Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:38
Ik heb de volgende setup:

- Samsung 48H6400
- Pioneer VSX-923

Deze is aangesloten via HDMI kabel op beide ARC aansluitingen. In de instellingen heb ik bij geluid aangegeven dat deze moet staan op:
- ontvanger (i.p.v. tv speakers)
- DTS

Zet ik de tv uit, dan gaat tevens de receiver uit
Zet ik de tv aan, dan gaat tevens de receiver aan

Tot zover prima.

Als de tv dan echter weer aan staat, dan staan de instellingen weer op standaard, dus op tv speakers. Ik moet dan dus weer naar menu om hem om te zetten naar "ontvanger" en alles werkt weer naar behoren.

Hij verbindt dus niet automatisch weer met de anynet receiver.

Heeft iemand hetzelfde probleem dat de instelling niet bewaard blijft?

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkerbek312 op 15-06-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Het stomme is dat het bij mij juist heeeel soms gebeurt. Ik heb dan een Samsung 55HU7500 aan een denon AVR X4000. Dit gaat 19 van de 20 keer goed, en af en toe geeft ie geen geluidssignaal door naar de versterker, en dan hoor je dus helemaal niets. Een restart van de TV lost dit op. En soms blijft de TV gewoon op geluidsuitvoer via de TV speakers staan, ipv de receiver.

Al is het bij mij wel zo dat als de TV aan gaat, het geluid direct uit de TV komt, tot de versterker helemaal is "opgestart". Dan schakelt de TV automatisch over naar het geluid via de versterker (en dit gaat dus 19 van de 20 keer wel goed, en heel soms fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Vreemd. Ik heb nu ook even gewacht of hij bij mij alsnog omschakelt, maar helaas.

Vraagje: als je Anynet laat zoeken, vindt hij dan daadwerkelijk "Denon AVR X4000" of "Receiver"?

Heb jij op de Denon nog bepaalde functionaliteiten aan danwel uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Ik heb een opstelling met:
- Samsung UE55HU7500
- Pioneer VSX-924

Aangesloten op de HDMI ARC aansluiting op de TV en het geluid ingesteld op "receiver"en heb net als Lekkerbek312 een werkende AnyNet+ verbinding (TV uit = Receiver uit en andersom).

Maar ook ik heb bij het aanzetten van de TV het probleem dat deze "vergeten" is dat de output op "receiver" moet staan.
Nu heb ik contact gehad met Samsung via de Web-Chat, en zij gaven aan dat ik of de kabel kan vervangen of de TV resetten. Met andere woorden, ze hebben geen flauw idee.
Nu is mijn TV en ook de Receiver nog vrij nieuw (kort op de markt), dus wellicht is het een software issue.
Ik zal in ieder geval de TV een reset geven en hier posten of dat het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:07:
Vreemd. Ik heb nu ook even gewacht of hij bij mij alsnog omschakelt, maar helaas.

Vraagje: als je Anynet laat zoeken, vindt hij dan daadwerkelijk "Denon AVR X4000" of "Receiver"?

Heb jij op de Denon nog bepaalde functionaliteiten aan danwel uitgezet?
Op mijn TV komt met volume regelen gewoon te staan AVR X4000. In de versterker heb ik HDMI bediening aangezet (dit moet wel ivm ARC) Verder niets gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
TFDev schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:15:

Al is het bij mij wel zo dat als de TV aan gaat, het geluid direct uit de TV komt, tot de versterker helemaal is "opgestart". Dan schakelt de TV automatisch over naar het geluid via de versterker (en dit gaat dus 19 van de 20 keer wel goed, en heel soms fout)
Ik denk dat dat de sleutel is. Als ik de televisie aanzet gaat gelijk de receiver aan. Dan gaat het fout. Soms gaat de receiver niet direct met de televisie aan en moet ik de receiver dus handmatig aanzetten. Het geluid schakelt dan wel direct over naar de receiver.

De versterker is dus te snel klaar. Weet iemand of je deze met vertraging aan kan laten zetten (zonder Logitech Harmony oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654847

@m289

Heb hetzelfde met een pioneer versterker heb jij dit inmiddels opgelost

Gr Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654847

M289 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:07:
Ik heb een opstelling met:
- Samsung UE55HU7500
- Pioneer VSX-924

Aangesloten op de HDMI ARC aansluiting op de TV en het geluid ingesteld op "receiver"en heb net als Lekkerbek312 een werkende AnyNet+ verbinding (TV uit = Receiver uit en andersom).

Maar ook ik heb bij het aanzetten van de TV het probleem dat deze "vergeten" is dat de output op "receiver" moet staan.
Nu heb ik contact gehad met Samsung via de Web-Chat, en zij gaven aan dat ik of de kabel kan vervangen of de TV resetten. Met andere woorden, ze hebben geen flauw idee.
Nu is mijn TV en ook de Receiver nog vrij nieuw (kort op de markt), dus wellicht is het een software issue.
Ik zal in ieder geval de TV een reset geven en hier posten of dat het probleem verhelpt.
heb je dit op kunnen lossen

Gr marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik ben in het bezit van een Pioneer VSX-527 en een UE46ES8000, en bij mij start de receiver helemaal niet automatisch mee op, ik moet dus telkens naar menu - settings - anynet+ gaan en de receiver terug aanzetten. De receiver springt dan aan en vanaf dan werkt alles zoals gewenst. Bij het uitzetten van de tv gaat de receiver dan ook weer mee uit. Ik ben al jaren aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem, maar voorlopig tevergeefs... Blijkbaar zijn er dus issues tussen Pioneer en anynet+.
Op diverse fora heb ik gelezen dat er geen problemen zouden optreden met o.a. Onkyo receivers, deze zouden automatisch mee aanspringen met de tv.
Misschien dat iemand met een Onkyo receiver en recente Samsung tv dit hier zou kunnen bevestigen?

[ Voor 27% gewijzigd door tweak_master op 04-02-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb dit probleem niet met mijn Samsung 42" (geen idee welk type, 6-7 jaar oud) tv en Samsung HT-D5520 receiver. Dit werkt al jaren goed.

Het enige dat bij mij niet werkt is dat als ik mijn TV aan zet dat automatisch de receiver ook aangaat... TV uit en dan gaan ze wel beiden uit. Het stomme is wel dat mijn TV netjes onthoud dat hij op HDMI 1 moet staan maar mijn receiver geeft even 2-3 seconden beeld op de juiste input maar schakelt dan 1 'kanaal' verder. Dus staat hij op HDMI1 dan gaat hij naar HDMI2, etc. Ook doet hij hetzelfde als hij b.v. uitgezet is op FM dan gaat hij ook 1 'kanaal' verder (functie verder).

Ik heb hier wel een aantal kabels voor geprobeerd de eerste kabel die ik nog had liggen wilde beslist niet werken.

In mijn familie zijn er ook meerdere voorbeelden dat er settings niet bewaard blijven, Sony, Philips, Samsung, LG etc icm Allerlei receivers die niet lekker willen werken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Anoniem: 654847 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:18:
@m289

Heb hetzelfde met een pioneer versterker heb jij dit inmiddels opgelost

Gr Marco
Na de laatste paar updates van de samsung 55HU7500 en het aanzetten van alle opties (heb nog niet uitgezocht welke nodig zijn en welke optioneel) werkt het prima.
Receiver gaat aan/uit gezamenlijk met de TV en schakelt ook over naar de juiste input als ik een ander apparaat gebruik.

Optie die aan staan bij stand-by:
- Network Standby
- Control
- Control Mode
- ARC
- PQLS Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-05 22:15
Ik heb hier ook de 7500 en een pioneer 924K.
Maar ook bij mij kan ik niet via ARC het geluid van de tv op de versterker krijgen.

Is daar al een oplossing voor?
Pagina: 1