Toon posts:

Naakte athlon en alpha 7125 cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de voorbereidingen van de mod zoals beschreven op http://www.athlonoc.com/Alpha1.htm .
Zijn hier mensen die ook zoiets gedaan hebben?

De gaten voor de 'pennen' waarmee het printje met CPU & cache op de cooler wordt bevestigd worden volgens de text gemaakt met een 6/32 boortje. Is dat 6/32 Inch? Dan worden de gaatjes veel te groot (kijk maar naar de onderkant van de heatplate, 2 mm is al genoeg). Of moet het dikkere gedeelte dat normaliter _op_ de heatplate rust ook in het gat?
Dit laatste zou coel wezen om de afstand cpu <-> cooler te verkleinen zodat er echt contact is en bijna geen klodder contactpasta.

Hoe bevestig ik die pennen in de cooler? Klemmen (er in rammen met een hamer?) of gewoon met wat 2 componenten lijm?

Idem voor de opvulling tussen cooler en cache-chips, ook lijmen? Exact hoeveel mm ruimte is er op te vullen tussen cache en cooler?

Allemaal vragen waarop jullie hopelijk een antwoord danwel een tip voor hebben.
Alvast bedankt!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Euh... Newt?

Verwijderd

Topicstarter
Newt?
Wie/wat?
Alle info is welkom, ik wil 't zaterdag a.s. compleet afbouwen en dan met het echte tweaken (RY BIOS zit er al in) beginnen.

Er zit (zag ik gisteren) helaas een 700 core in m'n athlon 700. Welke snelheid moet ik hier met de alpha redelijkerwijs mee kunnen halen? 880 ofzo? (8*110)

Verwijderd

Ik heb hier zelf ook nog geen ervaring mee, heb alles even goed bekeken.
De cache spacers hoef je niet te plakken, als je goede koelprut gebruikt dan zuigt dit er in zijn geheel aan vast. Tevens door de pennen wordt alles bijeengehouden.

Verwijderd

Topicstarter
Ah. OK.
De opvulling voor de cache moet ik maar zelf ff meten/gokken.
Ik hoop wel dat ik MET de pennen de CPU nog net contact kan laten maken met de cooler. Als alles weer zover van elkaar zit als op de heatplate heeft het minder zin.
Desnoods boor ik 't ietwat ruimer uit.

Alsa ik 't af heb bericht ik hier wel over de resultaten.