Netscape mail op Win7 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Een kennis van mij wil overstappen naar een nieuwe pc met Windows 7.
Om die overstap zo makkelijk mogelijk te maken(Diegene is nog net geen digibeet), wil ik zoveel mogelijk dezelfde programma's naar het nieuwe systeem migreren. Één van die programma's is Netscape Mail, waarmee desbetreffende persoon z'n email checkt. Één van de voorwaarden is dat Netscape Mail erop staat. Iets afwijkends is geen keuze.

Nu heb ik vroeger ook met die client gewerkt. Ik heb het installatiebestand gedownload, helaas krijg ik hem niet geinstalleerd en werkend op mijn eigen Win7 systeem. Compatibility-mode helpt daarbij ook helemaal niks. Ik vraag me dus af: Is er een soort van 'wine' of kleine 'vmware' om oudere Windows programma's te laten draaien?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Indien je Windows 7 Professional draait of hoger heb je ook recht op Windows XP mode. Daarmee zou je het nog kunnen proberen. Dan staat de applicatie ook gewoon in je Start menu maar draait in een Windows XP VM. Dit zou je kunnen overwegen als het in Windows XP wel normaal werkt.

Overigens in Windows Live Mail ook niet onaardig. Je kan helaas niet applicaties oneindig meenemen, straks wil die persoon ook nog de Netscape browser hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

weebl

YARR!

Tja, je kan natuurlijk een VM maken waarin je XP draait, maar om dat nou alleen voor de mail te doen?

Ik zou gewoon tegen je kennis zeggen dat het niet gaat werken en dat als ie over wil naar Windows 7 hij ook over moet stappen op een nieuw mail-programma. Ik zou dan Mozilla Thunderbird er op zetten, dat lijkt volgens mij best veel op Netscape Mail.

En dan nog: wat is er zo heilig aan Netscape Mail dat ie daar perse mee wil blijven werken? Een beetje meegaan met de tijd is niks mis mee hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor digibeten is verandering juist er moeilijk, dus ik snap het wel enigszins. Maar als het niet werkt, werkt het niet. XP mode maakt het alleen maar lastiger.
Ik zou zelf voor een hele simpele email client gaan. Zo simpel mogelijk. IMAP mail gebruiken en gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Ken het programma zelf niet maar als ik zo wat screenshots bekijk lijkt het wel wat op Thunderbird, misschien is dat een alternatief? XP mode zou ik niet doen aangezien deze niet meer ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:39
Wellicht is Seamonkey iets voor hem? http://www.seamonkey-project.org/

Is een doorontwikkeling van Mozilla geinspireerd op Netscape Communicator (waar Netscape Mail toch onderdeel van is?)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Bedankt allemaal voor de reacties. Desbetreffende persoon gebruikte Netscape 4.7 op Windows XP(Vraag me niet hoe die dat erop heeft gekregen :P ), ik heb net succesvol Netscape 7 op Windows 7 kunnen installeren. Ik ga hem de verschillende opties (Seamonkey, Thunderbird, Netscape 7) even voorleggen.
Vmware gaat het zeker niet worden, dat vertraagt alles alleen maar en is mogelijk nog omslachtiger.
Windows Live Mail is volgens mij ook geen optie omdat het veel te nieuw en te uitgebreid is. Als het toch iets volledig nieuws is, dan moet dat wel zo simpel als wat zijn.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

weebl

YARR!

Waarom heb ik het idee dat het gebruik van Netscape 7 (of Thunderbird, Seamonkey) in plaats van Netscape 4.7 niet het grootste probleem gaat worden bij de overstap van XP naar 7...???
Als iemand al zo krampachtig doet over een mail-programma dan moeten de veranderingen van Windows XP naar Windows 7 zelf toch al helemaal veel te groot zijn?
Is dit niet zo iemand die je gaat bellen met de vraag waar de startknop in Windows 7 zit? Waarop je moet antwoorden dat ie nog gewoon op dezelfde plek zit, met als tegenantwoord: "Ja, maar daar staat geen Start op..." 8)7
Pagina: 1