Videokaart blijft underclocked bij bepaalde games (GTX780TI)

Pagina: 1
Acties:

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:10
Dag iedereen,

Ik heb een probleem. Het probleem doet zich bij mij op dit moment nog alleen voor bij Call of Duty Black Ops 2.

Mijn systeem in het kort
2560x1440
Intel Core I7 3820 @ 4.6Ghz
Asus Nvidia GTX780TI @ core 1200

Als ik de multiplayer speel van Black Ops 2 blijft mijn videokaart onderclocked. De GPU usage is tijdens het spelen rond de 50%. Niets mis mee op het eerste gezicht maar het probleem gaat zich voor doen bij het scopen. Op het moment dat je scoped kost het uiteraard meer rekenkracht. Omdat mijn videokaart zich onderclocked gaat het spel tijdens het scopen stotteren. Dit is zwaar iritant. Wie weet hoe ik mijn videokaart kan forceren om op een hogere clockspeed te gaan draaien?

Groetjes,

Daniël

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-01 16:17

thorgal21

Forum Noob

Ik weet dat MSI de "Gaming app" heeft, zodat je je GPU gewoon op max kan forceren. Heeft Asus niet ook zon tool?

• Daniel.
Ik gebruik wel msi afterburner om te overklokken en ik kan alleen het voltage forceren.

• Daniel.
Ik heb iets gevonden.
Het zorgt er niet voor dat de core clock maximaal gaat lopen maar het houdt hem wel standaard op de 850 waardoor ik de drops niet meer heb.
Ik zal even laten zien hoe ik het heb opgelost d.m.v. een plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/oacg09.png
Zet hem om optimale prestaties.

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Met mijn 780Ti van EVGA heb ik in EVGA precision x en daarin kan ik met een optie k-boost m'n clock forceren naar 980 Mhz altijd maar ik vind het persoonlijk irritant als ik zit te browsen dat m'n clock op 980 Mhz loopt met de bijbehorende warmte productie. Weet niet of Asus ook die functie heeft...

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:55
Ik kan op mij asus 780 die kboost van precisionX ook gebruiken, jij waarschijnlijk ook. Is alleen vervelend op bureaublad (nogal zonde van de energie)
Pagina: 1