Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer start niet meer op :(

Pagina: 1
Acties:

• JulianSL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:30
Beste tweakers,

Mijn pc start niet meer op. Leds van het aanknop brandt voor een seconde en alle fans draaien even mee. Dan gaat alles uit en herhaalt het zich. Het wel erg raar aangezien ik gister gewoon nog zat te gamen op de pc en niks aan de hand was.
Hardware is vrijwel nieuw behalve de videokaart en voeding.

Na veel topics te hebben gelezen heb ik het volgende gedaan:
1) bios reset dmv atx kabel verwijderen van mobo.
2) alle hardware verwijdert om te kijken of het daaraan ligt (alle usb, internet kabels, enz.. lagen er al uit).
3) voeding test dmv paperclip techniek.

Al dit zonder resultaat. Voeding werkte nog prima (de fan op voeding draaide gewoon).

Wat ik denk dat misschien kapot is, is dan toch de mobo (welke maar 3 maanden oud is). Maar kan het toch niet liggen aan mijn voeding? Het is eigenlijk wel een cheap/crappy voeding van recom.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met dit probleem.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

JulianSL schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:42:
Maar kan het toch niet liggen aan mijn voeding? Het is eigenlijk wel een cheap/crappy voeding van recom.
Als je PC niet opstart wijst alles juist naar de voeding. Zeker als het een crappy/goedkope voeding is.
Dat de fans draaien wil niets zeggen over de stroom die uit je voeding komt, natuurlijk.

Ik zou als ik jou was gewoon een degelijke voeding bestellen. Lost dat het probleem niet op, dan heb je in elk geval een goede voeding, wat op termijn ook veel beter is voor je PC. Brakke voedingen kunnen je hele PC slopen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• JulianSL
Vandaag maar nieuwe bestellen dan maar. Wel raar dat ik gewoon een tijdje volop games kon draaien op twee schermen en pc intensief gebruiken.

Het gaat trouwens om de Recom: power engine 450 plus II. Op andere topics zeiden ze dat dit een slechte voeding is.

[ Voor 29% gewijzigd door JulianSL op 14-06-2014 13:18 ]

• JulianSL
Nieuwe voeding gekocht maar blijf steeds hetzelfde krijgen... moet ik anders filmpje maken van mijnpc bij het opstarten? Of is dit fenomeen al bekent?

Hoop dat er mensen zijn die dit probleem al een keer hebben verholpen.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Je zou nog kunnen proberen de stroom eraf te halen, paar keer power knop indrukken, bios batterij eruit en weer paar keer power knop in drukken(just to be sure). batterij weer terug en nog een keer proberen.

Je bios reset namelijk niet als je je ATX kabel van het moederbord haalt, zover ik weet.

[ Voor 18% gewijzigd door garriej op 18-06-2014 13:44 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27

Zorian

What the fox?

JulianSL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:40:
Nieuwe voeding gekocht maar blijf steeds hetzelfde krijgen... moet ik anders filmpje maken van mijnpc bij het opstarten? Of is dit fenomeen al bekent?

Hoop dat er mensen zijn die dit probleem al een keer hebben verholpen.
Klinkt als het moederbord. Wat je nog kan proberen is met 1 reepje RAM draaien en de onboard GPU als die beschikbaar is.

• JulianSL
garriej schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:43:
Je zou nog kunnen proberen de stroom eraf te halen, paar keer power knop indrukken, bios batterij eruit en weer paar keer power knop in drukken(just to be sure). batterij weer terug en nog een keer proberen.

Je bios reset namelijk niet als je je ATX kabel van het moederbord haalt, zover ik weet.
4 keer herhaald maar helaas werkt het nogsteeds niet.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:56
Ik had dit ook vroeger, computer de dag ervoor aan gehard en keihard gegamed. Volgende dag als een zombie weer naar mijn computer toe, alles leek nog normaal. Leds van MB branden en dergelijke, maar bij mij ging de PC niet aan. Ik wist op dat moment geen idee wat het was, maar mijn intuïtie zei dat het het moederbord was. Vervolgens nieuw moederbord gekocht en alles deed het weer. Het had ook zo de voeding kunnen zijn maar ik was blij dat hij het weer deed. Heel gek alles brand nog etc. maar het wil niet aan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• JulianSL
Thx ShittyNL, ik ga denk ik vanmiddag naar een computer zaak om hem te laten nakijken. Denk namelijk dat het toch aan de moederbord ligt. Helaas is mijn moederbord 2 maanden oud en nu al kapot :(

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JulianSL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:07:
[...]

4 keer herhaald maar helaas werkt het nogsteeds niet.
Dan ben ik bang dat het einde verhaal is. Als je de mogelijkheid heb alles even testen(ander ram, videokaart en eventueel zelfs de proc) om zeker te weten dat het t mobo is, maar ik ben bang van wel.

• JulianSL
garriej schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:12:
[...]

Dan ben ik bang dat het einde verhaal is. Als je de mogelijkheid heb alles even testen(ander ram, videokaart en eventueel zelfs de proc) om zeker te weten dat het t mobo is, maar ik ben bang van wel.
Had ik al gedaan voordat ik nieuwe voeding gekocht had.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JulianSL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:17:
[...]

Had ik al gedaan voordat ik nieuwe voeding gekocht had.
Dan is het einde verhaal voor je mobo, een mobo mag niet na 3 maanden kapot gaan, dus gewoon terug naar de winkel ermee.

• JulianSL
Denk dat je een rma kan openen (valt dit onder garantie?)?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JulianSL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:40:
Denk dat je een rma kan openen (valt dit onder garantie?)?
Lijkt me wel, ik bedoel, hij heeft 3 maanden gewoon in je pc gezeten. Je heb er geen gekke dingen mee gedaan en opeens werkt het niet meer. Hoop toch wel dat dat onder garantie valt. Maar zoals ik zei, gewoon naar de winkel gaan, heb je hem online gekocht?

• JulianSL
Online via 4launch.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29
Contact opnemen met 4launch dus.
Is in mijn ogen ook een gevalletje RMA.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Zo ver ik weet is de service van 4launch prima, die helpen je dus wel verder. Er is zit ook een chat functie op de website, misschien dat je daar kan vragen over hoe de procedure in zijn werk gaat. Maar gewoon een mail sturen met jou ondervonden probleem en wat je heb geprobeerd en tot de conclusie ben gekomen dat het product defect is moet voldoende zijn.

voor meer diepgaande antwoorden: Shopping Forum daar een topic openen, maar denk niet dat het nodig is.

[ Voor 14% gewijzigd door garriej op 18-06-2014 14:51 ]

• JulianSL
Een tweaker heeft mij aangeraden om effe alles uit de kast te halen en cpu slot naar te kijken.

Ik heb het gedaan en zie toch iets raars dan.
Durf het niet aan te raken (totdat iemand weet ofdat het veilig is). Zie vuil (koelpasta?) en misschien pin los?

Foto's:
http://epvpimg.com/i6Hqh
http://i.epvpimg.com/kRH8g
http://epvpimg.com/HGBnb

Hoop dat het goed te zien is en links werken. Echt lastig om alles op mobiel te doen nu dat pc niet werkt...

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Dat is inderdaad koelpasta op de pins, niet goed.
Dit moet je aan een pro overlaten en als je het zelf gaat doen, have a steady hand.

• JulianSL
Ja lijkt mij ook. Maar hoe kan dat gebeuren? Heb zo 2-3 maanden de moedebord en 1 keer mijn cpu ingezet. Hierna nooit meer aangezeten. Dus hoe kan daar dat spul tussen zitten en pinnen verbogen zijn?

• Speakerfreak95
Dat weet ik ook niet, wat voor een heatsink gebruik je? De standaard Intel?

• JulianSL
Jep. Maar heb vandaag een op waterkoeling binnen gekregen. Maarja daae heb ik nu nog niks aan.

• Speakerfreak95
Gek verhaal man, maar die losse koelpasta komt er niet zomaar.
Is het bordje nieuw of was het refurbished?
Ik zou sowieso even een RMA doen, je hebt nog garantie.

• JulianSL
RMA is geaccepteerd maar toen wist ik niet dat het aan pins lag (misschien). Bord is 2-3 maanden oud en gewoon bij 4launch gekocht.

[ Voor 26% gewijzigd door JulianSL op 18-06-2014 19:53 ]

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:30
Met een zachte tandenborstel en alcohol met de pinnen mee borstelen zou je die koelpasta er wel tussenuit moeten krijgen. Wel je bord daarna even goed laten drogen voor je deze weer aansluit, al vervliegt alcohol vrij snel...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• JulianSL
Heb het met een naald tussen uitgekregen. Nog effe gekeken met vergroot glas en zag geen koelpasta meer. Wel is ervan te spreken dat er 2 pinnen schreef zitten. Zal ik dan nog effe 4launch vragen ofdat dit bij de garantie zit of zal ik het erop wagen?

Foto:
http://epvpimg.com/ajwcd

[ Voor 6% gewijzigd door JulianSL op 18-06-2014 20:11 ]

• Speakerfreak95
Dat raad ik af als een bezetene, gewoon laten zoals die is.

• JulianSL
Bedankt iedereen voor jullie hulp! Alle hardware netjes in verpakking gedaan en mobo laat ik opsturen naar 4launch. Hopen maar dat het gerepareerd wordt.

• JulianSL
Nieuw mobo gekocht en hij start weer op!!!! Neem aan dat ik windows opnieuw moet installeren?

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
Volgens mij niet. Wel moeten er nieuwe updates geïnstalleerd worden denk ik maar dit doet hij automatisch.
Pagina: 1