[Glasvezel] Welke provider zal ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:33
Het heeft in totaal 2 jaar geduurd maar nu eindelijk is de glasvezel de grond in gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N2QqTjPs.jpg

Nu is het dan ook tijd om een keuze te maken bij welke provider ik diensten ga afnemen. Ik wil alleen internet afnemen, omdat ik TV via Ziggo wil laten lopen. Nu wil ik een keuze maken uit de volgende providers;
  • Vodafone 50/50
  • Onsbrabantnet 60/60
  • Fiber 50/50
Bij Vodafone krijg je een draadloze router, maar kosten p/j liggen hoger, omdat er 30,- aansluitkosten en 37,50,- montagekosten?!

Onsbrabantnet geeft de hoogste snelheid qua prijs/kwaliteitverhouding. Je betaalt geen aansluitkosten, verzendkosten en doe-het-zelf installatie is uiteraard gratis. Alleen zit hier geen draadloze router bij. Zou betekenen dat ik nog een router moet aanschaffen.

Bij Fiber krijg je een vast ip adres, maar ook hier geen router. Daarnaast betaal je 99,- borg modem en 45,- aansluitkosten.

Al met al neig ik naar OBN, omdat deze sneller is en het goedkoopste is. Mijn vraag is dan ook, zie ik wat over het hoofd of moet ik zo ver mogelijk bij OBN wegblijven? Of zijn er betere alternatieven?

Is het ook mogelijk om na een jaar, mocht Telfort nog dvb-c aanbieden, naadloos over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:33
Waarom overweeg je XS4ALL niet? Die bieden ook 50/50 aan (moet je even bellen...staat niet echt op de site vermeld maar verkopen ze wel). Je krijgt een vast IPV4 adres en vast IPV6 adresblok. En daarnaast krijg je een gratis draadloos modem in bruikleen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Panzer_V schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:38:
Waarom overweeg je XS4ALL niet? Die bieden ook 50/50 aan (moet je even bellen...staat niet echt op de site vermeld maar verkopen ze wel). Je krijgt een vast IPV4 adres en vast IPV6 adresblok. En daarnaast krijg je een gratis draadloos modem in bruikleen.
Ik zal XS4ALL eens nader onderzoeken. Ze bieden veel extra's en vraag mij af of ik dat echt nodig heb. Zal het meenemen in mijn overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS4ALL heeft wel de slechte KPN beeldkwaliteit. Het is maar net wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:43
hij heeft zelf aangegeven tv van ziggo te houden dus denk niet dat dat hem uitmaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Een eigen access point moet je bijna altijd kopen als je bijvoorbeeld simultane dual band wilt hebben. Weinig providers (alleen Solcon en XS4ALL) leveren in mijn ogen een router met een goed embedded Access Point.
  • Telfort Glasvezel Internet en Bellen 50/50 - 40/maand + 30 euro eenmalig, 12 maanden contract.
Inclusief wifi router, 100 mbit voor 7,50 extra.

Pakketten...
Als je bij één van de genoemde providers triple play neemt ben je duidelijk het goedkoopste uit. Maar zelfs als je de TV "niet wilt hebben" moet je het misschien overwegen.

Bij Telfort en Vodafone betaal je namelijk wat activatiekosten niet als je triple play neemt; TV/Bellen kost dan uiteindelijk maar 30 euro extra in het eerste jaar..

Disclaimer: Ik zit zelf bij Vodafone en ben, nadat het geleverd was en ik in de woonkamer een 5 GHz AP er bij heb gezet, erg tevreden over.

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 15-06-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:44:
XS4ALL heeft wel de slechte KPN beeldkwaliteit. Het is maar net wat je wilt.
Klopt, vandaar dat ik bij Ziggo blijf voor TV.
ANdrode schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:19:
Een eigen access point moet je bijna altijd kopen als je bijvoorbeeld simultane dual band wilt hebben. Weinig providers (alleen Solcon en XS4ALL) leveren in mijn ogen een router met een goed embedded Access Point.
  • Telfort Glasvezel Internet en Bellen 50/50 - 40/maand + 30 euro eenmalig, 12 maanden contract.
Inclusief wifi router, 100 mbit voor 7,50 extra.

Pakketten...
Als je bij één van de genoemde providers triple play neemt ben je duidelijk het goedkoopste uit. Maar zelfs als je de TV "niet wilt hebben" moet je het misschien overwegen.

Bij Telfort en Vodafone betaal je namelijk wat activatiekosten niet als je triple play neemt; TV/Bellen kost dan uiteindelijk maar 30 euro extra in het eerste jaar..

Disclaimer: Ik zit zelf bij Vodafone en ben, nadat het geleverd was en ik in de woonkamer een 5 GHz AP er bij heb gezet, erg tevreden over.
Heb je gelijk in dat een pakket goedkoper is, maar ik lees her en der dat DVB-C eruit gaat en maak boven nog gebruik van analoog. Telfort bied dit wel nog? aan, maar wil niet gelijk alles overzetten. Ben de lage upload van Ziggo zat en wil daarom dus alleen internet via glasvezel. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik voor OBN.

Maar kan ik bijv na een jaar overstappen naar Telfort? Gaat dat migreren nu wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 21:59
Telfort heeft inderdaad DVB-C - is voor mij namelijk de reden dat ik van KPN glas naar hen overstap. Ik heb nog nergens gelezen dat zij deze willen laten vallen voor KPN streams. Daarbij is hun hele site doordrenkt van DVB-C tekst en uitleg.
Ik denk dat het KPN concern puur vanuit een strategisch belang deze TV-dienstdiversificatie aanbiedt.

Zie verder ook:
http://corporate.kpn.com/...udiger-en-voordeliger.htm

Dit is een persbericht van begin dit jaar waar KPN corporate meldt:
Analoge TV blijft een vast onderdeel in het pakket. Hiermee blijven alle andere tv’s in huis gewoon werken via (bestaande) coax-bekabeling, zonder extra kastjes of ontvangers.
Ik ga er zelf dus maar vanuit dat Telfort dit voorlopig blijft aanbieden.

[ Voor 80% gewijzigd door Katseviool op 15-06-2014 19:43 ]

Pagina: 1