Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upload naar server is traag

Pagina: 1
Acties:

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik heb thuis een klein netwerkje met verschillende componenten in, maar als basis dient een "Cicso switch 3500 XL (100 mbit)" daarbij heb ik ook nog een kleine sitecom Gbit switch.
Op deze switchen zitten 1 PC die als server (Linux) dienst doet en 1 laptop (Win 7). De server dient als download bak en alle downloads haal ik eerst naar mijn laptop om ze dan te gebruiken. Sinds een paar dagen merk ik dat de upload van mijn laptop naar de server precies gecapped lijkt op 2 Mb/sec terwijl ik minstens 10 Mb/sec zou moeten halen.
- Ik ben even aan het proberen geweest om met iperf te testen en daarbij haal ik de volle 10 Mb/sec in beide richtingen, het lijkt zich dus alleen voor te doen als ik via FTP bestanden overzet van de laptop naar de server.
- Ik heb in de config al gekeken van PROFTPD en daar alle "transferrate" config uit gecomment maar dat is ook geen verschil.
- Verder heb ik de firewall van de server ook al eens volledig afgezet, lijkt ook geen verschil te maken.
- SSH transfer via WinSCP naar de server lijkt ook geen probleem, dat haalt ook de vereiste snelheid.

edit:
Ik heb op mijn ander vaste PC nog eens geprobeerd en daar lijkt het zich niet voor te doen, het probleem lijkt dus wel alleen te bestaan op de Win7 Laptop. Ik zal daar eens verder op zoeken, misschien is het de virusscanner wel?

Welke vertragende factor kijk ik over het hoofd?

[ Voor 9% gewijzigd door X-DraGoN op 15-06-2014 16:08 ]