Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highcity
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 13:31
Ik ben sinds van de week in het bezit van een DS214SE nadat mijn Worldbook Live de geest had gegeven.
Ik gebruik de NAS met name voor het streamen van films naar mijn Xtreamer. Dit werk naar volle tevredenheid.

Ik heb ook de VPN server geinstalleren. Ik kan, via PPTP, een verbinding opzetten vanaf mijn Samsung S4 via een 4G KPN verbinding. Ik kan dan ook mijn NAS benaderen via de browser op mijn telefoon. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om te surfen/internet te gebruiken op mijn S4. Als ik bijvoorbeeld de AD.nl app open laadt hij niet. Overigens laadt geen enkele app.
Op één of andere manier komt mijn telefoon dus niet op internet.
Ik heb het forum al zitten uitpluizen maar kan nog geen werkend antwoord vinden.
Wie heeft er een "how to" om dit werkend te krijgen.

Wat heb ik gedaan: In firewall modem/router poort 1723 open gezet.... zonder resultaat
Nas in DMZ geplaatst...................... zonder resultaat
In router/modem PPTP tunnel toestaan...............zonder resultaat

ISP : UPC
Modem/router : Technicolor TC7200
NAS : Synology DS214SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24

lier

MikroTik nerd

Geeft je DHCP server via VPN een gateway en DNS server mee?
Kan je wel een site laden op basis van IP?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highcity
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 13:31
Heel raar. Ik kan geen site laden op ip via de kpn 4g verbinding. Net even gebruik gemaakt van de wifi verbinding van de buren. De vpn verbinding loopt als een tierelier. Via "watismijnip.nl" krijg ik ook mijn upc ip adres te zien.
Vervolgens mijn S4 als Android hotspot laten werken. Via laptop ook verbinding via VPN, ook mijn eigen upc ip adres en ik kan internet op.

Op S4 verbinding gemaakt via 4g. VPN zegt verbonden, maar ik kan geen enkele pagina laden op mijn S4.
Het gaat dus ergens op de S4 fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daylight76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 14:01
Ik heb precies het zelfde probleem. me met laptop via hotspot s4 geen probleem, maar vpn verbinding via telefoon wel verbinding geen data verkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daylight76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 14:01
heb een oplossing gevoden, bij verbindings type PPTP word er gebruik gemaakt van PPP-codering ( MPPE)
op het moment dat ik die uitzet werkt het weer alleen is dan je verbinding niet meer versleuteld. maak nu gebruik van L2TP/IPSec PSK, is een beter beveiligde verbinding en werkt ook goed. :)
vergeet uiteraard niet de juiste poorten open te zetten.

[ Voor 127% gewijzigd door daylight76 op 16-11-2014 09:54 ]