Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 602270

Topicstarter
Hoi,
Na de zomer ga ik beginnen met de opleiding Tandartsassistente.
Nou heb ik hiervoor een laptop nodig, aangezien we ook lesmateriaal krijgen d.m.v. licenties. Mij werd verteld dat je gewoon een standaard model nodig hebt. In eerste instantie was ik ook van plan om een standaard (Toshiba) laptop te halen, totdat ik deze ‘2-1 laptops’ tegenkwam:

1. Acer Aspire Switch 10
http://www.saturn.nl/mcs/product/ACER-Aspire-Switch-10,95952,482581,1334922.html?langId=-11&utm_medium=banner&utm_source=Criteo&bn=3498676&channel_code=941&referer=criteo-retargeting&utm_campaign=Retargeting&product_code=93700449

2. Asus Transformer Book
http://www.wehkamp.nl/elektronica/laptops/touchscreen-laptops/asus-transformer-book-t100ta-dk002h-10-1-inch-touchscreen-netbook/C26_6F4_F71_224166/?MaatCode=0000&PI=0&PrI=1&Nrpp=192&Blocks=0&defaultSort=option.price|0||option.default|0&View=Grid&NavState=%2fElektronica-Laptops-Touchscreen-laptops%2f_%2fN-1bxg&IsSeg=0

Ze zijn super compact, iets wat ik niet onbelangrijk vind. Het enige wat me nu nog tegenhoudt is het geheugen. Er zit slecht 2 GB geheugen in, en ik weet niet hoeveel geheugen die licenties in beslag nemen. En stel, ik koop een 64 GB SD kaartje, kan ik daar dan ook die licenties op installeren of kan ik daar alleen mijn bestanden kwijt? :?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geheugen != opslag.
2GB geheugen is vrij beperkt, maar je zou er als je niet teveeleisend bent nog wel mee vooruit kunnen. Opslag is makkelijk uit te breiden door er een SDkaartje in te prikken, of een USBstick te gebruiken ofzo. Nadeel is alleen wel dat dat een stuk trager is als je daar zaken op gaat installeren, omdat de snelheden van die dingen (en de cardreaders) vaak te wensen overlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06 21:58
Wat is nou precies de reden dat je ze "super compact" vindt? Is dat het loskoppelbare toetsenbord of de relatief kleine schermgrootte?
In het geval van het tweede kun je ook gerust eens kijken naar de kleinere laptops ipv deze tablets met dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 15:32
Als de tablet functionaliteit verder niet belangrijk is zijn de compacte laptops uit de volgende selectie een stuk meer aan te raden voor je opleiding: http://tweakers.net/price...;344575;351014/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 09:41
Jornv schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:05:
Als de tablet functionaliteit verder niet belangrijk is zijn de compacte laptops uit de volgende selectie een stuk meer aan te raden voor je opleiding: http://tweakers.net/price...;344575;351014/categorie/
hangt ervan af de t100 heeft wel een goede batterijduur en een mooi ips scherm, dat hebben de laptops die jij aanraad niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-06 23:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

maevian schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:22:
[...]

hangt ervan af de t100 heeft wel een goede batterijduur en een mooi ips scherm, dat hebben de laptops die jij aanraad niet echt
En mijn Netbook uit 2010 heeft nog meer rekenkracht 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 09:41
kuusj98 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:28:
[...]

En mijn Netbook uit 2010 heeft nog meer rekenkracht 8)7
Dat zou mij verwonderen, de nieuwe atoms zijn nog redelijk snel, je moet er niet op gamen. Maar, beetje office taken, browsen en wat series kijken moet er nog perfect op gaan. De tablet mode is perfect om je cursussen te lezen en het fanless design is een verademing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 15:32
maevian schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:32:
[...]

Dat zou mij verwonderen, de nieuwe atoms zijn nog redelijk snel, je moet er niet op gamen. Maar, beetje office taken, browsen en wat series kijken moet er nog perfect op gaan. De tablet mode is perfect om je cursussen te lezen en het fanless design is een verademing
Kleine kans dat hij gelijk heeft met wat hij zegt, omdat alle voorgaande atoms langzamer waren (maar misschien was het wel een ulv chip die ze in een netbook gepropt hadden)

Met een klein buget kun je nooit alles hebben, maar die kleine laptopjes hebben wel gewoon voordelen tegenover die tablet. Er zit meer werkgeheugen in en je kan er een echte ssd inzetten (ipv dat eMMC geheugen) ook zijn de cpu's krachtiger (vooral die van de asus), dan heeft de acer ook een mooi ips scherm (touchscreen geloof ik) terwijl de lenovo een hele goede batterijduur en een fijn toetsenbord (handig bij elke opleiding) heeft.

Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat die licenties inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardWolters
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hoi tandartsassistente

Ik heb de Acer Aspire Switch voor mijn studie gekocht, maar ik heb daarnaast nog een goede desktop. Ik zou gek worden als ik alles erop moest doen gezien je voor de meeste studies vaak opdrachten van 4000+ woorden moet inleveren. Daarnaast valt de accu duur vies tegen, maar voor de rest vind ik hem erg geschikt.

Eerder in dit topic deed iemand de suggestie voor een paar laptopjes wat ik een goede vind, maar ik zal wel uitzoeken of daar Microsoft Office bijgeleverd wordt, want dat maakt nogal verschil voor je totaal prijs.

Als je meer info wilt over de Acer Aspire Switch is er een Tweakers review en ik heb zelf een korte review geschreven.

Tweakers heeft ook een review van de Asus transformer book.
Pagina: 1