Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

STP FTP kabel connector aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Hallo,

Waarschijnlijk een heel simpele vraag en het is eigenlijk ook meer een controle vraag.
Voor in mijn nieuwe huis ben ik bezig om alle netwerkkabels aan te leggen en aan te sluiten. Mijn schoonvader heeft vanuit zijn werk een STP FTP kabel meegenomen hiervoor. Hoe sluit ik deze echter aan op een connector. Ik heb al de nodige ervaring met het aansluiten van connectoren op een UTP kabel maar de draden uit deze kabel zijn aanzienlijk dikker.

Ik heb al een shielded connector en is het nu gewoon een kwestie van proberen en proppen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dikke kabel zegt mij CAT6, CAT6A of CAT7. Zoek eerst uit wat voor kabel het precies is, of het vervolgens installatiekabel is soepele kabel is, en zorg dan voor geschikte pluggen.

• Jackazz
Kijk nu weet ik denk ik al genoeg. Het is inderdaad een CAT6A kabel en na ff gezocht te hebben heb je daar dus blijkbaar andere pluggen voor. Thanks.. ga ik maar eens kijken of ik die ergens op de kop kan tikken.

• Jackazz
Hmm zo te zien zijn die dingen nog wel gruwelijk duur. Misschien gewoon weer ff de kruipruimte in en een normale CAT6 kabel leggen :)