--zucht- help: Hoe PC in elkaar zetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.898 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-07-2018
Geachte tweaker leden ik hoop dat iemand me kan helpen. :(

Ik heb een computer samen bestelt op azerty.nl helaas ben ik vergeten om iets aan me winkel mandje toe
Te voegen...

Namelijk de computer in elkaar laten zetten... Ik zou toch zweren dat ik het geselecteerd maar ja..

Krijg nu dus een hele boel computer onderdelen maar heb deze nooit zelf in elkaar gezet..

Ik heb azerty gebelt helaas is het zaterdag em zijn ze niet open...

Iemand nog tips voor mij? Sub

Alvast bedankt,
Anc0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

anc0 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:17:
Iemand nog tips voor mij? Sub
Ja, maandag bellen, in het weekend wordt er toch niks meer met jouw bestelling gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:34
Wachten tot maandag? Of is het in elkaar zetten van je PC zo tijdskritiek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 12:44
Je kan de onderdelen terug sturen of het zelf inelkaar zetten.

zoals de mensen boven mij ook zeggen

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zoek een tutorial, en doe hetzelf. zoveel stelt het tegenwoordig niet meer voor :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30
Avalaxy schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:18:
Wachten tot maandag? Of is het in elkaar zetten van je PC zo tijdskritiek? :P
Bij wie niet. :P

ik zou gewoon lekker een YouTube tutorial pakken en het zelf doen. Zo moeilijk is het niet. Kabeltjes op moederbord is ook zo te doen. Dat staat in het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Al krijg je ze toegestuurd, je kan ze gewoon weigeren en je geld terug krijgen. Ik zou even contact opnemen met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
't is tegenwoordig behoorlijk moeilijk geworden om iets verkeerd te kunnen doen :P (zolang je je mobo niet zonder spacers op je kast monteert :P )
Gewoon even een filmpje op youtube kijken en daarna in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
Ik zou wel willen even een tut pakje maar omdat ik hier absoluut geen ervaring mee heb weet ik niet welke tut goed is... Ik ben doodsbang dat hij kortsluiting of zo iets krijgt...& als k hem terug stuurt gaat het me weer weken kosten moest al 2 weke wachtte omdat ze mijn koeler niet op voorraad hadden :(

Is er geen winkel die het voor me in elkaar kan zetten tegen betaling OFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja. Zo'n beetje elk lokaal computerwinkeltje kan dat. Kost je waarschijnlijk zo'n €50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
Suggesties? Amsterdam west? Wil er nu met de auto na toe gaan
Naam + prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sorry maar dat mag je zelf lekker googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kleine titel wijziging en daarnaast tot 10 tellen en je eens inlezen hier op GoT of Google en je zult versteld staan hoe makkelijk het is om een Pc in elkaar te zetten. Houd in iedergeval één ding voor ogen, raak zo min als mogelijk geleidende contacten of pinnen vast. Het liefst helemaal niet. Probeer PCI-(e) kaarten altijd aan de randen op te tillen. Het meest belangrijk het past wel of het past niet, ga zaken niet forceren, al hoe wel het plaatsen van een CPU koeler soms enige kracht vereist.

[ Voor 87% gewijzigd door _Dune_ op 14-06-2014 18:45 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Youtube is je beste vriend, echt de makkelijkste manier om 50 euri te besparen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 15:37
Je hebt 2 keuzes:

- Breng het naar een computer winkel (kosten 50 euro ongeveer)

- zet het zelf in elkaar (kosten niets, maar je zal wel aardig wat tijd kwijt zijn de eerste keer).

Je mag zelf kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar je hebt de spullen toch nog niet???

Zijn ze dan al wel verstuurd volgens Azerty? Ja dan moet je iets, maar als het nog niet zover is gewoon even bellen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 15:07
Ik wil 'm voor €50 best wel even in elkaar zetten hoor. En met mij nog wel wat mensen.

Maar ben je er dan wel? Een computer in elkaar zetten is echt niet moeilijk. Als je daar moeite mee hebt ga ik me afvragen of je wel ervaring hebt met een OS installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Voor iemand die niet weet hoe 'ie een computer in elkaar moet zetten, vraag ik me af of alle bestelde onderdelen überhaupt wel compatibel met elkaar zijn :D

'k Bedoel.. Zijn er hier überhaupt Tweakers die wél dermate veel verstand van alle ins-and-outs van de onderdelen hebben zónder genoeg verstand om het een en ander op te zoeken hoe je diezelfde onderdelen in elkaar te schroeven?

[ Voor 42% gewijzigd door Osiris op 14-06-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:54

TYZ

Of je plaatst een V&A-advertentie "installatiehulp gevraagd". Er is vast een nabije tweakert te vinden die je assisteert met de boel in elkaar schroeven. In ruil voor een kratje van 't een of ander...

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
Nou ik ga even een poginkje wagen met de geplaatste video link als tut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 16:12
Stap 1: Kies de juiste assemblage http://azerty.nl/8-4774/assemblage-service.html
Stap 2: Zoek je ordernummer op en houdt deze bij de hand.
Stap 3: Pak de telefoon
Stap 4: Vertel dat je een bestelde order wil wijzigen. een product wilt toevoegen
Stap 5: Noem het artikelnr. van de gekozen assemblage
Stap 6: De medewerker zal ervoor zorgen dat je een bijbetaling kan doen
Stap 7: Bedank de medewerker, wens hem een goede dag en vertel hem/haar hoe blij je wel niet bent als de PC binnen is
Stap 8: Pak een biertje en geniet van je rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bas. schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:09:
Stap 1: Kies de juiste assemblage http://azerty.nl/8-4774/assemblage-service.html
Stap 2: Zoek je ordernummer op en houdt deze bij de hand.
Stap 3: Pak de telefoon
Stap 4: Vertel dat je een bestelde order wil wijzigen. een product wilt toevoegen
Stap 5: Noem het artikelnr. van de gekozen assemblage
Stap 6: De medewerker zal ervoor zorgen dat je een bijbetaling kan doen
Stap 7: Bedank de medewerker, wens hem een goede dag en vertel hem/haar hoe blij je wel niet bent als de PC binnen is
Stap 8: Pak een biertje en geniet van je rust
Volgens mij mis je dat
-de pc al bij hem ligt
-Hij het blijkbaar dit weekend nog wil fixen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

heuveltje schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:17:
Volgens mij mis je dat
-de pc al bij hem ligt
-Hij het blijkbaar dit weekend nog wil fixen :)
Zijn post laat qua duidelijkheid te wensen over. Ik ben zo te zien niet de enige die dacht dat hij net vandaag de bestelling had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je voorzichtig bent en geen dingen breekt die er kwetsbaar uitzien, is er maar één grote valkuil en dat is de spacers verkeerd monteren. Tussen de kast en het moederbord een spacer op plekken waar een gaatje zit in het moederbord, maar niet op plekken waar géén gaatje zit in het moederbord. In de kast zitten meer gaatjes dan nodig maar die moet je dus niet allemaal gebruiken. Maar als je het moederbord boven de kast houdt zie je vanzelf waar de spacers wel en niet moeten.

Oh, en bij intel kan het dichtduwen van de CPU-bracket behoorlijk veel kracht kosten. Dat je denkt van "hoort dit"? Ja, dat hoort. :P

Maar ik neem aan dat elke computerboer dit ook wel voor je wil doen als je de doos met spullen even langsbrengt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
bwerg schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:45:
Als je voorzichtig bent en geen dingen breekt die er kwetsbaar uitzien, is er maar één grote valkuil en dat is de spacers verkeerd monteren. Tussen de kast en het moederbord een spacer op plekken waar een gaatje zit in het moederbord, maar niet op plekken waar géén gaatje zit in het moederbord. In de kast zitten meer gaatjes dan nodig maar die moet je dus niet allemaal gebruiken. Maar als je het moederbord boven de kast houdt zie je vanzelf waar de spacers wel en niet moeten.
Een goede case heeft aan de binnenkant of in een pamflet/boekje aangeduid welk gaatje een spacer dient te hebben bij welk moederbordformaat (ATX, mini-ATX, micro-ATX e.d.). Elk gaatje heeft dan een of meerdere symbolen/letters en bij elk symbool/letter hoort dan een mobo-formaat.. Kan haast niet misgaan zou je denken. Uiteraard even checken met de gaatjes op je moederbord, just in case..

't Is geen rocket science verder, gewoon even logisch nadenken, mocht je case bagger zijn :+
bwerg schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:45:
Oh, en bij intel kan het dichtduwen van de CPU-bracket behoorlijk veel kracht kosten. Dat je denkt van "hoort dit"? Ja, dat hoort. :P
En ook hier gewoon 't boekje volgen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:49

timal

hey

Zoals al gezegd kan je het proberen zelf uit te vinden met behulp van handleidingen en Youtube oid.
Echter, ik werd altijd nog door Azety (wanneer ik componenten bestelde) ge-e-maild met de vraag of ik de computer door hun in elkaar wilde laten zetten, meestal ook nog met een kleine korting vergeleken met de standaardprijs.

Als ik jou was zou ik dus zelf even bellen of mailen, want ik denk niet dat ze alles al verstuurd hebben of iets dergelijks. Ik heb verder goede ervaringen met Azerty dus ik verwacht dat het zonder veel problemen wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
of je kijkt of er een tweaker in de buurt woont met ervaring die zich verveeld, ik weet niet waar je woont, maar als ik tijd had en bij je in de buurt woonde kwam ik het wel ff doen :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
Ik wou ze maandag FF bellen.. Maar ongeduldige pa heeft al ge probeert om hem in elkaar te knutselen ... Domme noob vraag ... Moet ik een cd speler voor me comp zelf kopie? Zie hem niet :s ik dacht dat dit in de case zat loll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee, dat zit niet standaard in een case :P Maargoed, heb je ook niet echt nodig. Een bootable USB stick werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een kast is leeg. Soms misschien een voeding, maar zeker geen Blu-Ray/DVD/CD-lezer.

Dit lijkt me geen slecht artikel om mee te beginnen:

http://computertotaal.nl/...pc-in-elkaar-zetten-62473

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit heeft niets met aankoopadvies te maken en gaaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.