[WIN7] Netwerkverbinding probleem m.b.t. gebruikersaccount

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:40

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb een probleem met een gebruikersaccounts (admin) dat niet anoniem (soort van) kan inloggen op een NAS (op een workgroup-netwerk). Bij iedere eerste poging om verbinding te maken krijg ik meteen de melding "logon failure" en krijg ik een authenticatie scherm te zien. Wanneer ik vervolgens niet bestaande credentials gebruik (heb immers geen credentials, het is anoniem opgezet) om in te loggen dan wordt dit geaccepteerd. Ik ben door al mijn Windows instellingen heen gelopen (incl. geadvanceerde instellingen): netwerk, firewall (uit/aan), virusscanner (uit/aan) etc. maar niets helpt. Ook de NAS lijkt prima geconfigureerd te zijn. Nu blijkt dat andere gebruikers op andere machines er geen last van hebben en hetzelfde geldt voor een net nieuw aangemaakte test gebruikersaccount op dezelfde computer. Kortom, iemand een idee of bestaat er zoiets als een reset knop voor een gebruikersaccount m.b.t. netwerkverbindingen, shares of zaken die gecached zijn. Ik denk dat daar het probleem in moet zitten dan. Ik heb de geavanceerde netwerkinstellingen van de admin account met test account vergeleken en dat lijkt 1:1 overeen te komen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is de gebruikersnaam van het probleemaccount? Heb je ook al op je NAS ingelogd om de logbestanden na te gaan ten tijde van de verbindingspoging? Je zal daar toch iets moeten kunnen vinden, want die authentication failure wordt door je NAS opgegeven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
De gebruikersnaam is mijn voornaam en bevat geen speciale tekens of spaties. Ja ik ben ingelogd geweest op de NAS en heb de logbestanden doorlopen, maar er staat niets in met betrekking tot foutieve verbindingspogingen. De NAS is verder ingesteld om anonieme logins te accepteren, wat lijkt te werken. Een mogelijke conflict tussen mijn gebruikersnaam en de NAS heb ik proberen uit te sluiten door waar mogelijk (en indien nodig) opgeslagen wachtwoorden te verwijderen (denk aan de credential manager). Op het internet zijn er meer mensen tegen een vergelijkbaar probleem aangelopen, de één zegt een corrupt gebruikersprofiel, en de andere heeft het over oplossingen m.b.t. dan maar random credentials opslaan. Maar dan loop ik tegen het probleem aan dat applicaties die geen gebruik maken van de credential manager alsnog om credentials vragen bij gebruik van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is je gebruikersnaam gelijk aan de naam die je op de NAS hebt toevallig? Heb je nog een ander systeem waar je wat mee kan testen, desnoods een VM? Maak daar dezelfde user credentials aan als op je PC (dus gebruikersnaam en wachtwoord) en zie wat je daarmee krijgt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb het zojuist geprobeerd met een VM (met een bridge netwerk) en twee gebruikersaccounts waarvan één met dezelfde gebruikersnaam. En ook op de VM wordt er een authenticatie scherm getoond met meteen de melding "logon failure". Dit zou kunnen betekenen dat er een conflict is met de gebruikersnaam en de NAS. Op de NAS heb wel een gebruiker gehad met dezelfde naam (als test) voor ACL. Ik heb via SSH ook nog gekeken, maar ik zie niets wat erop duidt dat de gebruiker nog actief is of bestaat.

Edit: Helaas geen antwoord vanuit dit forum, maar heb het opgelost door de NAS terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 22-06-2014 17:50 ]