Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, alleen maar gamen. Niets anders. Starcraft 2, BF4, Crysis, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt niet uit, het beestje moet gewoon toch een héél tijdje mee kunnen gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe processor, nieuwe case, nieuwe voeding, moederbord... Kortom alles om een compleet systeem samen te stellen uitgezonderd de schermen. Deze bekijk ik later wel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet bepaald, het belangrijkste is een goeie gaming PC. Alles moet top of the bill zijn. (Zoals eerder aangehaald moet het beestje een tijdje mee kunnen gaan.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Neen, niet bepaald.
Ga je overklokken?
Ik zou dat graag eens bekijken in de toekomst, dus de mogelijkheid moet er wel zijn ja.
Verder info?
Ik heb een systeem samen gesteld op basis van wat componenten die ik al heb, oa de grafische kaart. Ik zou die in crossfire willen plaatsen met een 2de kaart in de toekomst. Momenteel hou ik het bij 1 kaart.
Verder, hoe zou ik heb beestje best koelen? Ik heb totaal geen ervaring met waterkoeling, maar dit lijkt mij wel the way to go? Graag had ik dus aan jullie gevraagd wat ik best insla aan componenten om alles te koelen (inclusief 2 videokaarten, ook al zou ik er momenteel maar 1 insteken om te starten.)
Ik kies ook voor maar 240 GB SSD daar ik een thuis server heb waar al mijn materiaal op staat. En zoals aangehaald dient het beestje enkel voor te gamen. Er zullen ten alle tijde nooit meer dan 5 games tegelijk opstaan. Lijkt mij meer dan voldoende aan ruimte, neen?
Het RAM geheugen, daar lees ik toch veel over, lijkt jullie dit ok? Of zou ik gaan voor de Corsair Dominator Platinum? Wat meer bang in het systeem?
Is de voeding sterk genoeg? 850W kom ik daar mee toe?
Het systeem
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten, Luke.
Gamen, alleen maar gamen. Niets anders. Starcraft 2, BF4, Crysis, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt niet uit, het beestje moet gewoon toch een héél tijdje mee kunnen gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 374,80 | € 374,80 |
| 1 | Corsair Vengeance K95 (International English) | € 138,50 | € 138,50 |
| 1 | Corsair Vengeance Corsair Vengeance M95 Zwart | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe processor, nieuwe case, nieuwe voeding, moederbord... Kortom alles om een compleet systeem samen te stellen uitgezonderd de schermen. Deze bekijk ik later wel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet bepaald, het belangrijkste is een goeie gaming PC. Alles moet top of the bill zijn. (Zoals eerder aangehaald moet het beestje een tijdje mee kunnen gaan.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Neen, niet bepaald.
Ga je overklokken?
Ik zou dat graag eens bekijken in de toekomst, dus de mogelijkheid moet er wel zijn ja.
Verder info?
Ik heb een systeem samen gesteld op basis van wat componenten die ik al heb, oa de grafische kaart. Ik zou die in crossfire willen plaatsen met een 2de kaart in de toekomst. Momenteel hou ik het bij 1 kaart.
Verder, hoe zou ik heb beestje best koelen? Ik heb totaal geen ervaring met waterkoeling, maar dit lijkt mij wel the way to go? Graag had ik dus aan jullie gevraagd wat ik best insla aan componenten om alles te koelen (inclusief 2 videokaarten, ook al zou ik er momenteel maar 1 insteken om te starten.)
Ik kies ook voor maar 240 GB SSD daar ik een thuis server heb waar al mijn materiaal op staat. En zoals aangehaald dient het beestje enkel voor te gamen. Er zullen ten alle tijde nooit meer dan 5 games tegelijk opstaan. Lijkt mij meer dan voldoende aan ruimte, neen?
Het RAM geheugen, daar lees ik toch veel over, lijkt jullie dit ok? Of zou ik gaan voor de Corsair Dominator Platinum? Wat meer bang in het systeem?
Is de voeding sterk genoeg? 850W kom ik daar mee toe?
Het systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 281,95 | € 281,95 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 7 | € 153,- | € 153,- |
| 2 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 374,80 | € 749,60 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 81,65 | € 81,65 |
| 1 | Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit | € 90,50 | € 90,50 |
| 1 | Corsair Vengeance K95 (International English) | € 138,50 | € 138,50 |
| 1 | Corsair Vengeance Corsair Vengeance M95 Zwart | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M2 850W | € 127,99 | € 127,99 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 90,95 | € 90,95 |