Ik heb een probleem met een gebruikersaccounts (admin) dat niet anoniem (soort van) kan inloggen op een NAS (op een workgroup-netwerk). Bij iedere eerste poging om verbinding te maken krijg ik meteen de melding "logon failure" en krijg ik een authenticatie scherm te zien. Wanneer ik vervolgens niet bestaande credentials gebruik (heb immers geen credentials, het is anoniem opgezet) om in te loggen dan wordt dit geaccepteerd. Ik ben door al mijn Windows instellingen heen gelopen (incl. geadvanceerde instellingen): netwerk, firewall (uit/aan), virusscanner (uit/aan) etc. maar niets helpt. Ook de NAS lijkt prima geconfigureerd te zijn. Nu blijkt dat andere gebruikers op andere machines er geen last van hebben en hetzelfde geldt voor een net nieuw aangemaakte test gebruikersaccount op dezelfde computer. Kortom, iemand een idee of bestaat er zoiets als een reset knop voor een gebruikersaccount m.b.t. netwerkverbindingen, shares of zaken die gecached zijn. Ik denk dat daar het probleem in moet zitten dan. Ik heb de geavanceerde netwerkinstellingen van de admin account met test account vergeleken en dat lijkt 1:1 overeen te komen.
< dit stukje webruimte is te huur >