USB 'noise / storing'

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 11:32

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb onlangs een paar actieve monitors aangeschaft. Nu werken deze voorlopig prima maar ik heb last van een soort noise van een speaker ( B ). Nu wil de winkel waar ik hem gekocht heb deze best omruilen voor een nieuwe maar ik weet niet of dat gaat werken. PC is niet geaard (is ook ongeveer onmogelijk, alleen via de radiator :+ )

Als ik de inputs omdraai dan heeft A er geen last van maar blijft B er wel last van houden.

Nu heeft speaker B er veel meer last van en A vrijwel niet. Nu heb ik gemerkt dat de noise van een input komt, waarom de een er meer last van heeft dan de ander is mij een raadsel. Ik gebruik de volgende setup:

PC >>usb>> FiiO E9 + FiiO E17 >>pre_amp>> Monitors

Zodra ik de USB in mijn FiiO E9 stop krijg ik die noise.

Er is een kabel onderweg zodat ik mijn line_out kan gebruiken op de FiiO E9 maar ik weet niet of dit gaat werken. Eigenlijk wil ik al die noise eruit hebben, iemand tips?

Er zit een optical output en input op de PC / Dac maar ik weet niet of de E17 docket een optical input gaat accepteren plus ik moet het adaptertje kopen want de vorige koper had die helaas niet meer :(

Dit is de noise:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24834079/noise.wav

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 14-06-2014 18:23 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Het kan zijn dat je PC voeding behoorlijk veel Ripple neerzet op de 12v/5v lijnen.

Welke voeding zit er in de pc?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
NoxiuZ schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:11:
....... PC is niet geaard (is ook ongeveer onmogelijk, alleen via de radiator :+ )
...........
Eigenlijk is het bijna altijd mogelijk om je stopcontact van aarding te voorzien. Gewoon een groen-gele draad er bij trekken en klaar. Als je het zelf niet kunt, is er dan niet iemand die het voor je kan doen? In het uiterste geval zal een installateur het moeten uitvoeren en dat kost natuurlijk wat. Maar in een uurtje is zoiets wel bekeken, dus een enorm kapitaal zal het niet zijn. Het is het overwegen waard en de investering is nauwelijks de moeite waard. Dat idee van via de radiator kun je niet serieus menen! Het waarom is al zeker honderd keer uitgelegd, moet inmiddels duidelijk zijn, ik zing dat liedje dus niet nog een keer. En anders is een duidelijk verhaal er over heel gemakkelijk te vinden. Daarom discussieer ik ook niet over het waarom dan niet.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Via de radiator permanent aarden is geen optie. Om uit te zoeken of het de bron is van het probleem is het prima te doen voor eventjes. Als vervolgens blijkt dat aarding de oplossing is voor jouw probleem dan weet je wat je te doen staat.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik kan inderdaad een groengele draad erbij trekken maar dan moet ik die nog wel in de meterkast aansluiten... zal eens kijken of ik met wat verlengsnoeren bij de badkamer kan komen en daar een geaard stopcontact kan pakken.

In de PC zit een Corsair VX550 :)

Ik heb het even opgenomen, mogelijk dat iemand het probleem herkend.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
NoxiuZ schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:23:
Ik kan inderdaad een groengele draad erbij trekken maar dan moet ik die nog wel in de meterkast aansluiten... zal eens kijken of ik met wat verlengsnoeren bij de badkamer kan komen en daar een geaard stopcontact kan pakken.

In de PC zit een Corsair VX550 :)

Ik heb het even opgenomen, mogelijk dat iemand het probleem herkend.

Lijkt op een hoog frequent geluid. Maar ik zou eerst bovenstaand proberen. Werkt dit niet dan moet je toch gaan kijken naar spullen met EMI schilden andere usb kaart?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 12:44
Je kunt ook tijdelijk, een draadje naar je radiator spannen om te aarden. Zoals boven al genoemd werd is dat geen permanente oplossing, maar om even te testen misschien sneller dan het verzamelen van alle verlengsnoeren die je hebt om in de badkamer te komen.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
.........
Weet je zeker dat je helemaal naar de meterkast moet? Voor een vakman geen probleem, maar zitten op dezelfde groep geen geaarde stopcontacten? In dat geval is het even zoeken, maar ergens halverwege de meterkast vind je dan wel een centraaldoos waar een aarddraad door loopt of mogelijk zelfs een las in zit met aarddraden. In dat geval heb je mazzel en is het een koud kunstje.
Mocht je toch die aarddraad helemaal naar de meterkast moeten trekken, dan kun je het een heel eind voorbereiden zodat een eventuele vakman alleen het laatste stukje hoeft te doen. De rest doe je dan gewoon zelf.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
De ruimte zit boven de meterkast. Ik gok niet dat er nog ergens een lasdoos zit. In de meterkast boven de groepenkast zitten wat lasdozen.

Mijn pa heeft een trekveer dus ik denk dat ik gewoon ergens een paar meter aarddraad ga halen en dan leg ik die aarde zelf wel :) Maar eerst een haspeltje pakken en dan ff kijken of dat werkt. Als het dan weg gaat is dat natuurlijk super...

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Update: Aarde van de CV-ketel gepakt (boos zusje dat niet kan douchen nu :( ) met een haspel maar helaas: geen verbetering.

Enige optie is optisch gaan of de speakers retourneren denk ik...

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stekker omdraaien van speaker B?

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Zojuist geprobeerd, helaas geen resultaat.

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
dit klinkt als coil whine
misschien een fix maar heb dit zelf niet getest
YouTube: Fix whining PC / High pitched sound coming from PC

Discogs collection

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Het komt uit de speaker he, in het filmpje wordt gesproken over coil whine, iets wat van de spoelen op het moederbord/videokaart vandaan komt. Daar heb ik gelukkig geen last van :)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Blijft het probleem bij dezelfde speaker als je de speakers verwisselt (kabels loshalen, alleen de speakers verwisselen, kabels aansluiten)? Heb je het probleem ook als je alleen een hoofdtelefoon aansluit op de FiiO?

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Hoofdtelefoon heeft er geen last van. Ik heb de kabels omgewisseld, de speakers zijn zo 10kg. De situatie blijft exact hetzelfde.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Als ik het goed heb dan word de noise via de USB ingekoppeld, het is dus afkomstig van je PC? Zodra je een laptop oid aansluit, is het dan weg? Zo ja dan zou je een USB-kabel met ferriet kunnen testen.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1