Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop rond 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:17
Ik ben opzoek naar nieuwe laptop.

Ik start in september nieuwe studie namelijk game development en ben hiervoor opzoek naar nieuwe laptop.

Zat zelf al richting game laptops te kijken en mijn oog viel toch op een MSI Gaming Series GE70 2PC-221NL, is dit goede keuze?

Maar door de soms kleine verschillen tussen de modellen vind ik het moeilijk kiezen wat nou echt goede keuze is.

Hoopte dat jullie mij wat meer advies kunnen geven en tevens sta ik ook open voor andere merken want heb me nooit echt verdiept in de laptop markt.

Budget ligt rond de 1000 euro
Van belang voor stevige CPU en GPU voor programmeren en grafisch werk (zoals Maya 3D)
liefst 17 inch

Verwijderd

Vind je 17" niet te groot (en te zwaar!?!)

Je zou eventueel kunnen wachten voor de lenovo y50.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 15:08 ]

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Wat wil je aan specs ?
Je zou bijvoorbeeld bij BTO kunnen kijken naar een 17cl58.
Die word standaard met mat scherm, gtx 860, 8GB Ram en i7 4710MQ geleverd voor 1050.
In principe zal deze dan denk ik al aan je eisen voldoen, uiteraard kan je bij BTO je laptop verder zelf samenstellen.
Mocht je meer RAM willen of een snellere processor, andere video kaart of een scherm met 72% GAMUT.
Je krijgt er ook standaard een laptoptas bij.

Dit heb je ook in een 15" versie, maar net wat je wil.

Ik zou persoonlijk voor de 17 gaan.
Ik heb die dan ook zelf, vind het een degelijk ding, werkt geweldig en de koeling is ook goed.
Zelf een ssd erbij geplaatst (je hebt overigens ruimte voor een extra schijf of ssd en apart nog een m-sata slot).
Schroefjes kwamen normaal los en beschadigde verder niet.

• Bats13
Ik ben zelf helemaal niet bekend met BTO wel wat rond proberen te lezen.. maar las beetje negatieve dingen over service en koeling..

Specs:
- 1080p
- i7 processor
- Nvidea GPU (minimaal GTX850m)
- 17 inch
- 8GB Ram

en als binnen budget past:
- HDD
- SSD

• m0h4life
Klopt, er zijn genoeg negatieve verhalen over BTO en hun koeling, ik heb met het huidige xBook 17cl58 model geen probleem.
Als je een beetje door leest kan je ook over Acer en andere merken genoeg negatieve berichten lezen, maar kijk eens hoe sterk die hier de laatste tijd worden aangeraden.
Het beste kan je gewoon naar de winkel gaan en kijken, in het geval van BTO niet mogelijk, maar daar heb je sowieso recht op de wet Kopen op Afstand.

• Bats13
dat is ook zo.

welke winkels hebben tegenwoordig nog beetje degelijk assortiment in de winkel staan ? ook qua wat meer zwaardere laptops?

Want was laats bij de mycom en die hadden nou niet echt veel in de shop staan.

Ben nog erg zoekende naar wat nou beste bij me past.

• m0h4life
MyCom is over het algemeen ook erg duur.
Je bent eigenlijk altijd online het beste uit.
BTO is zover ik weet het meeste waar voor je geld, zowel in hardware als in kwaliteit (ondanks de verhalen).
Acer is ook goed, maar koop er dan wel een met een Nvidia kaart, tenzij je nu op hun laptops ook gewone AMD drivers kan installeren, dit was met de 7745g namelijk niet mogelijk.

Maar je kan altijd bij de mediamarkt langs gaan om ze even te testen.

• Bats13
ja, zal nog een keer langs mediamarkt gaan om wat informatie in te winnen.

Hoop dat andere mensen ook nog kunnen reageren met enig advies / ervaringen..

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
Als je een gtx850m voldoende vindt, kan je misschien een asus n750jk overwegen. Persoonlijk vind ik dat ook een heel mooi toestel en qua budget zit dat ook wel goed.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Medion Erazer X6825 Gaming Laptop is wel 15", maar het is een goed model, met de beste gpu (op één na beste gpu) die je voor het geld gaat vinden. De behuizing en de koeling zijn vergelijkbaar met een msi model. Daarnaast krijg je er een ssd in en dat ga je waarderen.

Mocht je niet om 17 inch heen willen, dan is de hierboven genoemde Asus ook mijn aanbeveling.

Ik kwam trouwens ook de op AMD gebaseerde pricewatch: MSI GX70 Destroyer 3CC-238NL tegen. Als de cpu niet gaat bottlenecken zou het een goede laptop kunnen zijn voor het geld. De gpu is namelijk wel een topmodel.

• Bats13
de vraag die ik mezelf ook stel is met welke GPU moet ik voldoende nemen, weet niet of jullie daar enig advies over kunnen geven?

Hoop dat iemand mij even op de hoogte kan brengen wat beetje rangschikking is bij GPU's bij de Laptop. en vooral van Nvidea aangezien ik AMD gewend ben...

AMD wil ik vermijden omdat vanuit opleiding al gezegd werd dat Nvidea beter met de programma's om gaat dan AMD.

en wil toch liefst 17 inch om meer werkoppervlakte te hebben!

[ Voor 20% gewijzigd door Bats13 op 14-06-2014 22:29 ]

• Jornv
http://www.notebookcheck....ce-GTX-850M.107795.0.html beoordeel aan de hand van de benchmarks of je er wel of geen genoegen mee kan nemen zou ik zeggen.

• Bats13
Jornv schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:32:
http://www.notebookcheck....ce-GTX-850M.107795.0.html beoordeel aan de hand van de benchmarks of je er wel of geen genoegen mee kan nemen zou ik zeggen.
thanks! helpt me een stuk in de richting!

• Jornv
Graag gedaan. Kleine moeite

Verwijderd

Deze misschien pricewatch: Asus N750JK-T4067H?
niet zo'n goede koeling in vergelijking met BTO, maar wel een erg mooi degelijke laptop.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:42:
Deze misschien pricewatch: Asus N750JK-T4067H?
niet zo'n goede koeling in vergelijking met BTO, maar wel een erg mooi degelijke laptop.
BTO staat juist bekend om het feit dat hun koelingen prut zijn, dus je zit hier onzin te vertellen.

• Bats13
als ik naar de asus zou kijk zou ik eerder voor groter broertje gaan:
pricewatch: Asus N750JK-T4069H

deze heeft 8gb werk geheugen en SSD en HDD

• m0h4life
Arthur-M. schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:31:
[...]

BTO staat juist bekend om het feit dat hun koelingen prut zijn, dus je zit hier onzin te vertellen.
Bekend staan om en uitgerust zijn met zijn verschillende dingen.
Het kan best dat BTO bekend staat om zijn slechte koelingen maar aangezien de huidige koeling redelijk goed is gaat zijn vergelijking wel op.

Niet meteen dingen gaan afkraken omdat het merk "Bekend staat om".
Op die manier kan je nooit meer een Acer, Packerd Bell, Asrock etc etc. kopen.

• Jornv
El-Diablo schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:18:
als ik naar de asus zou kijk zou ik eerder voor groter broertje gaan:
pricewatch: Asus N750JK-T4069H

deze heeft 8gb werk geheugen en SSD en HDD
Voor die meerprijs geen goed idee in mijn ogen. 300 extra, terwijl je voor 150 zelf die componenten kan kopen en installeren. Plus dat wat je zelf uitzoekt meestal beter en sneller is dan wat fabrikanten voor je uitzoeken.

• Bats13
dat is ook weer zo!

wat zijn tegenwoordig dan goede SSD's voor in laptop?
en geheugenbankjes?

• Jornv
http://tweakers.net/price...;376079;318253/categorie/
Dit zijn goede SSD's, zelf heb ik de Samsung 840 EVO, maar als ik opnieuw moest kiezen zou ik de Crucial MX100 heel sterk overwegen.
Qua geheugen ligt het er even aan welke laptop je hebt en welk geheugen die ondersteunt.

• Bats13
Zijn er eventueel nog Laptop die uit moeten komen waar ik eventueel op moet wachten voor reviews?
aangezien het geen haast heeft nog..
Pagina: 1