Toon posts:

ips monitor vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een vraagje, ik heb een nieuwe ips scherm de Nieuwste LG IPS LED 24MP76

Nu is het me opgevallen dat als het wat schemerig is , of in het donker zit te kijken op een donkere achtergrond van je scherm, dat als je naar rechts kijkt dat er een bruinere gloed over hangt.

Ik heb reviews gelezen, dat alle ips schermen hier last van hebben. Nu vraag ik me af of dat ook zo is.
Wat zijn jullie ervaringen. Zie hier zo'n review

Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/wp-content/uploads/2014/03/LG_24MP76_glow_2-650x431.jpg

Gloed-effect is aanwezig, de hoge graad van de zwaartekracht, de aard van de "gloed" is typisch voor IPS-monitoren: wanneer op zoek op een diagonale donkere gebieden van de afbeelding zijn licht bruin "zasvet" (gezien links op elke pagina) en violet (gezien op rechts).

Recht van voren, is het geen probleem zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/wp-content/uploads/2014/03/LG_24MP76_glow_1-650x431.jpg
Even vertaald met bling. Want het is in Russisch of zo.

http://itc.ua/articles/obzor-monitora-lg-24mp76/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2014 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die er hier wat vanaf weet?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
reviews: Samsung 55"- curved uhdtv: gebogen blikvanger

In bovenstaande review van een TV zie je precies jouw probleem. We noemen dit 'Backlight bleeding'; er 'bloedt' als het ware licht door het IPS paneel. Het is een bekend probleem bij monitoren, het getuigd meestal van gebrekkige bouwkwaliteit.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dat bruine aan de rechterkant.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:51:
ik bedoel dat bruine aan de rechterkant.
Hij ook. Zoals ik het zie is het inderdaad backlight bleeding.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> VB

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-02 17:28
stin00 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:10:
reviews: Samsung 55"- curved uhdtv: gebogen blikvanger

In bovenstaande review van een TV zie je precies jouw probleem. We noemen dit 'Backlight bleeding'; er 'bloedt' als het ware licht door het IPS paneel. Het is een bekend probleem bij monitoren, het getuigd meestal van gebrekkige bouwkwaliteit.
Dit is geen pure backlightbleeding, dit noemen ze 'ips-glow'... en dat is idd iets waar vrijwel alle IPS panelen last van hebben als je ze onder een hoek bekijkt, heeft ook weinig te maken met de bouwkwaliteit... de Dell u2412m monitoren zijn bijvoorbeeld berucht om IPS-glow. Als het backlightbleeding was geweest dan had het ook opgevallen vanaf recht van voren...

Verwijderd

Topicstarter
Ja backlight bleeding heb ik ook nogal.
Ik ben al terug geweest naar mediamarkt, maar de hond heeft de dooskapot gevreten, en nu willen ze alleen omruilen tegen dezelfde type. En helaas gingen ze met een dezelfde type die ze weer wilde omruilen testen in een behoorlijke lichte kamer. Ja daar zie je het niet zo op. Als het schemerig dan pas zie je het erg. Dus ik kwam met de volgende LG 24MP76 thuis en meteen natuurlijk testen. En helaas weet hetzelfde probleem. Ik wordt hier gek van.
Daar bij de klanten service, had ik gevraagd kunnen jullie dan niet een lego doos opvragen. Nee zeiden ze de doos moet dezelfde code hebben als de monitor. maar ze stopte daarna wel de terug gebrachte monitor terug in de doos van de monitor die ze me meegaven. Hun verhaal klopt van geen kanten.

En als het nu een beetje backlight bleeding was, maar het loopt door naar het midden, en de details vallen daardoor weg. mediamarkt geeft slechte service zo.

Ik zei al tegen mediamarkt het heeft geen zin om een nieuwe monitor van dezelfde type terug te geven.
want ze hebben het allemaal.

Ze zeiden u bent de eerste die met deze type terug bent gekomen. niemand heeft geen klachten gehad.
Dell heeft LG panelen En hun hebben ook backlight problemen met hun monitors.

En ik zei stel dat deze het nu weer heeft?
daarop antwoorde ze ja dan moeten we het opsturen om te maken.
ik zei dit valt niet te maken. PFFF ik wordt daar zo moe van.
Ik heb al spijt deze bij mediamarkt te hebben gekocht.
Ik heb al 2 keer daarvoor moeten reizen met de trein dus heb ook al onkosten daarvoor moeten maken.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Ik snap niet wat je probleem nu is. Wil je van een extreme hoek je scherm gaan bekijken ofzo?

Zo ja; dan kan je maar beter geen LCD-scherm gebruiken. Of een oude CRT gebruiken (spiegelt) of een OLED-scherm (enorm duur).

Zo nee; wat is dan het probleem? Elk IPS-paneel heeft dit en iets wat je voor lief moet nemen naast de voordelen die IPS heeft ten opzichte van een TN-paneel.

www.ping-win.nl

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-02 17:28
Wat Rye zegt en wat ik al eerder heb proberen uit te leggen... dit is een eigenschap van IPS en daar heb alle IPS monitoren in meer of mindere mate last van. Je spreekt pas echt van backlightbleeding als de lichtere vlakken ook recht van voren te zien zijn en dat is bij jou niet het geval. Er is echt niets aan de hand met die monitor...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb ook recht van voren licht vlekken.

zoals dit Afbeeldingslocatie: http://comp-clinic.co.uk/wp-content/uploads/2013/08/backlight-bleed.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan wil ik liever nog een MVA paneel

Een tweede technologie voor het fabriceren van panelen draagt de naam MVA (Multidomain Vertical Alignment). MVA technologie is duurder dan TN en kent een aantal voordelen. Zo zijn het contrast en de kleurweergave beter. Daarnaast is de kijkhoek bij MVA schermen een stuk groter dan bij TN het geval is. Nadeel van MVA is de lage responstijd bij vooral kleine kleurveranderingen. Nieuwe MVA schermen maken vaak gebruik van een ‘overdrive' technologie, waarbij met behulp van een hoger voltage de schakeltijd verkort wordt en zo toch goede responstijden mogelijk zijn. Bijvoorbeeld Sony en Belinea gebruiken voor sommige monitoren MVA panelen.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dan nu een ips maar als ik langs af kijk verkleurt het wit ook.

Hier staan ook verschillende uitleg over verschillende soorten panelen.
http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=23458

Daar staat ook "Naar mate de kijkhoek toeneemt neemt de lichtsterkte namelijk sterker af "

Dit had ik ook nog gevonden

YouTube: Samsung SA850 PLS vs S-PVA

PLS vs PVA

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 14:02 ]

Pagina: 1