KRK 6 op Samsung TV - geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo mede-tweakers.

Ik heb tijdelijk mijn KRK 6 actieve monitors met een tulp -> 6,3mm jack kabel aangesloten.
Op mijn Samsung UEF6500 heb ik ingesteld dat hij 'externe speakers' moet gebruiken. Helaas heb ik geen geluid. De monitors heb ik op +8 DB staan, maar nog steeds niets.

Ik heb het toch niet verkeerd gedaan. tulp naar 6,3 jack op een tv met actieve monitors moet toch gewoon kunnen?

[ Voor 14% gewijzigd door Kwartjuh op 14-06-2014 20:34 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Ik neem aan dat je een 3,5mm jack bedoelt? Die 6,3mm jack kun je nergens in je TV kwijt.

Dit stekkertje heb je in de hoofdtelefoonaansluiting gestoken, en niet perongelijk in de "IR out" aansluiting erboven?

Heb je al eens geprobeerd om die instelling juist niet op "externe speakers" te zetten? Wellicht geeft de TV dan alleen geluid over de optische uitgang, niet op de hoofdtelefoonaansluiting.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-01 16:09
Inderdaad ik zou eens kijken of je de jack plug niet in de optische poort hebt zitten, zo ja deze verplaatsen naar de hoofdtelefoon uitgang. Daarmee zou het moeten werken. Externe speakers zou ik idd uitzetten, want de tv pakt als het goed is automatisch de hoofdtelefoonuitgang als daarop iets gedetecteerd wordt.

• Kwartjuh
Ik zie het probleem al: Ik had niet goed gekeken naar de beschikbare uitgangen: Ik dacht 2x tulp uit te hebben, maar dat is 2x tulp in. Ik heb uitsluitend een 3,5mm jack uit of optisch uit.

Aangezien 3,5mm jack voor nogal wat kwaliteitsvermindering zorgt is mijn enige optie optisch uit.
Weet iemand hoe ik van XLR/Tulp of 6,3mm jack naar optisch kan converteren?

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-01 16:09
Geef op ebay eens in: optical converter. Met zo'n apparaatje moet je een heel eind komen denk ik.

http://www.ebay.nl/itm/Op...uners&hash=item51b5c90c90

[ Voor 48% gewijzigd door Bas. op 14-06-2014 20:49 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Kwartjuh schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:47:
Ik zie het probleem al: Ik had niet goed gekeken naar de beschikbare uitgangen: Ik dacht 2x tulp uit te hebben, maar dat is 2x tulp in. Ik heb uitsluitend een 3,5mm jack uit of optisch uit.

Aangezien 3,5mm jack voor nogal wat kwaliteitsvermindering zorgt is mijn enige optie optisch uit.
Weet iemand hoe ik van XLR/Tulp of 6,3mm jack naar optisch kan converteren?
Je simpelste optie is om een kabeltje van 3,5mm naar 6,3mm jack te kopen. Ik verwacht niet dat je veel gaat merken van de kwaliteitsvermindering.

Van optisch naar analoog heb je een DAC nodig. Die kun je voor een tientje van ebay plukken of voor honderden euro's van een high-end hifi merk kopen. Bedenk wel dat de kwaliteit van je DAC dan van invloed is op de geluidskwaliteit, vertrouw je een goedkope DAC als je een 3,5mm jack al niet vertrouwt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Kwartjuh
Ok, bedankt voor de tip. 6,3 mmnaar 3,5mm jack it is :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wil je kunnen kiezen tussen TV en KRK's?
Als je de KRK's op de hoofdtelefoonuitgang gooit moet je er iedere keer de plug uittrrekken.
Wat je nog zou kunnen doen is een scart blokje op je scart dongle zetten. Dan heb je een lijnuitgang, en daarsluit je met twee tulpjes je KRK's op aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kwartjuh
Nee, in principe zijn de KRKs voldoende. Bedankt :)

Pagina: 1