Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabookje voor studie

Pagina: 1
Acties:

• DeAlfie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 12:52
Hallo!

Ik zag het al vaak voorbij komen, laptops voor mensen die gaan studeren. Aangezien ik ook geslaagd ben zou ik graag een ultrabook voor mn studie aanschaffen. Ik kwam er alleen nog niet helemaal uit welke ik moet nemen en ook of er kortingen zijn via de uni (ik ga bij de UU studeren).

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor mijn studie en veel series kijken. Ik denk dat ik niet veel zware programma's ga draaien.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Max 1000

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, daarom zou ik graag een ultrabook willen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ja, alles behalve Apple, overpricede apparaten zijn dat :9 . Alleen moet ik ze wel nageven dat het design van hun laptops wel erg strak is. Het liefst wil ik een ultrabook dat ook een zee strak design heeft.

Ik hoop dat dit voldoende info is!
Alvast bedankt!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
http://tweakers.net/price...;323599;382335/categorie/

Een kleine selectie aan lichte laptops die best goed zijn voor het geld. De Sony en de Acer modellen hebben een mooi scherm voor series en dergelijke.

Wil je er nog een beetje mee gamen en dergelijke en vind je het erg om een half kilootje extra te tillen voor een groter scherm?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:16
Jornv schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:00:
http://tweakers.net/price...;323599;382335/categorie/

Een kleine selectie aan lichte laptops die best goed zijn voor het geld. De Sony en de Acer modellen hebben een mooi scherm voor series en dergelijke.

Wil je er nog een beetje mee gamen en dergelijke en vind je het erg om een half kilootje extra te tillen voor een groter scherm?
De SVP13 zonder touch is ook interessant:
http://www.mediamarkt.nl/...3,1148795.html?langId=-11

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Misschien is het handig om te vertellen wat je gaat studeren. Voor natuurkunde heb je een andere laptop nodig dan voor informatica

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Jornv
Absoluut! Had ik niet in de pricewatch zien staan, maar €150 besparen op praktisch dezelfde laptop is zeker een goed idee.

En voor €899 zou ik zeggen dat je met de Sony Vaio Pro 13 de beste keus maakt.

Alleen de Acer V5/V7 hebben een gpu die een stuk beter is (waar je serieus op kan gamen). En in de V5 zou je een 250 GB ssd kunnen zetten en nog steeds goedkoper uit zijn, maar dan moet je wel bijna 2 keer zo veel tillen.

• DeAlfie
Bedankt!
Ik ga informatiekunde studeren. Maar ik dacht dat Sony gestopt was met hun Vaio lijn of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik wil maximaal een 14 inch scherm, 15 vind ik al te groot om mee te nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door DeAlfie op 14-06-2014 19:43 ]

• Jornv
Ja, Sony is gestopt. Dit is nog een model uit de voorraad. Wel een hele goede laptop, zeker voor de prijs. Ik baal er ook van dat Sony ermee is stopt. Ik ben zelf erg blij met mijn Sony Vaio laptop.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik heb de Vaio Pro 13, het instap model met de i3. Een lekker dingetje, maar merk wel dat er wat punten zijn wat ik wel jammer vind. Zoals het niet uitbreidbaar geheugen en het missen van de ethernet aansluiten. Ja je krijgt er een 'mini-routertje' bij, maar blijft draadloos. Misschien het feit dat je niet zelf kan kiezen of het toetsenbord verlichting aan gaat of niet is ook een irritatie factortje, maar daar zal wel software voor zijn. (heb om eerlijk te zijn nog niet echt verder gezocht.)
Positief is wel dat hij lekker licht en dun is. Je krijgt er veel complimenten op, mooi design en voelt ook stevig aan.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11 19:04
Surface Pro 3 128 GB i5 met een Type Cover is misschien ook wel leuk. Studentenprijs op de site van Microsoft €917 en dan nog €130 voor de Type Cover. Dan iets te duur, maar wel een strak design, prachtig scherm (voor je series), goede ssd, licht, dun, enz.

[ Voor 11% gewijzigd door Barts14 op 14-06-2014 23:20 ]

• Jornv
itsalwaysme schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:07:
Misschien het feit dat je niet zelf kan kiezen of het toetsenbord verlichting aan gaat of niet is ook een irritatie factortje, maar daar zal wel software voor zijn. (heb om eerlijk te zijn nog niet echt verder gezocht.)
Werkelijk? Dit kan ik op mijn Vaio laptop wel instellen met de meegeleverde software. Heb je Vaio control center op je laptop?

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Jornv schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:44:
[...]

Werkelijk? Dit kan ik op mijn Vaio laptop wel instellen met de meegeleverde software. Heb je Vaio control center op je laptop?
Dank je! Dat zit er pas sinds de update in. Want ik heb de vraag een paar maanden geleden wel bij Sony neer gelegd.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• DeAlfie
Ik ben zelf ook nog de Lenovo U430 tegen gekomen en de Acer Aspire S3-392G, wat zou tussen die twee en die Sony de beste keus zijn?

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11 10:07

chrisros

I turn coffee into code

Ik heb laatst bij lenovo een thinkpad S440 besteld, met een i7 U4500 8gb ram, en er later zelf een 256gb ssd in gezet voor minder als 900 euro totaal (zie: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/).
Nou zie ik wel dat hij iets duurder is geworden, maar dat is een kwestie van wachten op een aanbieding. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door chrisros op 15-06-2014 10:09 . Reden: Typo ]

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Barts14 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:19:
Surface Pro 3 128 GB i5 met een Type Cover is misschien ook wel leuk. Studentenprijs op de site van Microsoft €917 en dan nog €130 voor de Type Cover. Dan iets te duur, maar wel een strak design, prachtig scherm (voor je series), goede ssd, licht, dun, enz.
Dit. Ik zou willen dat ik dit apparaat had gehad tijdens mijn studie. Vooral de pen voegt echt wat toe in de collegezaal bij het overnemen van diagrammen etc.

• Jornv
philippeee schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:55:
Ik ben zelf ook nog de Lenovo U430 tegen gekomen en de Acer Aspire S3-392G, wat zou tussen die twee en die Sony de beste keus zijn?
Die lenovo is aardig zwaar met 2,4 kg en lijkt me daarom niet aan te bevelen. Die Acer is wel leuk, omdat er nog een beetje een gpu inzit, maar als je daar niks mee doet is het niet echt de betere over de Sony.

• DeAlfie
Hoe handig is een touchscreen erbij eigenlijk? Waarvoor zou je het kunnen gebruiken?
En bij die Sony zit een 128gb sdd, dit zou ik dan willen upgraden naar een 256gb ssd. Is het mogelijk om die ssd van 128gb dan in mijn desktop te plaatsen?

• Jornv
Waarschijnlijk is dat wel mogelijk ja. Als je op YouTube een ssd upgrade filmpje kijkt kun je wel zien of ze er een normale 2.5 inch ssd uithalen.
Met een touchscreen kan je wel een beetje Windows 8 goed gebruiken, maar ik zou jlhet alleen als extra zien. Plus dat je dan ook meteen een spiegelend scherm hebt ipv een mat scherm.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

philippeee schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:31:
Hoe handig is een touchscreen erbij eigenlijk? Waarvoor zou je het kunnen gebruiken?
En bij die Sony zit een 128gb sdd, dit zou ik dan willen upgraden naar een 256gb ssd. Is het mogelijk om die ssd van 128gb dan in mijn desktop te plaatsen?
Nee kan volgens mij niet. Bij mij zit er namelijk een PCIe SSD in met een speciale aansluiting. Die is niet zo over te zetten. En een standaard 2,5 inch SSD pas niet echt in de Sony, daar is hij te dun voor. Ik verwact dat er een mSATA SSD in zit.

• Jornv
Dat is waar, ik heb het even nagekeken en er zal een mSATA of een M.2 ssd inzitten. Zover ik weet is mSATA alleen een kleine variant van alle 2.5" ssd's en ik vermoed dat die met een verloopje in elk modern moederboard passen. Soms ook wel direct waarschijnlijk, maar ik weet niet veel van wat voor aansluitingen op de meeste moederboards zitten. Bij een M.2 ssd zal dat een ander verhaal zijn.
Ik denk dat dat kans op een mSATA ssd het grootst is in een retail model, omdat M.2 ssd's gloednieuw en sneller zijn en ze in de sony shop als duurdere extra werden aangeboden.
Pagina: 1