Windows Surface Pro 2 + 2 hdmi beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155035

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een windows surface pro 2 gekocht.
Ik zou hier graag twee hdmi beeldschermen op willen aansluiten.
Voor mijn werk heb ik namelijk een hele hoop pixels nodig.
Ik weet niet of dit mogelijk is.

De poorten die ik heb zijn een usb3.0 paart + een mini-hdmi poort.
Ik heb een hdmi-mini naar hdmi adapter, dus ik kan nu 1 beeldscherm aansluiten.
Maar ik wil er dus 2 aansluiten. Is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

D4NG3R

kiwi

:)

Nee. Je hebt wel softwaremogelijkheden die via het internet streamen - maar uberhaupt, als je een scherm aansluit functioneert deze afaik als een cloon van wat je op het beeld zelf al ziet. Geen uitbreiding.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op het internet zie ik van die usb3.0 docks.
Dan krijg je via je usb3.0 poort, 4 andere poorten, maar een een hdmi ingang, internet ingang, audio ingang etc. Zou dat kunnen werken ? Of krijg ik dan een cloon van het andere scherm ?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 155035 op 14-06-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
De Surface Pro 2 heeft geen mini-hdmi uitgang maar een mini-displayport uitgang. Om daar meerdere schermen op aan te sluiten heb je twee opties: 1) je gebruikt daisy-chaining om twee schermen aan elkaar te knopen of 2) je koopt een Multi Stream Transport displayport hub.

Een andere optie is om via USB 3 een Plugable UD-3900 aan te sluiten. Hier heb je dan wel een minieme vertraging.
D4NG3R schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:46:
Nee. Je hebt wel softwaremogelijkheden die via het internet streamen - maar uberhaupt, als je een scherm aansluit functioneert deze afaik als een cloon van wat je op het beeld zelf al ziet. Geen uitbreiding.
Wat een rare onzinreactie met allemaal onwaarheden.
Anoniem: 155035 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:50:
Op het internet zie ik van die usb3.0 docks.
Dan krijg je via je usb3.0 poort, 4 andere poorten, maar een een hdmi ingang, internet ingang, audio ingang etc. Zou dat kunnen werken ? Of krijg ik dan een cloon van het andere scherm ?
Hier een youtube filmpje van iemand die de Plugable gebruikt met de Surface Pro 1: YouTube: Surface Pro Running Four Screens using USB 3.0 Plugable Docking Station

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 14-06-2014 16:55 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

D4NG3R

kiwi

:)

Onwaarheden? Ik heb met een andere Win8 tablest gewerkt, deze weigerde om het scherm uit te breiden. Dat dit tablet DP heeft had ik trouwens niet gezien, ik ging uit van HDMI waarbij ik nog nooit een multi monitor setup heb gezien op (Windows) tablets.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Oke, maar dan zeg je er toch bij dat je nooit met een Surface Pro hebt gewerkt en uitgaat van HDMI, dan kan de TS jouw reactie op waarde schatten. Nu geef je heel stellig antwoord alsof je kennis van zaken hebt over de Surface Pro 2 ;)

Ik weet niet welke tablet jij hebt gebruikt maar uitbreiden zou gewoon moeten werken, aangezien de Surface Pro gewoon dezelfde Windows 8(.1) draait als iedere andere PC of laptop. Ook op mijn Surface Pro 1 met één scherm eraan breidt gewoon uit. Kan het zijn dat je bij het aansluiten van 2 schermen niet een Multi Stream Transport hub had maar een ordinaire DisplayPort splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okay, thanks Ramon heel vet !
Ik was net bij de mediamarkt, en die gaven een zelfde soort reactie als D4NG3R dus ik had de hoop al bijna opgegeven. Ik heb geen displayport op me monitors, dus dat gaat hem niet woorden denk ik (het zijn 1980x1200 dell monitors trouwens).

Die Multi Stream Transport displayport hub lijkt het meest eenvoudig.Maar wat voor kabels heb ik dan nog meer nodig ? Kan ik mjn hdmi kabels in deze hub stoppen, of moet ik andere kabels kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
De MST hub heeft DisplayPort-uitgangen. Als ik dit goed lees http://www.club-3d.com/in.../product/mst-hub-1-3.html moet je met converters het DisplayPort signaal uit de hub om gaan zetten naar HDMI. Misschien is iets als dit al genoeg V&A aangeboden: Club3D DisplayPort to Active HDMI 3D Cable maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Pagina: 1