Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[meta] Tags over software projecten

Pagina: 1
Acties:

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Voor wat onderzoek heb ik onlangs met behulp van de Ohloh.net API wat data verzameld over softwareprojecten, bijvoorbeeld datum van start, aantal commits, regels code enzovoort. Maar een belangrijk gegeven ontbreekt nog, en het lijkt dat ik die niet van Ohloh kan gaan halen.

Ohloh heeft bij projecten ook tags staan. Supernice. Maar....
  • Deze tags evolueren met het project mee
  • Deze tags zijn soms suboptimaal doordat ze bijvoorbeeld synoniemen van elkaar zijn
Ik wil eigenlijk die tags van rond de start van het project hebben, maar kan maar niet bedenken waar ik dit vandaan zou moeten toveren! Weten jullie wellicht andere bronnen hiervoor?

Ik heb zelf nagedacht over de Wayback Machine, maar die mist heel wat projectpagina's. Ook kort nagedacht over oude Wikipedia pagina's, deze gaan voor sommige projecten vrij ver terug, maar de mogelijkheid om tags te extracten hiervan zie ik nog niet zo goed.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 13:20
Je pakt de eerste paar revisies van een project uit Git of Svn, en je kijkt naar de README?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.