Telfort tv via de router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-07 15:36
Beste Tweakers,

Ik heb internet extra van Telfort en wil misschien ook tv gaan kijken via telfort.
Nu heb ik begrepen dat iptv van telfort via poort 4 gaat vlan. Omdat de modem/ router van Telfort weinig WiFi bereik heeft heb ik een onlangs een kabel 20m getrokken van de meterkast naar de woonkamer en hier mijn tplink 1043 op aangesloten ook heb ik raspberry en tv op router aangesloten.

Om tv te kijken zou nog een kabel moeten trekken vanuit de modem naar achter de tv dit is veel werk, waar ik eerlijk gezegd geen zin in heb ook past er geen tweede netwerkkabel in de goot.

Is het niet mogelijk op tplink 1043 op poort 4 aan te sluiten en dan tv ontvanger op de tplink aan te sluiten om tv en internet via de router te laten lopen? Ik heb gegoogelt maar kom er helaas niet uit met een switsch zou het moeten werken maar dat wordt in enkele topic's ook niet duidelijk.

Hopend op jullie hulp hiermee.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:05

Speedmaster

Make my day...

Helaas ondersteunt jouw tp-link geen VLAN ondersteuning, je zal dus 2 switches nodig hebben die dit wel ondersteunen, op switch 1 sluit je poort1 en poort 4 van je modem aan. Vervolgens je kabel naar de woonkamer, hier zet je de andere switch neer, en vanaf dat punt kan je de verdeling verder maken.

Switch die VLAN ondersteuning heeft is pricewatch: Netgear Prosafe GS105E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-07 20:46
Je zou eventueel ook je netwerk kabel kunnen opsplitsen in 2x 100Mbps.
Daarvoor zijn namelijk alleen pinnen 1, 2, 3 en 6 nodig.
Op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://www.cabling-design.com/images/split_cable.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 09:29

magneet

Magnetic enhanced

openwrt op die tplink zetten dan heb je ook vlan ondersteuning (heb ik ook gedaan)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe het niet. IPTV drukt extra op je toch al niet gegarandeerde en relatief trage internet bandbreedte.
Als je de kans hebt, stap over naar een alles in 1 pakket van je lokale kabelaar. Die zijn ook nog eens een stuk verder qua techniek in HDTV, en hebben meer aanbod. En sneller internet met gegarandeerde bandbreedte ipv "u haalt max 20 mbit" (maar meestal dus bij lange na niet).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dat weet je niet, misschien haalt 'ie die 50/5 Mb wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:53
The Eagle schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:01:
Doe het niet. IPTV drukt extra op je toch al niet gegarandeerde en relatief trage internet bandbreedte.
Als je de kans hebt, stap over naar een alles in 1 pakket van je lokale kabelaar. Die zijn ook nog eens een stuk verder qua techniek in HDTV, en hebben meer aanbod. En sneller internet met gegarandeerde bandbreedte ipv "u haalt max 20 mbit" (maar meestal dus bij lange na niet).
+1

Kijk eens of UPC / Ziggo in jouw postcode kabel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
brambo123 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:40:
Je zou eventueel ook je netwerk kabel kunnen opsplitsen in 2x 100Mbps.
Daarvoor zijn namelijk alleen pinnen 1, 2, 3 en 6 nodig.
Op deze manier:
[afbeelding]
Dit is ook optie, zou hier naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
andy88 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:56:
[...]

+1

Kijk eens of UPC / Ziggo in jouw postcode kabel leveren.
Kabel is geen optie voor mij, vind de prijzen van ziggo belachelijk hoog alleen voor de kabel betaal je maandelijks al €18 plus nog de kosten van alles in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
The Eagle schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:01:
Telfort extra is 50mbit dus snelheid is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
magneet schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:59:
openwrt op die tplink zetten dan heb je ook vlan ondersteuning (heb ik ook gedaan)
Hier heb ik over gelezen hoe betrouwbaar is openwrt? Ik ben voorzichtig met het installeren van dit soort software.
Stel ik installeer openwrt kan ik dan gewoon 1 kabel blijven gebruiken? Dus van poort 4 naar de router en dan door naar de ontvanger en tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Speedmaster schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:34:
Helaas ondersteunt jouw tp-link geen VLAN ondersteuning, je zal dus 2 switches nodig hebben die dit wel ondersteunen, op switch 1 sluit je poort1 en poort 4 van je modem aan. Vervolgens je kabel naar de woonkamer, hier zet je de andere switch neer, en vanaf dat punt kan je de verdeling verder maken.

Switch die VLAN ondersteuning heeft is pricewatch: Netgear Prosafe GS105E
Als je openwrt op de tl-1043 zet dan ondersteunt deze router wel vlan tagging.

/edit oops... te laat.
In ieder geval heb ik net een 1043 bij vrienden gezet met openwrt vanwege de printserver ondersteuning via USB.

[ Voor 9% gewijzigd door 26779 op 15-06-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
moca007 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:23:
[...]

Telfort extra is 50mbit dus snelheid is het probleem niet.
Telfort extra is maximaal 50mbit

Ik heb ook Telfort met ITV en haal de maximale snelheid op VDSL (52004/5184 kbps) maar dat is geen garantie. Haalde ik deze snelheid niet dan ging ik ook over op een kabelaar.

[ Voor 11% gewijzigd door pafdaddy op 15-06-2014 15:43 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
pafdaddy schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:41:
[...]

Telfort extra is maximaal 50mbit

Ik heb ook Telfort met ITV en haal de maximale snelheid op VDSL (52004/5184 kbps) maar dat is geen garantie. Haalde ik deze snelheid niet dan ging ik ook over op een kabelaar.
Garantie heb je inderdaad niet.
Maar voor mij is het voldoende.
Het voordeel bij telfort is de prijs te vergelijken met de kabel providers die vragen alleen voor het gebruik maken van de kabel €18 plus nog zeker €45-55 voor een alles in 1 pakket bij elkaar ben je gauw €65 per maand kwijt aan tv en internet belachelijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 00:23
bedenk wel dat de kabelkosten al in het alles-in-1 pakket zitten he?
Dus als je een alles-in-1 pakket van bijv. 45,00 neemt, dan hoeft je die 18euro extra niet te betalen. Dat is juist het kenmerk van alles-in-1: Een (voordeel)prijs waar internet, telefoon en tv alle 3 inzitten.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:53
moca007 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:25:
[...]
Stel ik installeer openwrt kan ik dan gewoon 1 kabel blijven gebruiken? Dus van poort 4 naar de router en dan door naar de ontvanger en tv?
Nee, want je modem heeft geen tagged output met zowel het LAN als IPTV VLAN.

Je hebt dus ook nog minimaal een managed switch nodig (tweemaal patchkabel van modem naar switch, en dan de twee vlans tagged naar je tp-link sturen die het dan weer untagged op 2 poorten zet).

Denk ik. Ik ben geen netwerkguru.

Dat, of de oplossing van brambo123 (2x 100/100 over een UTP-kabel) lijken me de enige opties icm. een enkele kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Thralas op 15-06-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
timmie1 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:00:
bedenk wel dat de kabelkosten al in het alles-in-1 pakket zitten he?
Dus als je een alles-in-1 pakket van bijv. 45,00 neemt, dan hoeft je die 18euro extra niet te betalen. Dat is juist het kenmerk van alles-in-1: Een (voordeel)prijs waar internet, telefoon en tv alle 3 inzitten.
Helaas zit ik nog 10 maanden vast aan Telfort dus overstappen wordt moeilijk.
Of weet iemand nog een tips of trucs om het contract op te zeggen :).
Pagina: 1