Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen wifi verbinding met router

Pagina: 1
Acties:

• Jaco S
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11 11:18
Linksys WRT120N Firmware Version: v1.0.07

Ik ben sinds 2 weken verhuisd. Sinds dien hebben de laptop's en telefoons problemen met de wifi. Zodra ze uit het bereik zijn geweest willen ze geen verbinden meer maken met de router. Ze blijven maar IP adres ophalen of wilt geen verbinden maken omdat signaal zwak is. Ook als ik bij de router ga staan maakt hij geen verbinden.
Dus hij vind de router wel alleen kan er geen verbinding mee krijgen.
Ik heb de volgende dingen al gedaan. Het kanaal verandert, de router opnieuw ingesteld.

Het vreemde is, zodra ik de router 30sec van de stroom haal. En hem weer aanzet, ik weer verbinding hem met de router. En dus weer verbonden ben met het internet.

Iemand een enig idee wat het kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Jaco S op 15-06-2014 01:00 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:31
Defect? Werkt bekabeld wel nog als er geen (WiFi) verbinding kan worden opgezet?

[ Voor 83% gewijzigd door andy88 op 14-06-2014 19:46 ]

• Jaco S
Ja, met kabel heb ik wel gewoon internet.

Verwijderd

probeer eens een factory reset en overnieuw beginnen. Kijk eens of je een ip adres krijgt van de router.

• Jaco S
Heb ik ook gedaan. Daarnet weer ik haal fe stekker er 30sec uit en er weer in en mijn telefoon heeft weer wifi.

Hij kan hem wel vinden maar wilt er niet mee verbinden

[ Voor 20% gewijzigd door Jaco S op 15-06-2014 00:59 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Scan je ether eens. Ik neem aan dat toen je het opzette/inrichtte dat je al inSSIder hebt uitgevoerd? Wordt je veldgeometrie niet beinvloed door architectuur? (gewapend beton en de hoogte in ipv opzij?). Zijn er erg veel andere netwerken?

[ Voor 20% gewijzigd door Umbrah op 15-06-2014 01:01 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:31
Ik denk niet dat dit interferentie betreft aangezien het na een reboot allemaal probleemloos (?) werkt. Desalniettemin zou inderdaad zeker even WiFi analyzer installeren of inSSIDer.

• Jaco S
Ik heb de routers beneden geplaatst en heb nu wel wel gelijk internet op de telefoons en laptops. Alleen ik had hem op de 1e verdieping geplaatst zodat je op de zolder ook bereik zou hebben. Nu heb ik op zolder zwakke verbinden en ook niet bepaald snel.

• Jaco S
Wat moet ik nu doen om op zolder ook wifi te kunnen gebruiken?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Accesspoint plaatsen op de 1e verdieping....

• Jaco S
KillerAce_NL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:37:
Accesspoint plaatsen op de 1e verdieping....
Nu zag ik verschillende één die je gewoon makkelijk in het stopcontact kan steken maar ook één waar je kabel in kan prikken.....welke heb ik nodig?

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Wifi gaat van nature meer in een schotel vorm opzij in plaats van omhoog. Het is haast tweedimensionaal. Ik zou, als ik jou was, per verdieping een accesspoint (!!! geen extenders !!!) plaatsen, en die gewoon met ethernet aansluiten. Dus elke verdieping een ethernet punt voor een extra accesspoint.

• Jaco S
Ik heb momenteel de routers beneden staan, en de desktop staat op de 1e verdieping aangesloten met de kabel op de router. Als ik nu op de 1e verdieping een accespoint plaats, moet ik dan nog een 2e kabel naar boven neer leggen? Of kan ik de dekstop ook op de accespoint plaatsen

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jaco S schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:17:
[...]

Nu zag ik verschillende één die je gewoon makkelijk in het stopcontact kan steken maar ook één waar je kabel in kan prikken.....welke heb ik nodig?
Dat zijn van die goedkope rommel repeaters. Niet kopen, netjes ene accespoint die je via kabel aansluit op de 1e verdieping. Daar haal je het beste resultaat mee.

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Nooit meer dan een router gebruiken om te beginnen. Waarom zeg je "routers"? Ik denk dat je sowieso een paar termen uit elkaar moet gaan houden:

* DHCP server
* NAT
* Router
* Switch
* Access Point
* Repeater (BRRRRRRRRRRRRRRRRRRR)
* Modem

Soms zitten meer van die apparaten in een doosje, maar doorgaans begint elk netwerk bij de modem. Aan de modem (soms intern) knoop je een router/NAT/DHCP server, met vaak een ingebouwde switch & accesspoint. Ik zal vanuit je core-switch die bij je router zit voor elke verdieping een kabel trekken, en op elke verdieping weer een switch neerzetten, met daaraan een accesspoint voor wifi, en daaraan verder kabels per vast device. Mogelijk dat je in elke kamer een stopcontactje wilt maken.

Maar nogmaals, leer je terminologie even, en ga geen apparaten door elkaar halen. Daar doe je jezelf geen lol mee. Niemand de zegt dat je de duurste/sterkste/krachtigste hardware moet halen, maar weten hoe & wat helpt toch zeker wel.

• Jaco S
m'n excuus, moest router zijn.

Bestaat er een switch en acces point ook in één?? Of komen er dan altijd 2 afzonderlijke apparaten te staan?

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:43
Je kunt op de eerste verdieping een SOHO router plaatsen in bridge modus. Dus dan doet deze alleen wifi en switch zijn. Wel in één apparaat, dus klein, goedkoop in electra.

U+

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja dat kan, wel goed aansluiten (lan kabel in lan poort, niet in wan) en dhcp uitzetten. Anders komt hier het miljoenste topic: mijn router op router setup werkt niet.
Pagina: 1