Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 09:09
Beste Tweakers!

Mijn 60GB SSD van Corsair is toch echt te klein en ik wil dus een grotere SSD. Mijn oog is gevallen op de Samsung 840 EVO en de Crucial MX100. Beide de 256GB versie, vanwege het volume en de betere prestaties ten opzichte van de 128GB versies.
Nou vraag ik mij dus af wat voor mij de beste keuze is, mijn plan ermee is om Steam, Spotify en nog een paar andere programma's die bij de opstart van Windows (8/8.1) opstarten zo snel mogelijk te laden, zodat de opstart snelheid verbeterd. Ik ben niet echt van plan er games op te zetten omdat laad tijden mij niet zo storen.

Ik heb al wel naar reviews gekeken, maar beide SSD's krijgen scores van rond de 8/9 dus is de Samsung 840 EVO die 30 euro echt waard, of is de Crucial dan toch de beste keuze?
Of moet ik nog even wachten tot Samsung een antwoord heeft op de hoge prijs kwaliteit van de Crucial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je ook mijn review gelezen van de mx100?
Daar heb ik vastgesteld dat de benches maar een tikkie lager liggen dan de Samsung.
Ik heb daar ook vergeleken met mijn oude ssd, een kingston van het jaar 2010. Deze kingston kreeg een score die wel 6 keer lager was dan de Crucial (en was ook sata2). En wat denk je, nauwelijks verschil.

Met grote zekerheid durf ik te stellen dat je geen enkel verschil merkt tussen de crucial en de samsung.
Dus voor de snelheid hoef je er niet naar te kijken.

Maar de Samsung levert er wel hun magician software bij, sommige mensen zijn daar gevoelig voor.

Mijn review overigens productreview: Crucial MX100 256GB review door Reepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
En wat doet die magician software? Ik dacht dat die alleen maar hielp met het over zetten, maar voldoet het niet gewoon als je alle files van mijn oude SSd overzet?
Of is het verstandiger om windows opnieuw te installeren op de nieuwe SSD?

Ik had de review al wel even vluchtig door gelezen, maar omdat die hetzelfde zei als alle andere revieuws, dat de mx100 zeer goed is voor het geld, heb ik het niet helemaal gelezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Ik zou voor de Crucial gaan, zo zal ook het grootste deel van de andere Tweakers erover denken. Het verschil in prestaties ga je in dagelijks gebruik niet merken.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
micbro777 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:43:

Ik had de review al wel even vluchtig door gelezen,, heb ik het niet helemaal gelezen. ;)
Foei. :+

Maar je kan gewoon de ssd klonen naar de nieuwe ssd. Wel net zo makkelijk.

Een verse install van windows is natuurlijk altijd beter, en je programmas zullen net allemaal 1 sekonde of zo sneller starten als alles vers is, maar na een tijdje wordt het toch weer iets langzamer.

Dus een paar sekonden winst, maar daarvoor ben je wel uren bezig met alles herinstaleren en de windows update niet te vergeten. Dus ja, wat win je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Mm in dat geval ga ik gewoon klonen :)
en 30 euro zonder dat je verschil ziet en is het dan wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik vanplan om ook een SSD te kopen, in de loop van volgende week zodat ik hem na de examens zeker heb. Ik heb een beetje rond gekeken en kwam tot de conclusie dat de Samsung EVO 840 256GB echt een mooi SSD'tje blijkt te zijn.

Op de website van CoolBlue is er nu een actie en krijg je gratis de game "WatchDogs" (T.w.v. €60) bij aankoop van een samsung EVO 840 SSD. Misschien maakt het prijsverschil van €30 dan niet meer uit?
Heb je tenslotte een iets betere performance + de game die je eventueel kan verkopen.

Zelf ga ik er waarschijnlijk voor gaan, ik liet het je maar even weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Laatst online: 15-07 20:54
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:13:
Zelf ben ik vanplan om ook een SSD te kopen, in de loop van volgende week zodat ik hem na de examens zeker heb. Ik heb een beetje rond gekeken en kwam tot de conclusie dat de Samsung EVO 840 256GB echt een mooi SSD'tje blijkt te zijn.

Op de website van CoolBlue is er nu een actie en krijg je gratis de game "WatchDogs" (T.w.v. €60) bij aankoop van een samsung EVO 840 SSD. Misschien maakt het prijsverschil van €30 dan niet meer uit?
Heb je tenslotte een iets betere performance + de game die je eventueel kan verkopen.

Zelf ga ik er waarschijnlijk voor gaan, ik liet het je maar even weten ;).
Watch_Dogs kost inmiddels €29...

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 00:11

oscarw

Better be a geek than an idiot

Normaal zou ik de MX100 aanraden, maar aangezien je bij Coolblue voor 30 euro meer én Watch Dogs én de goede service en snelle levering van Coolblue krijgt, zou ik lekker voor de EVO gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
mm dat klinkt zeker aantrekkelijk!
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Heb onlangs een MX100 512gb besteld op amazon, 180 euro (=35 cent per gig).

3 jaar garantie, die power-loss protection capacitators, en eveneens Acronis True Image HD (om te klonen naar nieuwe ssd).

Dagelijks gebruik merk je geheel niks verschil, ik zou toch voor het grotere voordeligere MX100 formaat kiezen.

http://www.storagereview.com/crucial_mx100_ssd_review

http://techreport.com/rev...id-state-drive-reviewed/7
For a while, we've been recommending that folks purchase the biggest SSD they can afford from a reputable vendor. It's better to have more solid-state storage than a slightly faster SSD, we think, and the MX100 fits that focus perfectly.

[ Voor 48% gewijzigd door anessie op 15-06-2014 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de mx100 of evo 840. Het enige waar ik nu mee zit is het volgende.
Ik heb op dit moment nog geen ssd dus ik ga er qua snelheid natuurlijk erg op vooruit.

In het verleden heb ik een minder legale versie van windows 7 gehad. Ik heb toen voor 30 euro een upgrade versie van windows 8 gekocht (toen windows 8 uitkwam was dat een launch prijs ofzo) omdat ik alles wou legaliseren. Ik heb toen via de mail een code gehad.

Nu wil ik echter natuurlijk windows 8 op mijn nieuwe ssd gaan installeren.. Maar kan ik die Code dan nog gewoon een keer invullen als ik ga installeren? Want ik zal dan toch eerst weer een windows 7 er op moeten zetten om te kunnen upgraden? Anders moet ik gaan Clonen en ben sowieso echt toe aan een clean install aangezien ik ook mijn systeem nu anders ga inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Chrosser schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:15:
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de mx100 of evo 840. Het enige waar ik nu mee zit is het volgende.
Ik heb op dit moment nog geen ssd dus ik ga er qua snelheid natuurlijk erg op vooruit.

In het verleden heb ik een minder legale versie van windows 7 gehad. Ik heb toen voor 30 euro een upgrade versie van windows 8 gekocht (toen windows 8 uitkwam was dat een launch prijs ofzo) omdat ik alles wou legaliseren. Ik heb toen via de mail een code gehad.

Nu wil ik echter natuurlijk windows 8 op mijn nieuwe ssd gaan installeren.. Maar kan ik die Code dan nog gewoon een keer invullen als ik ga installeren? Want ik zal dan toch eerst weer een windows 7 er op moeten zetten om te kunnen upgraden? Anders moet ik gaan Clonen en ben sowieso echt toe aan een clean install aangezien ik ook mijn systeem nu anders ga inrichten.
Redelijk off topic (ik dacht is er nu wéér een MX100 vs 840 EVO topic). Je kunt Windows 8 wel installeren met je upgrade licentie, maar bij activatie gaat die zeuren. Het is mogelijk dit te omzeilen door iets in het register aan te passen. Dit is een systeem dat misbruikt kan worden, maar in jouw geval vind ik het maar te gek dat je een nieuwe licentie moet kopen. Nu had ik wel als ik van jou was een gewone licentie gekocht en geen upgrade gezien je minder legale Windows 7 versie, al had ik het geluk als student een volledige licentie goedkoper dan een upgrade te kunnen krijgen. Zie de link hieronder voor de uitleg over die registerwijziging.

http://lifehacker.com/598...ws-8-with-an-upgrade-disc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek283
  • Laatst online: 08-07-2022
Koop mx100 goedkoper minder snel maar wel veiliger dan de samsung evo
Pagina: 1