Toon posts:

Upgrade van PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik wil graag een upgrade van mijn pc om spelletjes wat vloeiender te spelen, ik heb nu het probleem dat games er gewoon goed uitzien maar als er veel frames zijn het gaat lagge, ik praat nu over games zoals battlefield 3-4. Ik dacht dat dit aan mijn processor lag. Mijn vraag is dus of het nog mogelijk is mijn pc te upgrade het gaat om een Dell Vostro 220 van 6 jaar terug. Ik heb wel wat upgrades gedaan want ik heb namelijk de voeding geupgrade naar 460wat en de videokaart naar een AMD RADEON HAD 7700 series. Mijn budget is rond de 100-200 euro. Ik beantwoord snel op alle vragen.

Zie specs PC:
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7500 @ 2.93GHz
Manufacturer Intel
Speed 2.9 GHz
Number of Cores 2
Video Card AMD Radeon HD 7700 Series
Manufacturer ATI
Chipset AMD Radeon HD 7700 Series
Dedicated Memory 1.0 GB
Total Memory 2.2 GB
Memory 3.1 GB
Operating System Microsoft Windows 7 Ultimate Edition Service Pack 1 (build 7601), 32-bit
Service Pack 1
Size 32 Bit
Edition Ultimate
Display Maximum Resolution 1920 x 1080
DVD DTSOFT Virtual CdRom Device
CD DTSOFT Virtual CdRom Device
Drive 1
Size 222.8 GB
Free 39.4 GB
Drive 2
Size 10.0 GB
Free 4.8 GB

Groet,
Mees

Verwijderd

Wat is het merk en type van de voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Coolermaster Extreme power plus 460W

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat wat The Mask zegt, en ook:

Ik denk eerlijk gezegd dat als je op fullHD wilt spelen, je low moet gaan accepteren.

Je hebt namelijk maar een 32bits OS, dus maximaal 3,2GB RAM. BF4 is best wel RAM hongerig, dus dat kan al gaan bottlenecken. Ook is een HD7750 of HD7770 [welke heb je?] een lowend kaartje, met maar 1GB geheugen. BF4 lust ook een leuke hap VRAM, 2GB is echt minimaal. Ik denk alles op low en dan moet 30fps met die kaart mss net te halen zijn.

Echter, je CPU is ook stevig verouderd, dualcores waren jaren terug best leuk, maar nu moet je voor BF4 echt denken aan minimaal een FX-6300 als je geen Mantle hebt, of een Athlon 760k als je wel mantle hebt.

Opzich zou een FX-6300 + mobo wel in het budget passen, gezien je dan een slordige 150 euro kwijt bent, echter, dan is je videokaart een stevige bottleneck. Als je een Athlon 760k + plankje neemt ben je wat goedkoper uit en heb je misschien nog net genoeg poen over om een tweedehands HD7850 of iets in die richting te kopen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:57:
Coolermaster Extreme power plus 460W
RS-460-PMSR-A3 of RS-460-PMSP-A3? Dat is een niet al te beste ~350W voeding.

En een Core 2 Duo E7500 en HD7700 zijn op zich goed in balans, maar beide zijn vrij traag, weinig geheugen en 32 bit Windows maakt het ook niet beter zoals gezegd. Dus een gehele nieuwe/tweedehands PC is een beter idee.