten opzicht van bijvoorbeeld Qualcomm en Adreno?

Ik ben benieuwd naar alle informatie over dit merk (vooral ten aanzien van hun smartphones ;) ) en naar ervaringen van Tweakers met het merk Archos.

Alvast bedankt!

Momentumlol

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
Heeft totaal geen zin om hier naar te kijken. Prijzen liggen net als de Aldi/Wolfgang telefoons toch altijd een flink stukje hoger dan vergelijkbare Chinaphones.

Over mediatek SoC's kun je van alles terugvinden in het Chinaphones topic.

Heb zelf ervaring met de MTK6577, MTK6589T en MTK6592. Begin wel te merken dat de toestellen beter en beter worden. Zeker op het gebied van bouwkwaliteit

[ Voor 42% gewijzigd door mad-dog op 16-06-2014 09:19 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Zo even kort door de bocht maar zou de Moto E geen leuke toestel voor je zijn?

Hij is vrij goedkoop en heeft wel iets betere hardware dan wat je hier in de winkel koopt.

En als je echt iets beters of vergelijkbaars wilt voor lagere of hetzelfde prijs, dan blijven de chinaphones over.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46
Kun je beter uitwijken naar de Chinese exoten; nog meer waar voor je geld, goede specificaties voor lage prijzen.
Kies dan bijvoorbeeld de Xiaomi Hongmi 1S. Quallcomm 400(quad), 1gb RAM, native MIUI en dat alles voor zo'n 120 euro.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor ca. 129 euro (119 in Duitsland) heb je de Moto E.
Betrouwbaar merk, keurige telefoon.. Kun je geen miskoop aan hebben.

• Momentumlol
SvMp schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:25:
Voor ca. 129 euro (119 in Duitsland) heb je de Moto E.
Betrouwbaar merk, keurige telefoon.. Kun je geen miskoop aan hebben.
Mizgala28 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:25:
Zo even kort door de bocht maar zou de Moto E geen leuke toestel voor je zijn?

Hij is vrij goedkoop en heeft wel iets betere hardware dan wat je hier in de winkel koopt.

En als je echt iets beters of vergelijkbaars wilt voor lagere of hetzelfde prijs, dan blijven de chinaphones over.
Ik heb inderdaad al een aantal keer naar gekeken naar de Moto R, maar al een maand lang zijn de levertijden 3-5 weken... Je zou toch denken dat die levertijd een keer verkleind wordt... :?

Heb ook gekeken naar de Samsung Galaxy Trend, die schijnt ook wel redelijk goed te zijn volgensmij

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Daarom heb ik het toestel in Duitsland gehaald. Ligt gewoon bij Mediamarkt.

http://www.mediamarkt.de/...y=MOTOROLA+Moto+E+schwarz

In Nederland is de levering nog steeds onduidelijk. Het verbaast mij dat er nog geen topic over deze telefoon is op dit forum. Internationale reviews zijn zeer enthousiast.

• Momentumlol
bezorgen die Duitse mediamarkten gewoon in Nederland?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11 11:00
Zijn er Tweakers hier met recente ervaring met Archos telefoons? Ik zit namelijk te kijken naar een Archos 50 Diamond (productinformatie), een telefoon die voor de €229 waarvoor hij in de Pricewatch staat behoorlijk wat te bieden heeft.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, een topic van bijna een jaar oud kicken heeft weinig zin. Maak liever een goede topicstart met up-to-date informatie als je een ervaringentopic wil starten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.